MeigSjøl Skrevet September 17, 2007 Rapporter Share Skrevet September 17, 2007 Hei. har fått tak i ett motorstativ fra biltema, men jeg fant ikke ut helt hvordan jeg fester motoren, vet noen her hvordan?? Siter http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=150186 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet September 17, 2007 Rapporter Share Skrevet September 17, 2007 Man tager den firkanta plata med rørstussen ut av stativet,justerer de fire armene som følger med så de passer med 4 hull i girkasseinnfestingen og strammer. Så løfter man motoren opp og trer rørstussen inn i hullet i bukken. Quite simple,actually...og her ville nok et bilde sagt mer enn 127462891724 ord. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hazardio Skrevet September 17, 2007 Rapporter Share Skrevet September 17, 2007 Man tager den firkanta plata med rørstussen ut av stativet,justerer de fire armene som følger med så de passer med 4 hull i girkasseinnfestingen og strammer. Så løfter man motoren opp og trer rørstussen inn i hullet i bukken. Quite simple,actually...og her ville nok et bilde sagt mer enn 127462891724 ord. :) Samma som biltema. bare himmekka;P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MeigSjøl Skrevet September 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2007 åkei, må bare få tak i no bolter så kanskje Siter http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=150186 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hazardio Skrevet September 17, 2007 Rapporter Share Skrevet September 17, 2007 Jeg brukte de som sitter på girkassa jeg. funka gull;D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet September 17, 2007 Rapporter Share Skrevet September 17, 2007 Jeg brukte de som sitter på girkassa jeg. funka gull;D Hvis de er lange nok så...mange biler har relativt korte bolter... Og man vil ikke ha en hel motor på tærne (det får man med si 6-7 mm med gjenger som skal holde 120+ kg). Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MeigSjøl Skrevet September 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2007 det er akkurat det at de er for korte Siter http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=150186 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet September 18, 2007 Rapporter Share Skrevet September 18, 2007 Da må man på jernvarehandel og handle lenger bolter med samme gjenger. Kjøp med underlagsskiver også. Hvis du er i tvil om lengden,kjøp noen som virker en tanke for lange og bruk skivene til å få lengden riktig. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet September 18, 2007 Rapporter Share Skrevet September 18, 2007 Jeg har ikke så mye å tilføye, men tenk litt på tyngdepunket hvis du skal rotere den mye. Jeg sentrerte rundt veiva på en komplett B230K motor og det var gørtungt å rotere. Først da toppen var av ble det fornuftig motstand for å snu den på huet. Jeg sleit også med korte bolter. Selv med de lengste jeg hadde måtte jeg av med svinghjulet. Litt dumt synes jeg hvis en bare jobber andre steder på motoren. (Jeg skulle flytte over mellomaksel og bygge om til fordeler på blokka. Endte med at mottagermotoren ble operert liggende på siden på det skitne gulvet i operasjonssalen.) Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m30bXX Skrevet September 18, 2007 Rapporter Share Skrevet September 18, 2007 kan jeg spørre om disse stativene tåler like mye vekt som biltema tilsier ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet September 18, 2007 Rapporter Share Skrevet September 18, 2007 Har ikke noen problemmer med å tro at det stativet holder 450kg, er ikke mye som skal til:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mondeo4x4 Skrevet September 18, 2007 Rapporter Share Skrevet September 18, 2007 Trur jeg har pakka 120-150 kg på det stativet... har da også flytta motoren rundt på et ganske så ujenvnt underlag. Ikke noe problemer det... det dobbelte og litt til..tja..*skeptisk* jevnt underlag sikkert ok. Siter 08 passat blue, GII syncro, A3 1.8T, corrado g60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m30bXX Skrevet September 25, 2007 Rapporter Share Skrevet September 25, 2007 noen som veit om det passer til forskjellige bmw motorer? f.eks M30 M20 ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros2554 Skrevet September 25, 2007 Rapporter Share Skrevet September 25, 2007 Er vel ganske så universalt dette her.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m30bXX Skrevet September 25, 2007 Rapporter Share Skrevet September 25, 2007 ja de sier så, men det skulle sugd hvis den ikke passa til noen av motorene mine Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg