VOLVO 1983 Skrevet September 13, 2007 Rapporter Share Skrevet September 13, 2007 Hei! Lurer på hva slags Dim. på stabstagene som er optimalt med tanke på Veiholdning? Hvor handle? Mvh Gunnar Bodø :volvsmile Siter *83 Volvo 240 B21a *90 Massey Ferguson 3060 Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet September 13, 2007 Rapporter Share Skrevet September 13, 2007 25mm framme, 21mm bak. Bestill fra ipd, billigst og antageligvis raskere enn fra lysaker. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teebob Skrevet September 13, 2007 Rapporter Share Skrevet September 13, 2007 Hva er best, org. volvo 23mm stag fremme ? (fra 242 GT?) , Eller 25mm ipdstag ? Siter [-]95`Volvo 940 LT, Bruksvogn.. [-]88`Volvo 240GLE, Sladdeprosjekt [x]90`Volvo 245GL, Vinterbil.. Solgt [x]75`Volvo 242L, Solgt [X]86`Volvo 740GL Hugget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
as racing Skrevet September 13, 2007 Rapporter Share Skrevet September 13, 2007 Hva er ipd? Siter Volvo V70 2.0T 01 mod. Familiebil Volvo 240 Turbo 84 mod. Prosjekt BMW X3 2.0D 06 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VOLVO 1983 Skrevet September 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 13, 2007 OKay! Hva skal jeg gå for da? 23/25mm fremme? De har en fin pakke på Volvo, 23/21mm Stabstag for 3000,- Mvh Gunnar Bodø :volvsmile Siter *83 Volvo 240 B21a *90 Massey Ferguson 3060 Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet September 13, 2007 Rapporter Share Skrevet September 13, 2007 Sitter det ikke orginalt 21mm stabstag på noen biler? Det sitter 21mm på delebilen min. Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. Bollocks Skrevet September 13, 2007 Rapporter Share Skrevet September 13, 2007 25/25mm fra IPD er sjef. Siter - 87' Toyota MR2 MK1 - 82' Toyota Starlet KP60 (rwd) - 85' Suzuki SJ413 Jordebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet September 14, 2007 Rapporter Share Skrevet September 14, 2007 Det finnes en hel haug forskjellige stag som 200 serien er levert med fra fabrikk. Finnes bla.19, 21mm, og to typer 23mm fremme med samme utseende, det ene er ifra 242GT, og det andre fantes i den sport pakken sammen med ett 23mm bak. Beste løsningen er å ha stivest mulig fram, og noget mykere bak for mest mulig grep. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet September 14, 2007 Rapporter Share Skrevet September 14, 2007 kjører 25/25 på min, føler meg ikke plaget med overstyring må jeg si.. ellers er bilen rimelig fittestiv, og truetrac Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet September 14, 2007 Rapporter Share Skrevet September 14, 2007 Jeg vil si at det vil variere med resten av oppsettet på bilen! Fjærer og dempere, foringer etc etc. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet September 14, 2007 Rapporter Share Skrevet September 14, 2007 25/25mm fra IPD er sjef. 25 Volvo R-sport bak er IKKE sjef: overstyrer De Luxe Du har så sære oppskrifter Bollocs: LMM på trykkside og 25 mm stab bak :ahahahhaha: Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet September 14, 2007 Rapporter Share Skrevet September 14, 2007 Kjøpte r-sport sett til 240. det var hvertfall 23/21mm fram/bak og det er mer enn en ting som forårsaker overstyring da.. og flere ting som motvirker.. men 25mm bak hjelper vel ikke på noe særlig nei :) Ang. LMM på trykksiden så funker vel det greit!? kjørt med det selv. Og mener å huske jeg leste engang i tiden at Martin Schance uttalte at det ga bedre respons.. burde vite hva han snakker om han! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet September 14, 2007 Rapporter Share Skrevet September 14, 2007 Jeg har std 19mm (tror jeg det var) bak og 2x21mm foran. Mange mener det er bilcross style men det funker ålreit. Så som gmv sier så er det fordel at den er stiv framme og mykere bak. For stivt bak så får du samme som grp a bilene, hjulløft i krappe svinger. Jeg ville enten gått for sport satsen til volvo eller 25 framme og 21 bak. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VOLVO 1983 Skrevet September 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14, 2007 Jeg vil si at det vil variere med resten av oppsettet på bilen! Fjærer og dempere, foringer etc etc. Er Bilstein ClubSport og Lesjöfors på Bilen! Du så sikkert Bilen på Mo;) Gul:P Så jeg burde bare gå for sport satsen? Blir noe polyurethane foringer etterhvert;) Mvh Gunnar Bodø :volvsmile Siter *83 Volvo 240 B21a *90 Massey Ferguson 3060 Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoR-Sport Skrevet September 14, 2007 Rapporter Share Skrevet September 14, 2007 ville satsa på 25 foran og 21 bak jeg;) skal prøve det på vogna, evt dobble 24mm foran elns, veit ikke helt enda.. Siter -Volvo 245 16v Turbo Prosjekt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.