Gå til innhold

Senking av avant

Ranger emnet

Adsome

Anbefalte innlegg

Først må gulvet ut sammen med alle de fire "stroppefestene" som sitter baki, to i gulvet og en på hver side bak. det er 2skruer per feste.

Så må du skru ut de to skruene som sitter der. Den ene er rett ved luka (der hvor du henger trekket som man kan ha over bagasjerommet) den andre er inni ett hull som er plassert der hvor det nevnte trekket monteres. Hvis det er uklart kan jeg legge ut noen bilder i morra.

Deretter må du ta vekk den lille stoffbiten som sitter ved siden av seteryggen bak (når beltet ikke er i bruk henger det rett over denne lille biten) den skal bare vris og dras ut, litt kronglette. Men du klarer ikke ødelegge noe, og sitter den fast må du prøve å vri en annen vei :P

Når dette er gjort kan du dra hele greia ut. Den er nå bare festet med en liten greie ca på midten av sideruta bak. Den er det bare å dra ut, dette skal gå bra.

Så er jobben gjort og da er det bare å gjøre alt omvendt når det skal på plass.

Håper det hjalp litt, selvom jeg ser det kanskje er litt forvirrende :)

[X] Audi A4 1.8T 1997 Avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den må av for å komme til de to boltene som holder alt på plass.

Legger ut et par bilder så alt er klart her:

De røde ringene er der hvor skruene er, den blå er der hvor den klipsen som man bare drar ut er. Du vil kjenne hele greia henge igjen i det punktet. Men det skal bar være og dra den ut.

http://i166.photobucket.com/albums/u112/rolfchrblaa/17092007076redigert.jpg

Den røde ringen viser den delen av sete som må ut. Denne må ut før du prøver å dra av det som dekker hjulbunnen.

http://i166.photobucket.com/albums/u112/rolfchrblaa/17092007075redigert.jpg

Når du har fått fjerna den delen og er kommet til toppen av demperene, vil du se at på høyre side av bilen må du skru av den som beltet snurrer inn på. Null stress, tenkte bare jeg skulle nevne det.

Lykke til, si ifra hvis du trenger mer hjelp. Sleng også ut noen bilder når bilen er senka da :)

[X] Audi A4 1.8T 1997 Avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var ute idag og har faktisk fått av trekkene:D:D:D

Men når jeg skulle ta ut demperen så var det jo bolter som den var festet med og på senkesettet så er det mutter som trengs.. Typisk:P har vært over hele stavanger men ingen som har mutter som passer. "fingjenger" så skal ned på skruehuset imårra og se om di klarer og skrape frem 4 muttere..

har allerede senket den fremme men ble "kansje" litt lavt?:rolleyes:

skal selvølgelig legge ut bilder men ikke før hele bilen er senket:D

Mvh Torbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, kommer nok litt mer ting og tang etter hvert men må nesten prioritere felger først:D

den er kansje litt for lav:( sliter ganske mye over fartshumper og små kanter, har prøvd og stramme fjøra og sett demperen litt stivere men hjalp engentligt ingen ting. sitter bare og hopper i setet nå når jeg kjører:P hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, kommer nok litt mer ting og tang etter hvert men må nesten prioritere felger først:D

den er kansje litt for lav:( sliter ganske mye over fartshumper og små kanter, har prøvd og stramme fjøra og sett demperen litt stivere men hjalp engentligt ingen ting. sitter bare og hopper i setet nå når jeg kjører:P hehehe

Sånn er det å kjøre i Stavanger.. gled deg til du kommer til buss"slusene" hvor det er en fartspute i midten, som f.eks på Sola, da er du fucked:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider