Gå til innhold

Evolution III - Firing's nye prosjekt

Ranger emnet


ScythiaN

Anbefalte innlegg

Hola folkens!

 

Da har vi fått en ny prosjektbil stående i garasjen.

En Mitsubishi Lancer Evolution III GSR 1995 modell.

Orginalt 270HK, 309NM og 0.100 på 4.9 sekunder.

2 liter, 16V, TD05-16G turbo, intercooler med fogger.

 

I første omgang nå så skal den få:

OZ Ultraleggerea eller Superturismo WRC felger

Haltech E6X

Pulverlakkert ventildeksel

Pluggdeksel i chrome

Grenrør

HKS? Kammer

HKS? Kamdrev

HKS? Ventilfjører

OBX? Fuelrail

Apexi AVC-R

K2? Coilovers

 

Vurderer forløpende prosjektet.

evo.jpg

Gard Firing--95 Evolution III GSR

A good friend would bail you out of jail.

A true friend would be sitting by your side saying: Sorry we fucked up

**MidnightClub.no**

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vel, da er dette bestilt hittil:

 

RHD Japan

Cusco Hyper Gum Shift Linkage Bushing

 

Bonehead performance

2G DSM Eclipse Turbo 4G63 SS Exhaust Manifold Studs

Eclipse/Talon DSM 4G63 Stainless Valve Cover Bolts

Powder Coated Turbo Eclipse Talon DSM 4G63 Valve Cover (Aquamarine effektlakk)

 

Zen Racing

Silicone radiator hose kit - Blue

 

Jalla ebay firma

HAYAME Mitsubishi Eclipse 4G63 Plug Cover (Chrome)

 

N*Power

MITSUBISHI EVO 1-3 RVR 4G63 TURBO MANIFOLD (Equal length, mandrel bent, TD05)

 

 

Så fort penger ruller inn så må jeg bestille:

 

HKS RS Induction kit

EVO6 TME stoler

Felger!!!

 

 

Så da skal jeg selge de orginale recaro fører og passasjerstol og baksetet samlet for 3500 tenkte jeg, eller kom med bud.

Gard Firing--95 Evolution III GSR

A good friend would bail you out of jail.

A true friend would be sitting by your side saying: Sorry we fucked up

**MidnightClub.no**

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da går me i gang med å lage nye droplinks foran. Stabstaget er jo brekt og orginale droplinks er jo helt latterlige. Så da må en ha litt uniball og litt stangstål=)

 

Her er litt bilder hvertfall:

 

evo1.jpg

evo9.jpg

evo8.jpg

evo7.jpg

evo2.jpg

evo6.jpg

stol1.jpg

 

Som dere ser så trengs det litt pynt i motorrommet og litt nye felger og sånn...

Gard Firing--95 Evolution III GSR

A good friend would bail you out of jail.

A true friend would be sitting by your side saying: Sorry we fucked up

**MidnightClub.no**

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de er noen festlige små tasser. Ble vel en gang kåret til den råeste evo'en, fordi den var mest kompromissløs. Hakke helt bestemt meg om jeg synes 3 eller 6 er fetest. Men må ha litt penger igjen til å putte ett par hundre hester til i den også=)

Jeg har satt japan import til å importere en til meg, men så fikk jeg denne billig i oslo så da var ikke valget vanskelig. Har jeg vinteren på å bygge også.

 

I forhold til første post da, så har vi gått noen skritt lenger ut når det kommer til trimming av bilen. Vi ser etter en turbo som kan levere 400-600 HK nå og har fått pristilbud på Haltech E8 plug and playkit som skal bestilles så fort som mulig.

Turboen vi har sett på hittil er en Trust TD06SH 25G, som leverer maks 600HK på 1,9bar. Men ingen ting er bestemt. Det er jo penger alt kommer ann på =)

Ellers så fikk jeg de skreddersydde radiatorslangene mine fra japan i dag. Så da har endelig det begynt å komme noe av de bestilte delene i postkassa også =)

Gard Firing--95 Evolution III GSR

A good friend would bail you out of jail.

A true friend would be sitting by your side saying: Sorry we fucked up

**MidnightClub.no**

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår