V8-Lorry Skrevet September 14, 2007 Rapporter Share Skrevet September 14, 2007 har arbeidsgiveren din betalt førerkortert for deg? hvilke avtaler har dere? og vil jeg tjene på å fixe en sånn avtale eller ta opp lån å ta lappen... 70K er mye penger.... Siter Av ekte mannfolk skal det lukte Diesel... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet September 14, 2007 Rapporter Share Skrevet September 14, 2007 Er det ikke mulig for de som ikke har tungbil lappen å ta denne på et hurtigkurs gjennom skole ellernoe? Vet om flere som har gjort dette... De betalte da rundt 20-30k... Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toro Skrevet September 15, 2007 Rapporter Share Skrevet September 15, 2007 Du kan få denne gratis gjennom skole. Ser du bor i oslo, så Notodden kunne kanskje vært et alternativ for deg. Var mange i klassen min fra oslo når jeg tok lappen på C der. Der kan du få C-CE-DE, truck, lastebilkran og ADR på 6 måneder. De har oppstart i januar og august. De har også avtale med lånekassen, så du kan få stipend. Anbefales absolutt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The cowboy Skrevet September 15, 2007 Rapporter Share Skrevet September 15, 2007 jupp.. det Toro sier stemmer.. jeg tok min på den måten, men i bergen da!! skal gå på ca 19 uker, men pga litt ferier og slikt, så tar det gjerne litt lenger tid.. men der betaler du kun for evt skolebøker, teoriprøva og oppkjøring! ADR stykkgods får du gratis, sett bort fra prøven på biltilsynet da.. Kran og Truck er og gratis, men tror selve oppkjøringen koster noen få 100 lapper.. og for å få førerkortet i hånden, koster det 200-250! så om du kjenner noen med skolebøker til det faget, så slipper du ennå billigere unna :) hehe pluss, å la en arbeidsgiver betale for deg, er en mulighet, men da blir du bundet til samme jobben i x antall år.. og skulle du finne på å slutte, så må du selv betale det som er igjen! nei, skole er beste, der lærer du litt mer enn bare det å kjøre lastebilen.. du får lissom litt mere info rundt selve tema transport!! veldig greit å ta med seg :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet September 15, 2007 Rapporter Share Skrevet September 15, 2007 Er det ikke noe "aldersgrense" på å ta lappen gjennom skolen også? Er vel neppe slik at bestefar kan komme å gå på skole for så å få lappen, eller..? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The cowboy Skrevet September 15, 2007 Rapporter Share Skrevet September 15, 2007 vel, går du hele skole veien (assa, fra grunnkurs og opp) så holder det med at du er 18 og har bil lappen! men kommer du utenfra, som i dette tilfellet, så må du være over 20 om jeg ikke husker feil. buss må du hvertfall være over 21 for å få kjøre så! og høyeste alder, hmm.. det husker jeg ikke i farten.. men tror de har en grense på ca 50 for lappen på slike.. mellom 50 og 60 et sted!!så har du den ikke innen det, så kan du bare glemme det.. hehe! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet September 15, 2007 Rapporter Share Skrevet September 15, 2007 Så du mener at jeg kan kjøre opp til lappen via skole når jeg er 40, men likavell slippe billigere unna enn hvis jeg skulle betalt alt selv? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The cowboy Skrevet September 15, 2007 Rapporter Share Skrevet September 15, 2007 jupp.. hadde en i klassen min som var en eldre bonde.. han betalte det samme som meg.. div skole bøker, teorien og oppkjøringen!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8-Lorry Skrevet Oktober 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 saken er at jeg er i full jobb, har unge og samboer..så skole tror jeg ikke er helt aktuelt.. hadde det vært kveldkurs så... Siter Av ekte mannfolk skal det lukte Diesel... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toro Skrevet Oktober 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2007 saken er at jeg er i full jobb, har unge og samboer..så skole tror jeg ikke er helt aktuelt.. hadde det vært kveldkurs så... Du har også Opaas Kompetansesenter på Notodden, de kjører CEDE kurs på 4 uker. Holder selv på å ta CE hos dem nå, og kan anbefale den kjøreskolen. Ta ut litt ekstra ferie og sett i gang :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet Oktober 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2007 Du har også Opaas Kompetansesenter på Notodden, de kjører CEDE kurs på 4 uker. Holder selv på å ta CE hos dem nå, og kan anbefale den kjøreskolen. Ta ut litt ekstra ferie og sett i gang :D Hvor mye må du ut med for CE da? Sånn cirka... Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stealth Skrevet Oktober 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2007 Jeg var å snakka med en vanlig kjøreskole nettopp og bestillte kjøretimer. For alt obligatorisk, så ville det koste ca. 25k og ta 3mnd'er sa de. Dette var for kl. C. Tilhenger vil komme på ca. 20k ekstra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8-Lorry Skrevet Oktober 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2007 jeg har planer om full klasse..altså semi eller vogntog.. regner da med å komme opp i ca 70 000kr ink glattkjøring på vanlig trafik skole Siter Av ekte mannfolk skal det lukte Diesel... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Syns Skrevet Oktober 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2007 Hm, dyrt da! Glad jeg gikk 19-ukers kurs på Ole Vig vgs i Stjørdalen. Samme type skole som beskrevet over her. Fikk jo klasse C, CE og DE, samt ADR stykkgods + eksplosiver, og truckførerkurs og teori på lastebilkran G8. Sparer nok masse penger på en slik skole. Anbefales! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toro Skrevet Oktober 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2007 Hvor mye må du ut med for CE da? Sånn cirka... 22.000,- det er fastpris for utvidelse hos dem Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg