fraatilb Skrevet September 14, 2007 Rapporter Share Skrevet September 14, 2007 Hallo Noen som veit om en Octavia 98 har vanlig blinklysrele, og hvor dette eventuelt sitter. Både blinklys og varsellys tok kvelden i dag... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
t_O_r_E Skrevet Oktober 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 Hallo Noen som veit om en Octavia 98 har vanlig blinklysrele, og hvor dette eventuelt sitter. Både blinklys og varsellys tok kvelden i dag... Sitter visst bak nødblink bryter. Er visst en "vanlig" ting på disse i følge en kompis som er tidligere skoda-mekaniker Siter 2007 Mazda 6 2.0D 2012 Peugeot Partner HDI EMG Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caferacer Skrevet Oktober 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2007 Sitter visst bak nødblink bryter. Er visst en "vanlig" ting på disse i følge en kompis som er tidligere skoda-mekaniker Den sitter i nødblink bryteren.Er bare å vippe ut dekselet ta ut bryteren å sette i en ny nødblink knapp! Jeg byttet min men ettrpå så begynte det å klikke i reelet etter at jeg har blinket å det gjør det enda.men,men det fuker da!! Siter Volvo 360(bilcross) 86mod. Volvo 244 78mod,volvo 245 79mod skoda octavia 01mod. Dodge coronet 56mod. Harley xlcr 77mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aRne eGGe Skrevet Oktober 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2007 Som de andre sier så sitter releèt i selve nødblinkbryteren midt mellom de midtre luftdysene i dashbordet. Vipper den lett ut og bytter. Kosta 3-400 spenn hos Møller. Siter VW Touran VW Golf Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Mucho Skrevet November 30, 2009 Rapporter Share Skrevet November 30, 2009 Den sitter i nødblink bryteren.Er bare å vippe ut dekselet ta ut bryteren å sette i en ny nødblink knapp!Jeg byttet min men ettrpå så begynte det å klikke i reelet etter at jeg har blinket å det gjør det enda.men,men det fuker da!! Har du funnet ut av klikke-lyden??? Kjører samme bil med samme problemet. holder på å bli sprø!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianfraTrondheim Skrevet Desember 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2009 Tikkelyden skyldes nok det at blinkreleet sitter inne i nødlysbryteren. Det er derfor ikke noe isolasjon mellom ørene til føreren og releet... På de fleste andre biler sitter releet i sikringsboksen, noe som det også burde gjort på octaviaen. Jeg byttet nettopp releet og det kostet 575kr, noe som er helt vanvittig. Et vanlig blinkrele koster rundt hundrelappen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Mucho Skrevet Desember 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2009 Kortsluttning i hendelen til blinklyset ved rattet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toronni Skrevet August 16, 2011 Rapporter Share Skrevet August 16, 2011 Opplevde at blinkeren ikke blinket, men lyste konstant. Fant på forumet hvor den satt, og plukket det ut. Jeg sprettet opp releet, og så at vippearmen hang mot spolen. Vippet den tilbake, og det blinket som bare det. 600,- spart - enn så lenge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg