Gå til innhold

Tennpluggskifte på VR6

Ranger emnet


kris88

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg nye tennplugger til vr6'en min men fant ut at det var vanskeligere enn jeg trodde å skifte dem!

 

Har utsyr får å løsne selve pluggen, men hvordan får man av ledningen med plastbeskyttelsen uten å ødelegge ledningen??

De sitter jo ganske langt ned og tør ikke bare dra i lendingen...

 

Noe spesialverktøy som må brukes?

- VW Golf VR6'93

- VW Golf 1,8'89 (utbedres)

- VW Jetta 1,8GLi'90 (kræsja)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ska ikke nappes i noen pluggkabler på VR6.

Den stanga som holder pansret ditt oppe, skal ha ei plast skinne festet på seg. Den er til for å løsne plugg ledningene.

Ellers, så selger Møller dette.

 

Møller og Mekonomen selger bra plugg kabler til VR6. Holder i massevis, og har nøyaktig lengde på hver enkelt kabel.

Husk å oppgi om du har coilpack eller rotor/fordeler.

 

Håper du har kjøpt skikkelige plugger til bilen. Den er følsom på plugger.

NGK bkr5eku er de aller beste pluggene. De er skreddersydd fra VAG akkurat til VR6 motoren. Fåes i 2 typer. Vanlig eller platina. Kjøp de vanlige, og bytt dem 1 gang i året.

Har du rotor/fordeler, så bytter du dette også, da det ikke koster mange kronene.

 

Fattige folk, som har motorer/biler som krever skikkelig stell og vedlikehold er ikke bra. Ikke rart det er mye slitne biler rundt å går. Ikke penger til det ene eller andre, og finner heller på en lur løsning på "noe". Også går det til helvete. Og er jo sefølgelig bilen sin feil.

1996 Golf VR6 Turbo, Garrett GT3582R, SQS Race kasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for skikkelig svar.

byttet til de NGK pluggene du anbefalte.

Drar og kjøper pluggledninger på mekonomen snart.

Har coilpak, er det nødvendig å bytte denne? er det vanskelig??

 

Ingen grunn til å bytte den om bilen går som den skal. Den er enkel å bytte, må bare skru løs noen plast deksler rundt den først. Ta av alle plugg ledningene også sitter det ei stor kontakt på selve coilpacken.

Bestill den fra USA, det er billigst.

 

http://www.mjmautohaus.com/

1996 Golf VR6 Turbo, Garrett GT3582R, SQS Race kasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- VW Golf VR6'93

- VW Golf 1,8'89 (utbedres)

- VW Jetta 1,8GLi'90 (kræsja)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle passer, men tviler på at du har coilpack. Tror nok du har rotor/fordeler.

 

Hvordan ser man det da?

Trodde hvis man hadde rotor/fordeler at tennpluggledningene gikk inn i en rund sylinder ikke i en firkantet en som det gjør på min...

- VW Golf VR6'93

- VW Golf 1,8'89 (utbedres)

- VW Jetta 1,8GLi'90 (kræsja)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår