frank_jarle Skrevet September 14, 2007 Rapporter Share Skrevet September 14, 2007 truhaa: bruker du din PC med 110v konverter, hvordan fungerer dette forresten? BTW: fikk email fra Auto-Geek, de forventer den nye UDM i første halvdel av 2008 (snakk om å forskyve tiden). Autopia/DavidB som faktisk er mannen bak UDM regner med at ny versjon kommer i november, jeg gleder meg vilt til den kommer. Bare synd jeg ikke har garasje til å sette bilen min i. Frank Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet September 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14, 2007 Ja PC med konverter. Det funker bra det, men det hadde vært deilig å slippe å flytte rundt på den, men et alt er vel å kjøpe en skjøteledning fra USA så er problemet løst, men venter nok på UDM tenker jeg. Kjedelig at det blir forskjøvet hele tiden da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet September 14, 2007 Rapporter Share Skrevet September 14, 2007 Takk for nyttig info truhaa :) Du er veldig aktiv her inne! Til våren skal bilane mine få ein skikkelig shining. Har brukt Autoglym før, men no skal Meguiar´s testas + at eg har kjøpt Cotech poleringsmaskin. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OlaLarsen Skrevet September 15, 2007 Rapporter Share Skrevet September 15, 2007 Hvem produkter anbefaler dere til nybegynnere som vil pröve seg med DA maskin? I ihht skikkelig rens og lett swirls fjerning i lakken. Et produkt det ikke er så lett å drite seg ut med.... XMT serie? (360, 1,2,3) MG? (80,83, 82) Evt andre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frank_jarle Skrevet September 15, 2007 Rapporter Share Skrevet September 15, 2007 Pinnacle har jo en bra serie da, på lik linje så har du Meguiar's, men jeg syntes Meguiar's har så mange produkter at jeg går helt i surr med tanke på hva som går til hva. Det som er viktig er ikke bare polerings produktene du bruker men også pads'ene som du monterer på maskinen. Som det kom frem i guiden til truhaa så kan det jo være en god ide å starte i det "myke" fungerer ikke det tilfredsstillende så går du heller et steg opp og prøver noe som tar litt mer. Desverre har jeg ikke noe personlig erfaring med noen av produktene så her skal jeg ikke si hva som er bra eller best. Frank Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet September 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2007 MG 83 er en god allround korrigerings polish til litt "værre" swirls. XMT serien er god til DA, har 360, nr 1 og nr 3 selv, og nr 1 er en bra swirl fjerner i mine øyne, men mye avhenger av lakken din, en sort AUDI er hard i lakken og kan trenge XMT 3 og hardere pad, mens en sort BMW er ikke så hard, så da ordner du mye med XMT 1 og medium pad. Som nevt i posten så skal du starte med minst aggresiv kombo først og teste dette på bilen først. Beste er da og merke opp et lite område med teip, slik at du ser forskjellen godt når du fjerner tapen når du har testet.. Feks: Men om jeg måtte velge en av de du nevner over tror jeg at jeg hadde endt opp med MG 83, da den funker bra på det meste jeg har brukt den til selv om den støver noe.. Av andre merker er Menzerna også bra, der er 106ff et alternativ, men den liker jeg best sammen med rotary polisher... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChristR Skrevet September 15, 2007 Rapporter Share Skrevet September 15, 2007 Hvor kan jeg få tak i Metabo billigst? Fant den til 2800kr på Ebay.. Mener dette er et røverkjøp. Ser at Larsen skal ha 4000kr. Noen flere steder jeg bør sjekke? Skal ta en liten tur å sjekke lokale forhandlere også. Siter 1997 Audi A3 VolksWagen Audi Club Norwegen - Østfold Lokallag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonapett Skrevet September 20, 2007 Rapporter Share Skrevet September 20, 2007 Hvordan vet man hvilken hardhet det er på paden da? Er ikke så veldig inni polering med maskin. Er det fargene på paden man ser på eller er det noen nummer som sier hvilken hardhet man bruker? Hvordan er den skalaen?? Fra myk til hard!!! :) Siter Golf MK3 1.8L 96' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sandersen Skrevet September 20, 2007 Rapporter Share Skrevet September 20, 2007 Ser du nevner her truhaa om audi med hard lakk å bmw med ikke så hard, hvordan finner jeg ut om lakken min er hard eller ikke? Siter MTech2Sterlingsilber Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pirex Skrevet September 20, 2007 Rapporter Share Skrevet September 20, 2007 Ser du nevner her truhaa om audi med hard lakk å bmw med ikke så hard, hvordan finner jeg ut om lakken min er hard eller ikke? Det merker du fort når du begynner å polere. Hvor vanskelig det er å fjerne swirls! Hvor aggresiv pute og polish du må bruke. Man skal jo alltid begynne med det minst aggresive ;) Siter Audi Allroad Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet September 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2007 He-hey, Pirex the man is here..... Morro av deg å snuble innom her også da, eller har du sneket rundt i buskene her? Sandersen: som Pirex sier, så må det prøves frem noe som virker 100%, det er derfor det er "mildeste pad/polish kombo som prøves først" For da å få en pekepinn på hvor kraftig kombo som trengs for korrigeringen av lakken... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pirex Skrevet September 20, 2007 Rapporter Share Skrevet September 20, 2007 He-hey, Pirex the man is here..... Morro av deg å snuble innom her også da, eller har du sneket rundt i buskene her? Sandersen: som Pirex sier, så må det prøves frem noe som virker 100%, det er derfor det er "mildeste pad/polish kombo som prøves først" For da å få en pekepinn på hvor kraftig kombo som trengs for korrigeringen av lakken... Sure I am, I am overalt :p Vært innom en bitte liten tur før, hehe. Siter Audi Allroad Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet September 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2007 Uansett morro å se deg her, du sitter inne med mye info som ganger mange her... bare å sende ut noen "show`n Shine" poster her også, har ikke noe problem med å se de flere ganger... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pirex Skrevet September 20, 2007 Rapporter Share Skrevet September 20, 2007 Hyggelig å være velkommen :D Skal vel få inn noen S&S etterhvert ;) Siter Audi Allroad Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonapett Skrevet September 20, 2007 Rapporter Share Skrevet September 20, 2007 Noen som har erfaringer med denne: TURTLE WAX TW 100 POLERMASKIN. Hvor får man kjøpt puter til den (utenom torshov)? Er vel 180mm... Siter Golf MK3 1.8L 96' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg