Gå til innhold

Toll avgifter?

Ranger emnet

rcfrik

Anbefalte innlegg

Handler du for mere enn 200nok, så må du betale toll... Men du kan prøve å få de som skal sende deg noe, til å merke verdien på varene til under 200kr, eller som gave. Men skulle det da skje noe med sendingen, så får du bare igjen det som står som verdi på sendingen... Det skal vel også trekkes fra moms i landet du kjøper fra, og legges til norsk moms når du tar det inn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen TOLL på bilstereo fra utlandet..det du derimot må betale er MOMS. Veldig mange som forveklser disse. Det meste er tollfritt inn til norge, eneste er klær, jordbruksvarer og fisk. (sesongbetont mye av det).

Det er også som cossiemk1 sier at du kan få tilbake moms fra firmaet du kjøper fra i utlandet hvis du avtaler dette med de på forhånd og fyller ut noen skjemaer.

Moms beregnes også ut fra summen det koster å få varen inn til Norge...(hvis varen er over 200 nok). Med andre ord må du legge inn frakt i momsgrunnlaget.

Hvis du lurer på noe mer om å hente inn varer fra utlandet er det bare å spørre. (jeg jobber som toller, så har relativt god snøring på akkuratt dette)

'04 Ford Fiesta 1,4 Trendline Steel

'98 VW Golf IV 1,6L Comfortline (solgt)

'98 Audi A4 1,8T (solgt)

'93 Mitsubishi Colt 1,3 (spiker)

'86 Opel Rekord 2.2i (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen TOLL på bilstereo fra utlandet..det du derimot må betale er MOMS. Veldig mange som forveklser disse. Det meste er tollfritt inn til norge, eneste er klær, jordbruksvarer og fisk. (sesongbetont mye av det).

Det er også som cossiemk1 sier at du kan få tilbake moms fra firmaet du kjøper fra i utlandet hvis du avtaler dette med de på forhånd og fyller ut noen skjemaer.

Moms beregnes også ut fra summen det koster å få varen inn til Norge...(hvis varen er over 200 nok). Med andre ord må du legge inn frakt i momsgrunnlaget.

Hvis du lurer på noe mer om å hente inn varer fra utlandet er det bare å spørre. (jeg jobber som toller, så har relativt god snøring på akkuratt dette)

hehe, ok! så det betyr at jeg kan bestille hva som helst av bilsterio uten å betale toll på det :)

la oss si at jeg kjøper en forsterker til 4000 NOK da, og skal få denne inn i norge, da må jeg kun legge på moms og frakt så er den min? :) eller har jeg misforstått?

Kenneth

Mvh

Kenneth

1996 BMW 320i Touring - Prosjekttråd

1990 Toyota Corolla XLi 1,3 (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tuller du?

Gitarist, lydtekniker og ingeniør lydkommunikasjonssystemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk 15,- (ELLER NOE SÅNT) i TOLL på basselementer og forsterkere, osv.

Leste tollreglementet for et år siden eller noe...

Har aldri blitt krevd inn noe fra meg, regner med det kun gjelder i store kvanta!

Moms derimot, har jeg måttet betale. :drunk:

Det er som nevt tidligere her INGEN toll på bilstereo.

Eneste jeg kan komme på er eventuelle miljøavgifter hvis enkelte komponenter inneholder miljøfarlige stoffer. (enda ikke vært borti det, men..)

Det kan også være ekspedisjonsgebyr man må betale hvis du skal betale alt dette på posten, og ikke på en tollkontor.

'04 Ford Fiesta 1,4 Trendline Steel

'98 VW Golf IV 1,6L Comfortline (solgt)

'98 Audi A4 1,8T (solgt)

'93 Mitsubishi Colt 1,3 (spiker)

'86 Opel Rekord 2.2i (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider