Gå til innhold

Blinklysrele

Ranger emnet

fraatilb

Anbefalte innlegg

• 3 weeks later...
Hallo

Noen som veit om en Octavia 98 har vanlig blinklysrele, og hvor dette eventuelt sitter. Både blinklys og varsellys tok kvelden i dag...

Sitter visst bak nødblink bryter. Er visst en "vanlig" ting på disse i følge en kompis som er tidligere skoda-mekaniker

2007 Mazda 6 2.0D

2012 Peugeot Partner HDI EMG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter visst bak nødblink bryter. Er visst en "vanlig" ting på disse i følge en kompis som er tidligere skoda-mekaniker

Den sitter i nødblink bryteren.Er bare å vippe ut dekselet ta ut bryteren å sette i en ny nødblink knapp!

Jeg byttet min men ettrpå så begynte det å klikke i reelet etter at jeg har blinket å det gjør det enda.men,men det fuker da!!

Volvo 360(bilcross) 86mod.

Volvo 244 78mod,volvo 245 79mod

skoda octavia 01mod.

Dodge coronet 56mod.

Harley xlcr 77mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 years later...
Den sitter i nødblink bryteren.Er bare å vippe ut dekselet ta ut bryteren å sette i en ny nødblink knapp!

Jeg byttet min men ettrpå så begynte det å klikke i reelet etter at jeg har blinket å det gjør det enda.men,men det fuker da!!

Har du funnet ut av klikke-lyden???

Kjører samme bil med samme problemet. holder på å bli sprø!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tikkelyden skyldes nok det at blinkreleet sitter inne i nødlysbryteren.

Det er derfor ikke noe isolasjon mellom ørene til føreren og releet...

På de fleste andre biler sitter releet i sikringsboksen, noe som det også burde gjort på octaviaen.

Jeg byttet nettopp releet og det kostet 575kr, noe som er helt vanvittig. Et vanlig blinkrele koster rundt hundrelappen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
  • 1 year later...