Gå til innhold

Bompengene i Oslo skal økes til 30kr i 2008

Ranger emnet

al3x

Anbefalte innlegg

I følge RB.no vil det fra 2008 koste 30kr å kjøre inn til Oslo. Bompengene vil stige fra dagens 20kr til 30kr.

Og dette begrunnes med at staten trenger penger til å drifte kollektivtransport og for å slippe å bygge nye dyre veier.. Heia Norge!

Link til artikkelen:

http://www.rb.no/lokale_nyheter/article2998731.ece

Edit: Feil forum kanskje? Kan noen flytte den hvis det er det i så fall :) Ble litt usikker selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

komme en i bærum også? betyr det at jeg må betale 60 kr hvis jeg skal til asker da? fy faen jeg er lei ass. det går faen snart ikke å være bilist!

Dette er vel istedet for en i Bærum, og etter min mening er det en mye bedre løsning enn å sette bommen ved Blommenholm og kutte Bærum i to.

-1994 Opel Corsa 1.4 Swing

-2000 Yamaha TDR 125

x1987 Volvo 240 GL

x1985 Volvo 740 GLE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her sitter man å betaler å betaler for alt, når skal man få noe tilbake.. skal ikke bompengene gå til veier og vedlikehold? så går det til kolektivt? faen hent fra stats kassa da. blir irretert.. er snart noen som må si NEI før det klikker for de som bestemmer det og sier det koster 80 kr inn og ut oslo. er jo ikke en fornøyelses park heller da..

Golf 4

Golf 3

Golf 2

bmw E30 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette blir bare FOR dumt! de kan ikke heve denne avgiften yttligere... har jo blitt hevet altfor mye allerede, og nå skal de heve den IGJEN?!? WTF, skjer med Norge a?!?

Kan vi ikke bare få inn en på Stortinget som faktisk veit hva han/hun snakker om? En som faktisk bryr seg om bilistene...

Mvh

Kenneth

1996 BMW 320i Touring - Prosjekttråd

1990 Toyota Corolla XLi 1,3 (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dette begrunnes med at staten trenger penger til å drifte kollektivtransport og for å slippe å bygge nye dyre veier.. Heia Norge!

QUOTE]

Jeg vet ikke helt hvor du leste dette.

Men midt i artikkelen så står det som følger : "Dette skal doble inntektene fra trafikantene, fra én til to milliarder. Pengene skal brukes til veiprosjekter og kollektivtransport. "

At det høyst sannsynlig ikke kommer til å bli brukt til veiprosjekter er en helt annen sak.

Never drive faster than your guardian angel can fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt hvor du leste dette.

Men midt i artikkelen så står det som følger : "Dette skal doble inntektene fra trafikantene, fra én til to milliarder. Pengene skal brukes til veiprosjekter og kollektivtransport. "

At det høyst sannsynlig ikke kommer til å bli brukt til veiprosjekter er en helt annen sak.

Står også "Mindre trengsel på veiene kan blant annet minske behovet for nye kostbare veiprosjekter".

Men greit nok, litt dårlig forumlert fra min side i første posten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg har skjønt det er ikke poenget med bomringen å få inn penger, så mye som det er for å gjøre det mer attraktivt å ta buss inn til byen. Mao, tvinge de som har lite råd til å ta bussen, så rikinger i børstraktorene sine kan kjøre fortere inn til byen (og det kaller de miljøpolitikk?).

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider