Gå til innhold

Er dette bilpleie?

Ranger emnet


Hondzama

Anbefalte innlegg

Det verste jeg kan komme over når jeg skal vaske/polere bilen er

en liten bulk, så jeg styrer unna de verste parkeringsplassene, og prøver å parkere ved siden av de "fine velstelte" bilene, de er sikkert mere forsiktig og vil sikker ikke ha en "parkeringsbulk".

 

Om dette hører inne i forumet for bilpleie er jeg ikke sikker på, men JEG synes det.

Pleiemiddelet er dette:

http://www.billakkspesialisten.no/beulentechnik/beulentechnik.htm

 

Lurer på om dette kan være noe for en amatør som meg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De verktøyene så jo geniale ut, ser ut til at de bare viste på de områder hvor bulken er på en "myk" plate, men hva med områder som er harde, kan det draes ut da?

 

Har selv en liten bulk på begynnelsen av panseret, mot lykten, kunne kanskje være et verktøy for meg. Men jeg kunne ikke finne noe pris på dette produktet du henviser til.

 

Frank

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Odd-Helge: det er det jeg også tenker litt på, kanter eller buer hvor metall-platen gjerne er hardere enn ellers. Det burde gå fint på dørsiden eller midt på panseret hvor metallet er mykere og kan (eller burde kunne) trekkes ut igjen.

 

Men vet ikke om jeg kommer til å invistere "så mye penger" i noe som kanskje kan klare jobben.

 

Frank

Lenke til kommentar
Del på andre sider

funker det på områder hvor platene er hardere enn ellers? Har en "bulk" på panser kanten fremme med lykta som er på størrelse med tommelfinger negla, altså ikke en fin "buete" bulk men en "skarp" bulk.

 

Klart hvis dette verktøyet fungerer så vil jeg nok skaffe meg ett, men hvis det fungerer mindre på flater hvor metallet er bøyd og har derfor høyere styrke enn på rette flater så ser jeg ikke mye vits...Eller?

 

Frank

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår