Phantom3D Skrevet September 15, 2007 Rapporter Share Skrevet September 15, 2007 Heisann.. var ute å kjørte i går og en kompis ble desverre tatt til 107 i 50 sonen. Dette var en rettstrekke som var meget oversiktlig. Itilegg var det bek mørkt (Gatelysene hadde gått eller blitt kutta..?) Plutselig hopper poliimannen ut i veien med en rød lysende pinne... Hvor lenge kan han belage seg på å være fotgjenger? Må man i buret? Bot? På forhånd takk :) Siter 2009 Mitsubishi Lancer 1.8 Instyle + CVT X 2006 Mitsubishi Colt CZT X 2002 Mitsubishi Pajero Pinin 2.0 GDI X 2002 Seat Leon 4 1.8t 180hk X 2003 Smart Roadster Coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona-B-Power Skrevet September 15, 2007 Rapporter Share Skrevet September 15, 2007 det er ingen nåde i 50 sona, så han mister vel lappen i 3 år og blir sperra inne! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Phantom3D Skrevet September 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2007 Å heidu.. shit! 3år ja. Stakkars fyr! Var faktisk ikke "grisekjøring" var sånn gi litt gass i 3. fra 50 og så slippe. Men er fort gjort med en litt "Kraftig" bil. Siter 2009 Mitsubishi Lancer 1.8 Instyle + CVT X 2006 Mitsubishi Colt CZT X 2002 Mitsubishi Pajero Pinin 2.0 GDI X 2002 Seat Leon 4 1.8t 180hk X 2003 Smart Roadster Coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recaro Skrevet September 15, 2007 Rapporter Share Skrevet September 15, 2007 Blir nok buret på han tipper jeg.. fikk anbefalt dom nå jeg for "råkjøring" 126,9 i 60 sona..= 25 måneder uten lappen 20 dager ubetinget fengsel..... og inbiller meg at 50 sona er shit strengt Siter - "97" Hyndai Coupe, 2.0 140 - "89" modell fotgjenger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
furiaman Skrevet September 15, 2007 Rapporter Share Skrevet September 15, 2007 regn med ca en mnd i fengsel og iallefall 10 000kr i bot. dette skjedde med en kompis som ble tatt i 105 i 50 sona:) Siter 2002 Chevrolet Tahoe 5.3 V8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dennis87 Skrevet September 15, 2007 Rapporter Share Skrevet September 15, 2007 Hadde jeg blitt stoppet i over 100 i 50 sona haddde jeg ikke tatt meg bryet med å flytte foten til bremse pedalen en gang:P Var mørkt som du sier, så full gass med en gang han så snuten og han hadde sitti hjemme med lappen i lomma. Hadde han blitt tatt for å prøve å stikke fra (hvis han ikke klarte det) hadde det nok ikke blitt mye forskjell i straff. kunne bare sakt det var så mørkt at du ikke så noe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotassen Skrevet September 15, 2007 Rapporter Share Skrevet September 15, 2007 Hadde jeg blitt stoppet i over 100 i 50 sona haddde jeg ikke tatt meg bryet med å flytte foten til bremse pedalen en gang:P Var mørkt som du sier, så full gass med en gang han så snuten og han hadde sitti hjemme med lappen i lomma. Hadde han blitt tatt for å prøve å stikke fra (hvis han ikke klarte det) hadde det nok ikke blitt mye forskjell i straff. kunne bare sakt det var så mørkt at du ikke så noe. Skal man absolutt tøffe seg, så må man ta konsekvensene av det også... Hjelper ikke å flykte, for da står dem på døra di stedet, blir enda strengere dom da.. Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aadne Skrevet September 16, 2007 Rapporter Share Skrevet September 16, 2007 det er ingen nåde i 50 sona, så han mister vel lappen i 3 år og blir sperra inne! Tre år? Hvor i all verden fikk du det fra? Og det er da ikke noe "mindre nåde" i en 50-sone enn i f. eks. en 60-sone. Kjører du f. eks. 40 km/t over i en 50-sone kontra i en 60-sone, så er det ikke store forskjellen hva inndragningstid angår. Siter 2001 Audi RS4 2.7 Biturbo & 2010 Ifor Williams CT177 2013 Volkswagen Caravelle 180BiTDI 4Motion DSG 2008 Toyota Land Cruiser 200 V8 Arctic Trucks AT35 (deleier) 1998 Yamaha R1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aadne Skrevet September 16, 2007 Rapporter Share Skrevet September 16, 2007 Heisann.. var ute å kjørte i går og en kompis ble desverre tatt til 107 i 50 sonen. Dette var en rettstrekke som var meget oversiktlig. Itilegg var det bek mørkt (Gatelysene hadde gått eller blitt kutta..?) Plutselig hopper poliimannen ut i veien med en rød lysende pinne... Hvor lenge kan han belage seg på å være fotgjenger? Må man i buret? Bot? På forhånd takk :) Kompisen din må nok belage seg på ubetinget fengsel, ja. Rettspraksis i 50-sone har etter det jeg har sett ofte ligget på rundt 96-97 km/t, så den biten ser jo ikke så lys ut. Til gjengjeld vil han trolig ikke idømmes bot i tillegg, siden overtredelsen ikke er verre enn den er. Hva inndragningstiden angår, så vil 107 km/t i en 50-sone trolig kvalifisere til noe rundt 20 mnd. - under "ideelle" forhold. Det er jo en viss fare for at han får en noe strengere reaksjon siden det var mørkt... Siter 2001 Audi RS4 2.7 Biturbo & 2010 Ifor Williams CT177 2013 Volkswagen Caravelle 180BiTDI 4Motion DSG 2008 Toyota Land Cruiser 200 V8 Arctic Trucks AT35 (deleier) 1998 Yamaha R1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Phantom3D Skrevet September 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 16, 2007 Kompisen din må nok belage seg på ubetinget fengsel, ja. Rettspraksis i 50-sone har etter det jeg har sett ofte ligget på rundt 96-97 km/t, så den biten ser jo ikke så lys ut. Til gjengjeld vil han trolig ikke idømmes bot i tillegg, siden overtredelsen ikke er verre enn den er. Hva inndragningstiden angår, så vil 107 km/t i en 50-sone trolig kvalifisere til noe rundt 20 mnd. - under "ideelle" forhold. Det er jo en viss fare for at han får en noe strengere reaksjon siden det var mørkt... Takker for ett bra svar! Når det gjelder å kjørefra, så var det mange tanker om det i etterkant; Han var forbi kontrollen før han "klarte å stoppe" Dette også pga at det virket som politiet ble tatt litt på senga. Så han hadde vært langt forbi, hatt litt over hundere. Gule koni rundbaut med nye gode dekk og 170hk. Samt masse bane-erfaring. Gamle mossevei var heller ikke langt unna (Den kjenner han godt) Men jeg synes han gjorde det rette.. biljakter er nok ikke alltid like kult. men enda et spørsmål: Han hadde spurt om han kunne få se målinga, men da var den allerede slettet? Hvordan er regler på sånt? Han valgte å samtykke, men den kan jo trekkes..? Siter 2009 Mitsubishi Lancer 1.8 Instyle + CVT X 2006 Mitsubishi Colt CZT X 2002 Mitsubishi Pajero Pinin 2.0 GDI X 2002 Seat Leon 4 1.8t 180hk X 2003 Smart Roadster Coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet September 16, 2007 Rapporter Share Skrevet September 16, 2007 Takker for ett bra svar!Når det gjelder å kjørefra, så var det mange tanker om det i etterkant; Han var forbi kontrollen før han "klarte å stoppe" Dette også pga at det virket som politiet ble tatt litt på senga. Så han hadde vært langt forbi, hatt litt over hundere. Gule koni rundbaut med nye gode dekk og 170hk. Samt masse bane-erfaring. Gamle mossevei var heller ikke langt unna (Den kjenner han godt) Men jeg synes han gjorde det rette.. biljakter er nok ikke alltid like kult. men enda et spørsmål: Han hadde spurt om han kunne få se målinga, men da var den allerede slettet? Hvordan er regler på sånt? Han valgte å samtykke, men den kan jo trekkes..? Jeg går ut fra at han ble målt med laser. Laseren har ingen minnefunksjon, det vil si at dersom en ny måling blir foretatt i mellomtiden, er det forrige måleresultatet borte for alltid. Man har ikke krav på å få se måleresultatet, selv om det er veldig vanlig at man blir forevist det når det er snakk om førerkortbeslag. Vitneforklaringa til vedkommende tjenestemann/-menn som utførte målinga vil være det beviset man har i denne saken. Ser ingen grunn til at han skal trekke samtykket, så lenge han vet at han har driti på draget og erkjenner å ha kjørt så fort. Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet September 16, 2007 Rapporter Share Skrevet September 16, 2007 Hadde jeg blitt stoppet i over 100 i 50 sona haddde jeg ikke tatt meg bryet med å flytte foten til bremse pedalen en gang:P Var mørkt som du sier, så full gass med en gang han så snuten og han hadde sitti hjemme med lappen i lomma. Hadde han blitt tatt for å prøve å stikke fra (hvis han ikke klarte det) hadde det nok ikke blitt mye forskjell i straff. kunne bare sakt det var så mørkt at du ikke så noe. Ta deg ei bolle. Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alexxx Skrevet September 17, 2007 Rapporter Share Skrevet September 17, 2007 Politiet må vel ha en logg på målingen? Denne har han vel krav på å se? Og at målingen er rett foretatt, f.eks. at de har testet utstyret før de begynte måling av folk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet September 17, 2007 Rapporter Share Skrevet September 17, 2007 Synes ikke synd på fyren! slik kjøring i 50-sone er uansett ren idioti og godt han blei tatt så kanskje både han og folk rundt han kan lære litt... Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet September 17, 2007 Rapporter Share Skrevet September 17, 2007 Nøyaktig hvilken vei i Oslo var dette? Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg