oyvind ludvig otterlei Skrevet September 14, 2007 Rapporter Share Skrevet September 14, 2007 Volvo sin R-Sport sats er god sort. Med de kraftige Gt fjærene framme og så myke originalfjærer som mulig bak. Du kan og gå ned en dimensjon bak på krengningshammer hvis den ikke har grep på inner ved gasspådrag ut av sving. Demperne bør ha en agresiv demping fremme med en sterk rebond type Bilstein med rallysetting som optimalt og en noe mjukere demper bak. Men bilstein sport er og god sort. Får du tak i en sats av de originale gule R-Sport demperne så har du et meget godt oppsett. Det er ikke om å gjøre å ha 240 for stiv bak.. men det er nå bare å prøve seg fram så ser dere hva som fungerer. Dette er nå mine erfaringer. Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ralf2 Skrevet September 14, 2007 Rapporter Share Skrevet September 14, 2007 Volvo sin R-Sport sats er god sort. Med de kraftige Gt fjærene framme og så myke originalfjærer som mulig bak.Du kan og gå ned en dimensjon bak på krengningshammer hvis den ikke har grep på inner ved gasspådrag ut av sving. Demperne bør ha en agresiv demping fremme med en sterk rebond type Bilstein med rallysetting som optimalt og en noe mjukere demper bak. Men bilstein sport er og god sort. Får du tak i en sats av de originale gule R-Sport demperne så har du et meget godt oppsett. Det er ikke om å gjøre å ha 240 for stiv bak.. men det er nå bare å prøve seg fram så ser dere hva som fungerer. Dette er nå mine erfaringer. Til hvilket bruk? Siter 142T5 prosjekt 242 2,5LT 5er. http://www.sportsbillosjen.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenterik Skrevet September 15, 2007 Rapporter Share Skrevet September 15, 2007 kjøpt 24mm foran hos pedersen til 1700kr. funker helt greit. kan det være store forskjellen imot ipds 25mm? Siter Old volvo's never die, they only go faster..Harley davidson: American iron Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet September 15, 2007 Rapporter Share Skrevet September 15, 2007 Til hvilket bruk? Sportslig bruk! :) Virker som de fleste er mest opptatt av å ha det værste av alt og ikke det beste oppsettet som fungerer best å kjøre med på gata.. Kan bli for stivt også og dårligere veigrep som resultat.. ved f.eks en dump i en sving ved stor fart og alt for stivt oppsett så vil hjulet miste veigrepet.. Ingen som snakker om ufjæra vekt,der er det masse og hente ved å bytte div. på 240. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet September 15, 2007 Rapporter Share Skrevet September 15, 2007 HÆH!? heh greiv avsporing der! rett fra stabstag til ufjæra vekt! heh.. men for å si det sånn, eneste jeg har merka på min sålangt er at jeg ikke har gode nok dekk forran, for det er der det gir seg om jeg prøver å teste ut i av/påkjørsler på motorvei o.l. hadde igrunnen tenkt å kjøre med gateslicks forran i år, men bilen har jo stått så mye, at det har aldri blitt, får ta det neste sommer heller..DA tipper jeg jeg virkelig får merke åssen oppsettet fungerer under harde omstendigheter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet September 15, 2007 Rapporter Share Skrevet September 15, 2007 Ja det er helt normalt med avsporing her! :) Sikker på at det er dekka som er for dårlige da.. kan jo være at dekkene mister grepet pga. for stiv front kombinert med norsk asfalt av ypperlig kvalitet.. hjelper ikke med f1 dekk heller da vettu! Er vel normalt sett bakenden som kommer først på 740.. :happyhappy: Sorry,nå ble det mye tull her.. men var vel ikke den første på denne tråden som ble O.T,og ufjæret vekt er vel relatert til veiholdning/grep vil jeg tro.. Akkurat som at dekka dine ikke er avsporing fra stabstag.. :jail Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokim Skrevet September 15, 2007 Rapporter Share Skrevet September 15, 2007 Ja det er helt normalt med avsporing her! :)Sikker på at det er dekka som er for dårlige da.. kan jo være at dekkene mister grepet pga. for stiv front kombinert med norsk asfalt av ypperlig kvalitet.. hjelper ikke med f1 dekk heller da vettu! Er vel normalt sett bakenden som kommer først på 740.. :happyhappy: Sorry,nå ble det mye tull her.. men var vel ikke den første på denne tråden som ble O.T,og ufjæret vekt er vel relatert til veiholdning/grep vil jeg tro.. Du sier det er masse og hente ved og bytte div. på 240. hva kan man få kjøpt eventuelt? lettere forstilllings deler og fjerben? intresant og vite. lette felger er sikkert fint og. Siter # 1996 940 herregårdsvogn # 1969 Amazon 122S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet September 15, 2007 Rapporter Share Skrevet September 15, 2007 Er vel ikke mye å hente på hver enkelt del men summen av alt er vel den som utgjør forskjellen.. F.eks: Lettere kalippere (aluminium) Flytende skiver (aluminium nav) Alu eller rustfri bærebro med uniballs (blir vel ikke så mye lettere men bedre respons og et hav av innstillingsmuligheter) Lettere felger alu eller magnesium typ racing.. Compomotive,cromodora osv. :) Gruppe A bakende.. lett å få tak i yeah right! Four link hjuloppheng bak Norsk tynn fjelluft i dekka og tape fast heliumballonger på hele bilen :yodude: Nå ble det vel ekstremt O.T her.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VOLVO 1983 Skrevet September 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2007 Ok! Ble mange svar her og meninger! :P Da står vell valget mellom: *25/21mm *24/21mm *23/21mm Her oppe er det mye dumper og hompa i svingene. Skal antageligvis på Mo også med årene. Vil ha godt veigrep. Skal ikke sprette bortover veien;) Takker for alle svar hittil;) Mvh Gunnar Bodø :volvsmile Siter *83 Volvo 240 B21a *90 Massey Ferguson 3060 Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. Bollocks Skrevet September 15, 2007 Rapporter Share Skrevet September 15, 2007 25 Volvo R-sport bak er IKKE sjef: overstyrer De Luxe Du har så sære oppskrifter Bollocs: LMM på trykkside og 25 mm stab bak :ahahahhaha: Har R-sport 23 og 21mm på min, og det krenger som et vondt år. Men har to kolleger som har 25/25 IPD-stag på en 245 og en 740. Og det ble hvertfall bra. Hvis du spenner ut den feite morra di som sitter baki, og setter på noe breiere enn 145/90r14 dekk, så overstyrer det ikke så fælt.:blah: Brenn!¨:sombrero: Siter - 87' Toyota MR2 MK1 - 82' Toyota Starlet KP60 (rwd) - 85' Suzuki SJ413 Jordebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VOLVO 1983 Skrevet September 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2007 Har R-sport 23 og 21mm på min, og det krenger som et vondt år.Men har to kolleger som har 25/25 IPD-stag på en 245 og en 740. Og det ble hvertfall bra. Hvis du spenner ut den feite morra di som sitter baki, og setter på noe breiere enn 145/90r14 dekk, så overstyrer det ikke så fælt.:blah: Brenn!¨:sombrero: Hvilke dempere og fjærer har du siden den krenger som en helt? Har Bilstein ClubSport og Lesjöfors 40mm fjærer, krenger ikke akkurat mye nå... Mvh Gunnar Bodø :volvsmile Siter *83 Volvo 240 B21a *90 Massey Ferguson 3060 Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. Bollocks Skrevet September 16, 2007 Rapporter Share Skrevet September 16, 2007 Hvilke dempere og fjærer har du siden den krenger som en helt? Har Lesjøfors som er kappet et par ringer og nye biltema dempere, men er liksom stabstagene som skal forhindre krenging da. Ja den kjennes selvfølgelig stivere ut med harde dempere, men krenger fortsatt.:blah: Har Bilstein ClubSport og Lesjöfors 40mm fjærer, krenger ikke akkurat mye nå... Spørs hva du er vant til det. Jeg kjører til vanlig rundtom i en autoslalom-rigga MR2 med senkesett, gule koni på det hardeste, whiteline justerbare stabstag, uniballs, polyforinger osv. Den krenger ikke så mye kan du si. Ellers hadde Fosse240 her inne, mine kappede Lesjøfors fjærer, gule koni og mine r-sport 23/21 stag på sin 245 tidligere. Den krenget den. Da han fikk på 25/25 IPD-staga ble det en helt annen bil. Siter - 87' Toyota MR2 MK1 - 82' Toyota Starlet KP60 (rwd) - 85' Suzuki SJ413 Jordebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet September 16, 2007 Rapporter Share Skrevet September 16, 2007 bedre med en litt overstyrt bil(rwd) og kontrolere det, kontra understyrt.. mener når jeg da.. mer morro er det jo og, for brorparten her inne hvertfall!? *jeg har hatt veldig dårligge dekk i front dene sesongen, så jeg VET det er de, hadde bedre dekk i fjor Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoemil Skrevet September 16, 2007 Rapporter Share Skrevet September 16, 2007 Kjøpte r-sport sett til 240. det var hvertfall 23/21mm fram/bak og det er mer enn en ting som forårsaker overstyring da.. og flere ting som motvirker.. men 25mm bak hjelper vel ikke på noe særlig nei :) Ang. LMM på trykksiden så funker vel det greit!? kjørt med det selv. Og mener å huske jeg leste engang i tiden at Martin Schance uttalte at det ga bedre respons.. burde vite hva han snakker om han! jeg kjørte også med den r-sport satsen på 245 min funka greit det... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet September 16, 2007 Rapporter Share Skrevet September 16, 2007 Eg har prøvd mange oppsett men det som fungerte best var de Gule R-Sport demperne og GT fjær framme med 23mm hammer, Bake så prøvde eg mye forskjellig men det oppsettet som fungerte best var 21mm hammer og mjuk orginal fjær.. såg veldig segen ut med en slik mjuk fjær men den satt seg meget bra ut av sving. Har man feil oppsett framme så understyrer det noe jævlig.. Det gjorde det med meg i alle fall. men stivere fjør og en tynnere hammer framme gjorde susen. Det betyr ikke at bilen sitter bedre om man har tykkere hamere på bilen.. den kjennest mer kontant når man tar sving. men det betyr ikke at du kan kjøre fortere i svingen. Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.