rcfrik Skrevet September 16, 2007 Rapporter Share Skrevet September 16, 2007 Hei! Jeg skal snart begynne å kjøpe meg anlegg, og har fått høre noen rykter om at det ikke er toll på bilsterio :| er dette virkelig sant, eller er det toll? Kenneth Siter Mvh Kenneth 1996 BMW 320i Touring - Prosjekttråd 1990 Toyota Corolla XLi 1,3 (SOLGT) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet September 16, 2007 Rapporter Share Skrevet September 16, 2007 Handler du for mere enn 200nok, så må du betale toll... Men du kan prøve å få de som skal sende deg noe, til å merke verdien på varene til under 200kr, eller som gave. Men skulle det da skje noe med sendingen, så får du bare igjen det som står som verdi på sendingen... Det skal vel også trekkes fra moms i landet du kjøper fra, og legges til norsk moms når du tar det inn.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pondus- Skrevet September 16, 2007 Rapporter Share Skrevet September 16, 2007 Det er ingen TOLL på bilstereo fra utlandet..det du derimot må betale er MOMS. Veldig mange som forveklser disse. Det meste er tollfritt inn til norge, eneste er klær, jordbruksvarer og fisk. (sesongbetont mye av det). Det er også som cossiemk1 sier at du kan få tilbake moms fra firmaet du kjøper fra i utlandet hvis du avtaler dette med de på forhånd og fyller ut noen skjemaer. Moms beregnes også ut fra summen det koster å få varen inn til Norge...(hvis varen er over 200 nok). Med andre ord må du legge inn frakt i momsgrunnlaget. Hvis du lurer på noe mer om å hente inn varer fra utlandet er det bare å spørre. (jeg jobber som toller, så har relativt god snøring på akkuratt dette) Siter '04 Ford Fiesta 1,4 Trendline Steel '98 VW Golf IV 1,6L Comfortline (solgt) '98 Audi A4 1,8T (solgt) '93 Mitsubishi Colt 1,3 (spiker) '86 Opel Rekord 2.2i (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rcfrik Skrevet September 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 16, 2007 Det er ingen TOLL på bilstereo fra utlandet..det du derimot må betale er MOMS. Veldig mange som forveklser disse. Det meste er tollfritt inn til norge, eneste er klær, jordbruksvarer og fisk. (sesongbetont mye av det). Det er også som cossiemk1 sier at du kan få tilbake moms fra firmaet du kjøper fra i utlandet hvis du avtaler dette med de på forhånd og fyller ut noen skjemaer. Moms beregnes også ut fra summen det koster å få varen inn til Norge...(hvis varen er over 200 nok). Med andre ord må du legge inn frakt i momsgrunnlaget. Hvis du lurer på noe mer om å hente inn varer fra utlandet er det bare å spørre. (jeg jobber som toller, så har relativt god snøring på akkuratt dette) hehe, ok! så det betyr at jeg kan bestille hva som helst av bilsterio uten å betale toll på det :) la oss si at jeg kjøper en forsterker til 4000 NOK da, og skal få denne inn i norge, da må jeg kun legge på moms og frakt så er den min? :) eller har jeg misforstått? Kenneth Siter Mvh Kenneth 1996 BMW 320i Touring - Prosjekttråd 1990 Toyota Corolla XLi 1,3 (SOLGT) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 16, 2007 Rapporter Share Skrevet September 16, 2007 bingo ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jafri Skrevet September 17, 2007 Rapporter Share Skrevet September 17, 2007 25% moms av totalprisen inklusiv frakt. 4000 + 500 frakt (for eksempel) da er det 25% moms på 4500,- og ikke kun forsterker prisen. `Just my 2 cents` Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rcfrik Skrevet September 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2007 hehe, takker :) da har jeg fått svar på det jeg lurte på :) Siter Mvh Kenneth 1996 BMW 320i Touring - Prosjekttråd 1990 Toyota Corolla XLi 1,3 (SOLGT) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dagblix Skrevet September 18, 2007 Rapporter Share Skrevet September 18, 2007 Det er ingen TOLL på bilstereo fra utlandet..det du derimot må betale er MOMS. Veldig mange som forveklser disse. Det meste er tollfritt inn til norge, eneste er klær, jordbruksvarer og fisk. (sesongbetont mye av det). Det er også som cossiemk1 sier at du kan få tilbake moms fra firmaet du kjøper fra i utlandet hvis du avtaler dette med de på forhånd og fyller ut noen skjemaer. Moms beregnes også ut fra summen det koster å få varen inn til Norge...(hvis varen er over 200 nok). Med andre ord må du legge inn frakt i momsgrunnlaget. Hvis du lurer på noe mer om å hente inn varer fra utlandet er det bare å spørre. (jeg jobber som toller, så har relativt god snøring på akkuratt dette) tuller du? Siter Gitarist, lydtekniker og ingeniør lydkommunikasjonssystemer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 18, 2007 Rapporter Share Skrevet September 18, 2007 Hva mener du? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pondus- Skrevet September 19, 2007 Rapporter Share Skrevet September 19, 2007 tuller du? Hvem av delene mente du ? Siter '04 Ford Fiesta 1,4 Trendline Steel '98 VW Golf IV 1,6L Comfortline (solgt) '98 Audi A4 1,8T (solgt) '93 Mitsubishi Colt 1,3 (spiker) '86 Opel Rekord 2.2i (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet September 19, 2007 Rapporter Share Skrevet September 19, 2007 Det er faktisk 15,- (ELLER NOE SÅNT) i TOLL på basselementer og forsterkere, osv. Leste tollreglementet for et år siden eller noe... Har aldri blitt krevd inn noe fra meg, regner med det kun gjelder i store kvanta! Moms derimot, har jeg måttet betale. :drunk: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet September 19, 2007 Rapporter Share Skrevet September 19, 2007 Ingen toll på bilstereo! Case closed! Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pondus- Skrevet September 19, 2007 Rapporter Share Skrevet September 19, 2007 Det er faktisk 15,- (ELLER NOE SÅNT) i TOLL på basselementer og forsterkere, osv. Leste tollreglementet for et år siden eller noe... Har aldri blitt krevd inn noe fra meg, regner med det kun gjelder i store kvanta! Moms derimot, har jeg måttet betale. :drunk: Det er som nevt tidligere her INGEN toll på bilstereo. Eneste jeg kan komme på er eventuelle miljøavgifter hvis enkelte komponenter inneholder miljøfarlige stoffer. (enda ikke vært borti det, men..) Det kan også være ekspedisjonsgebyr man må betale hvis du skal betale alt dette på posten, og ikke på en tollkontor. Siter '04 Ford Fiesta 1,4 Trendline Steel '98 VW Golf IV 1,6L Comfortline (solgt) '98 Audi A4 1,8T (solgt) '93 Mitsubishi Colt 1,3 (spiker) '86 Opel Rekord 2.2i (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg