kris88 Skrevet September 16, 2007 Rapporter Share Skrevet September 16, 2007 Kjøpte meg nye tennplugger til vr6'en min men fant ut at det var vanskeligere enn jeg trodde å skifte dem! Har utsyr får å løsne selve pluggen, men hvordan får man av ledningen med plastbeskyttelsen uten å ødelegge ledningen?? De sitter jo ganske langt ned og tør ikke bare dra i lendingen... Noe spesialverktøy som må brukes? Siter - VW Golf VR6'93 - VW Golf 1,8'89 (utbedres) - VW Jetta 1,8GLi'90 (kræsja) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet September 16, 2007 Rapporter Share Skrevet September 16, 2007 Du kan jo kjøpe en slik en på `tema, eller lage noe lignende selv? Går sikkert fint med en ståltråd eller lignende. http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=80968 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris88 Skrevet September 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 16, 2007 Da kjøper jeg en sånn, var jo ikke dyre saken :D Siter - VW Golf VR6'93 - VW Golf 1,8'89 (utbedres) - VW Jetta 1,8GLi'90 (kræsja) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris88 Skrevet September 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 16, 2007 Noen som vet om de tenningskablene fra biltema er noe å satse på? Tenkte jeg skulle bytte de også. Eller burde jeg kanskje skaffe det hos torshov eller møller?? Siter - VW Golf VR6'93 - VW Golf 1,8'89 (utbedres) - VW Jetta 1,8GLi'90 (kræsja) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenS Skrevet September 16, 2007 Rapporter Share Skrevet September 16, 2007 Noen som vet om de tenningskablene fra biltema er noe å satse på?Tenkte jeg skulle bytte de også. Eller burde jeg kanskje skaffe det hos torshov eller møller?? Dem holder hvertfall et halvt år :D Hvor i Bærum bor du? Ser vi er like gamle å greier :P Siter www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjirn Skrevet September 16, 2007 Rapporter Share Skrevet September 16, 2007 Kjøp deg noen skikkelige når du først skifter. Og, det funker fett å bare nappe de opp, bare vær forsiktig. Siter Bilforumet.noSuper Moderator- 04 VW Golf TDi- 94 VW Golf Vr6- 92 Honda Accord altforlat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris88 Skrevet September 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2007 Da gjør jeg nok det, hvor bør jeg køpe det? Finnes det en nettbutikk med gode priser på det? btw: Sendte deg pm EspenS ;) Siter - VW Golf VR6'93 - VW Golf 1,8'89 (utbedres) - VW Jetta 1,8GLi'90 (kræsja) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Norwegian-VR6 Skrevet September 24, 2007 Rapporter Share Skrevet September 24, 2007 Det ska ikke nappes i noen pluggkabler på VR6. Den stanga som holder pansret ditt oppe, skal ha ei plast skinne festet på seg. Den er til for å løsne plugg ledningene. Ellers, så selger Møller dette. Møller og Mekonomen selger bra plugg kabler til VR6. Holder i massevis, og har nøyaktig lengde på hver enkelt kabel. Husk å oppgi om du har coilpack eller rotor/fordeler. Håper du har kjøpt skikkelige plugger til bilen. Den er følsom på plugger. NGK bkr5eku er de aller beste pluggene. De er skreddersydd fra VAG akkurat til VR6 motoren. Fåes i 2 typer. Vanlig eller platina. Kjøp de vanlige, og bytt dem 1 gang i året. Har du rotor/fordeler, så bytter du dette også, da det ikke koster mange kronene. Fattige folk, som har motorer/biler som krever skikkelig stell og vedlikehold er ikke bra. Ikke rart det er mye slitne biler rundt å går. Ikke penger til det ene eller andre, og finner heller på en lur løsning på "noe". Også går det til helvete. Og er jo sefølgelig bilen sin feil. Siter 1996 Golf VR6 Turbo, Garrett GT3582R, SQS Race kasse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris88 Skrevet September 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 24, 2007 tusen takk for skikkelig svar. byttet til de NGK pluggene du anbefalte. Drar og kjøper pluggledninger på mekonomen snart. Har coilpak, er det nødvendig å bytte denne? er det vanskelig?? Siter - VW Golf VR6'93 - VW Golf 1,8'89 (utbedres) - VW Jetta 1,8GLi'90 (kræsja) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Norwegian-VR6 Skrevet September 24, 2007 Rapporter Share Skrevet September 24, 2007 tusen takk for skikkelig svar.byttet til de NGK pluggene du anbefalte. Drar og kjøper pluggledninger på mekonomen snart. Har coilpak, er det nødvendig å bytte denne? er det vanskelig?? Ingen grunn til å bytte den om bilen går som den skal. Den er enkel å bytte, må bare skru løs noen plast deksler rundt den først. Ta av alle plugg ledningene også sitter det ei stor kontakt på selve coilpacken. Bestill den fra USA, det er billigst. http://www.mjmautohaus.com/ Siter 1996 Golf VR6 Turbo, Garrett GT3582R, SQS Race kasse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris88 Skrevet September 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2007 Fant 3 coilpacks på den siden, passer alle sammen til min golf vr6'93??? https://www.mjmautohaus.com/catalog/product_info.php?cPath=2_6_15_42_112_3905&products_id=192 https://www.mjmautohaus.com/catalog/product_info.php?cPath=2_6_15_42_112_3905&products_id=1596 https://www.mjmautohaus.com/catalog/product_info.php?cPath=2_6_15_42_112_3905&products_id=1842 De så nemlig ganske forskjellige ut:P Siter - VW Golf VR6'93 - VW Golf 1,8'89 (utbedres) - VW Jetta 1,8GLi'90 (kræsja) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Norwegian-VR6 Skrevet September 28, 2007 Rapporter Share Skrevet September 28, 2007 Alle passer, men tviler på at du har coilpack. Tror nok du har rotor/fordeler. Siter 1996 Golf VR6 Turbo, Garrett GT3582R, SQS Race kasse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris88 Skrevet September 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2007 Alle passer, men tviler på at du har coilpack. Tror nok du har rotor/fordeler. Hvordan ser man det da? Trodde hvis man hadde rotor/fordeler at tennpluggledningene gikk inn i en rund sylinder ikke i en firkantet en som det gjør på min... Siter - VW Golf VR6'93 - VW Golf 1,8'89 (utbedres) - VW Jetta 1,8GLi'90 (kræsja) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Norwegian-VR6 Skrevet September 28, 2007 Rapporter Share Skrevet September 28, 2007 Da kan du sikkert kjøpe alle sammen. Som du ser, er de til samme modeller, men bare forskjellige produsenter. Siter 1996 Golf VR6 Turbo, Garrett GT3582R, SQS Race kasse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjirn Skrevet September 28, 2007 Rapporter Share Skrevet September 28, 2007 Er bilen din 93mod eller 94mod produsert i 93? Norwegian-VR6: Vet du hvor mye den skinnen koster? Siter Bilforumet.noSuper Moderator- 04 VW Golf TDi- 94 VW Golf Vr6- 92 Honda Accord altforlat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg