Gå til innhold

Biltema motorstativ

Ranger emnet


MeigSjøl

Anbefalte innlegg

Man tager den firkanta plata med rørstussen ut av stativet,justerer de fire armene som følger med så de passer med 4 hull i girkasseinnfestingen og strammer. Så løfter man motoren opp og trer rørstussen inn i hullet i bukken. Quite simple,actually...og her ville nok et bilde sagt mer enn 127462891724 ord. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man tager den firkanta plata med rørstussen ut av stativet,justerer de fire armene som følger med så de passer med 4 hull i girkasseinnfestingen og strammer. Så løfter man motoren opp og trer rørstussen inn i hullet i bukken. Quite simple,actually...og her ville nok et bilde sagt mer enn 127462891724 ord. :)

 

 

PICT0862.jpg

 

Samma som biltema. bare himmekka;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte de som sitter på girkassa jeg. funka gull;D
Hvis de er lange nok så...mange biler har relativt korte bolter... Og man vil ikke ha en hel motor på tærne (det får man med si 6-7 mm med gjenger som skal holde 120+ kg).

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må man på jernvarehandel og handle lenger bolter med samme gjenger. Kjøp med underlagsskiver også. Hvis du er i tvil om lengden,kjøp noen som virker en tanke for lange og bruk skivene til å få lengden riktig.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke så mye å tilføye, men tenk litt på tyngdepunket hvis du skal rotere den mye. Jeg sentrerte rundt veiva på en komplett B230K motor og det var gørtungt å rotere. Først da toppen var av ble det fornuftig motstand for å snu den på huet.

 

Jeg sleit også med korte bolter. Selv med de lengste jeg hadde måtte jeg av med svinghjulet. Litt dumt synes jeg hvis en bare jobber andre steder på motoren. (Jeg skulle flytte over mellomaksel og bygge om til fordeler på blokka. Endte med at mottagermotoren ble operert liggende på siden på det skitne gulvet i operasjonssalen.)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår