Gå til innhold

Bilpresenning

Ranger emnet

bjarne

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt mine på Torshov bilrekvisita. Dem selger to typer, en blå med sider av tekstil og en sterkere sølvfarget type som tåler vær og vind. Den blå er ikke vanntett, den fungerer bare som støvbeskyttelse. Den sølvfargede, derimot gir et veldig godt inntrykk. Den er vanntett, men det virker som den puster på et vis. På pakka står det at den egner seg godt til vinterbruk og til langtidslagring av veteranbiler. Den koster sine 800 kroner men den er verdt pengene. Jeg har en kamerat som har kjøpt på Biltema, den slipper gjennom vann. Altså, anbefales ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil IKKE anbefale den blå fra biltema, annet enn for støv. og spessielt ikke for vinters bruk.

Har prøvd den 1år selv, det som skjer er at den slipper igjennom fukt og vann, det blir frost om natta og den fryser fast i bilen. Jeg trodde den skulle fungere greit for vindue, men det ble allikevel frost på vinduet også.

Det skal sies at det fungerer som en temporær løsning, men ikke ikke noe mer enn det. Bruk heller ekstra penger på et produkt som er solid og som tåler endel, det kommer jeg til å gjøre :)

Frank

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden slik interesse for å dekke til bilen ute, jeg regner med at dette er pga at man ikke har tilgang til garasje.

da har man også en annen metode som fungerer mye bedre (så langt man finner et produkt som er solid for norsk vinter selvfølgelig).

Her snakker vi da om "portabel garasje", joda det koster litt men hva gjør man ikke for bilen sin..og man kan jo fint bruke dette som "vaske og polerings hall" om sommeren også:

http://www.portablegaragedepot.com/index.cfm?sku=SZ101608H&catid=58

En annen metode er å gå til en skraphaug og kjøpe aluminiums rør bygge opp sin egen portabel garasje, gå til innkjøp at god, solid men glatt presenning...Bare en ide ;)

Frank

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 years later...