Gå til innhold

motorfeste fikset, nå sliter jeg med vanntemperatur:(

Ranger emnet


Bmw Mpower

Anbefalte innlegg

e det luft i systemet påner du ekspansjons tanken og slipper ut overtrykket.. jeg sleit lenge me at vr6en min ble uhorvelig varm. etter å skiftet alt som har me kjøling å gjøre demonterte jeg vifta å så at det ene stikket på motoren var bøyd.. lodda dette på igjen å nå er bilen 100%

[X]Golf 4 TDI Highline

[X]VW Corrado VR6 =)=)

Golf MK1 GTI -- Golf MK2 bruksbilla

Opel Combo - Perfekt Båtsøkke

Sport lukter bensin,idrett lukter svette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hmm ok..får prøver å kjøre noe luft gjennom der da!

 

En annen ting..når jeg spyler vann ned i ekspansjonstanken kommer det vann ut der jeg har koblet fra slanger, men det kommer ikke noe vann fra den slangen som sitter nederst på radiatoren!? skal det være sånn da??

 

http://www.bilforumet.no/galleriet/data/653/medium/DSC05641.JPG

 

http://www.bilforumet.no/galleriet/data/653/medium/DSC05642.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er ikke den tynne slangen tett lenger hvertfall, fikk blåst den fri.

Men startet motoren og fikk varme i bilen..den øverste slangen på radiatoren er varm, men den nederste er kald..så da lurer jeg på hvor ligger termostaten? Er ikke så veldig god på motorer..hehe

 

Den sitter som Autotune sa, på vannpumpa.

 

dvs under g-lader, hvis jeg ikke tar feil?

Enklest og komme til from below..

Volvo S60 2,0T 2001'

Volvo 460 -95'

VW Golf II -86'

VW Corrado G60 -90'

Volvo 740 85'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har funnet ut a det nå, virker som om bilen går greit nok nå. Når jeg kjører ligger den rundt 90. Når jeg stopper opp stiger den til litt under 100 og vifta starter og den holder seg da under 100. Hørers ikke det greit ut a?

 

Høres ut sånn som min det ;)

Volvo S60 2,0T 2001'

Volvo 460 -95'

VW Golf II -86'

VW Corrado G60 -90'

Volvo 740 85'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den tynne slangen som går opp på ekspansjonstanken, skal det stå ein ganske god stråle ut av den når termostat har opnet? hjå meg piller det berre ut litt smådroper.

 

Men en an ting Mpower, eg har hatt en del problem med varme i min G60motor, og har funne ut at den beste måten å lufte er å sette stikken i dashbordet på varm, skru laus ekspansjonstank. løs slangen som går ut fra torpedovegg, og blend den opninga som går videre ned i systemet. Løft opp ekspansjonstank og fyll på til det renner over i torpedovegen.

 

litt knotete forklart, men dette er måten trur eg.

Working offshore!

 

Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang.

1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift!

Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kjørt i to dager og det virker som om alt er greit!

Takk for hjelpa alle sammen:)

 

Blikke no fart uten bart, så jeg fyrer løs på neste "problem"

 

Oljelampa har begynt å lyse noen ganger de siste dagene, men når jeg stopper og sjekker ser det ut som om alt er greit! Oljenivået er der det skal være..så starter jeg på nytt også lyser den ikke lenger..hvor ligger den køddesensoren hen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår