honnings88 Skrevet April 3, 2008 Rapporter Share Skrevet April 3, 2008 Fikk mine Lake Country pads i dag. Synes de var veldig gode, og ikke for myke. Slik at når du legger press på maskinen gir ikke padsene for mye etter. Fikk også masse snacks så kommer vel en ny tråd fra meg snart. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EndrePendre Skrevet April 12, 2008 Rapporter Share Skrevet April 12, 2008 For å gi min relativt slitne lakk litt pleie har jeg kjøpt meg en 2-hodet DA-maskin fra Biltema. Har forstått at designet på denne er likt som Cyclo-maskinene, så da er vel Cyclo-pads kurant? Er dette settet greit, burde jeg ha noe mer, eller er det mye jeg ikke trenger slik at det lønner seg å handle løst (er ikke allverdens mye billigere enn å kjøpe det løst)? På forhånd takk for svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet April 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2008 hook and loop trenger du ikke da DA fra clasern el BT har borre lås fast på bakplatene. Ellers er settet der bra det, Cyclo har gode pads... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EndrePendre Skrevet April 13, 2008 Rapporter Share Skrevet April 13, 2008 hook and loop trenger du ikke da DA fra clasern el BT har borre lås fast på bakplatene. Ellers er settet der bra det, Cyclo har gode pads... Å kjøpe settet er $17 billigere enn å kjøpe det samme løst, og de greiene du sier jeg ikke trenger koster 16$, så da kan jeg like gjerne plukke ut det jeg skal ha selv. Men det blir vel noe tilsvarende settet, da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k9v Skrevet April 13, 2008 Rapporter Share Skrevet April 13, 2008 Ser de selger eks. Porter Cable hos Autogeek. De har mange forskjellige kit, hvilket mener dere er best? Jeg vil bruke maskinen til å fjerne swirls/riper og andre ting, legge på voks etc. Siter 04 BMW 320Cd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
landrover1979 Skrevet Mai 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2008 Jeg ha r en 5 år gammel metallic grå bil, av og til brukt turtle wax men ikke noe mer. Lakken er deretter med endel ujevnheter. Stått ute hele tiden. har tenkt å kjøre meguiars 3 step med quick clay, deep crystal paint cleaner, (grønn cyclo pads ok?) deep crystal polish, (grønn cyclo pads ok?) nxt gen tech wax 2.0. (hvit cyclo pads ok?) Har tenkt å bruke 2 hodet maskin fra biltema med cyclo pads. Holder det å tørke av bilen mellom step 1,2 og 3 eller må den vaskes mellom hvert trinn? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Mai 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2008 Veldig fin guide truhaa. Takker :) Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet Mai 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2008 Jeg ha r en 5 år gammel metallic grå bil, av og til brukt turtle wax men ikke noe mer. Lakken er deretter med endel ujevnheter. Stått ute hele tiden. har tenkt å kjøre meguiars 3 step med quick clay, deep crystal paint cleaner, (grønn cyclo pads ok?) OK alt er hvit deep crystal polish, (grønn cyclo pads ok?) Hvit pad nxt gen tech wax 2.0. (hvit cyclo pads ok?) ok Har tenkt å bruke 2 hodet maskin fra biltema med cyclo pads. Holder det å tørke av bilen mellom step 1,2 og 3 eller må den vaskes mellom hvert trinn? Svar over også.... Bare å tørke, trenger ikke å vaske mellom stegene der... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
landrover1979 Skrevet Mai 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2008 Takker for svar! Nå må det bare slutte å snø:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltnesen Skrevet Mai 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2008 Ser det er prat om Autoglym her, jeg bare lurte, for vi har det på jobben (statoil) - Er det et godt produkt? Evt på en rød veldig falmet lakk, hvilken skal jeg bruke? Blå, Grønn(?), Sort? Siter -'86 Toyota Celica x'91 Audi 80 (Påkjørt -> Skrap) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bytter Skrevet April 23, 2009 Rapporter Share Skrevet April 23, 2009 Trenger noen råd om bruk av DA maskin og pads samt hastighet på maskinen! jeg har en biltema da maskin med 2 hoder samt orange,grønne og hvite cyclo pads.Bruker Meguiars 1-2-3 step.Har 2 biler,en med sliten lakk og en som er meget fin i lakken! på den slitne lakken: prøvde orange pads med meguiars step1,grønn pad med meguiars step2 og hvit pad med meguiars step3 men synes ikke resultatet ble optimalt. bruker jeg de rette pad's for jobben! skal jeg legge mye press på maskinen? og hvilken hastighet på maskinen er best til hvilken jobb! og mitt siste spørsmål er: hvilken pad og produkt når lakken er bra,men trenger "litt" omsorg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg