Gå til innhold

Dump valve -99mod GTI

Ranger emnet

Slow&Low

Anbefalte innlegg

Hadde åpen dump på min GTI. Dog, den første viste seg å være en feilprodusert slapp faen, så jeg fikk etterhvert en ny en. Den fungerte bra den. Hadde ingen problemer så vidt jeg kan huske.

Men jeg hadde mange andre problemer med bilen.... arrrgh!

Monteringa var grei. Kork returen og bruk org vakum. Veldig enkelt hvis den nye dumpen passer i slangen.

Thomas

07 Commander 3,0 CRD 7 seter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valge selv å ikke kjøpe åpen til min 1,8T VAG

Gikk heller for en lukket ventil:

http://www.forgemotorsport.co.uk/A4.asp?cat=audiA4&product=FMDVR

Dog ikke noe særlig lyd ut av den, men mye bedre kvalitet enn den du har ifra før!

01' VW Polo Edition

98' Ford Courier 1.3 (SOLGT)

86' VW Golf GTI-T (prosjekt)

00' Audi A4 1,8 Turbo (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Slow&Low

Er det noen som har erfaring med dump på golf. Har hørt snakk om at disse bilene ikke liker denne innretningen. Dersom noen har prøvd, har de brukt de "orginale" hull samt vakum slange?:cool:

Vet det går en GOlf IV GTi (grønn) på Lindås/Austrheim med åpen dump. Virker som den fungerer greit, har ihvertfall kjørt med den en del måneder.l

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bmw345

Jeg har montert Mange åpne dumper på vag motorer. Ingen har fått noe som helst problem. Ingen av de bruker mer bensin eller fusker eller oppfører seg merkelig av noe som helst slag. Pass bare på å ha i nok skims, så den ikke slipper ut trykk, DA vil den nemlig "hoste" litt...

Trond

Hvilken ventiler har du brukt da? Noen å anbefale spesielt? Har en 99 mod Passat 1,8T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Passat_RS

Vet det går en GOlf IV GTi (grønn) på Lindås/Austrheim med åpen dump. Virker som den fungerer greit, har ihvertfall kjørt med den en del måneder.l

Ja, riktig. Snakket med vedkommende. Han hadde ikke noe tull. Men det er jo helt klart forskjellige meninger ute å går.

Noen som vet hvilket laddetrykk golfen kjører med?

Low&Slow.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Slow&Low

Ja, riktig. Snakket med vedkommende. Han hadde ikke noe tull. Men det er jo helt klart forskjellige meninger ute å går.

Noen som vet hvilket laddetrykk golfen kjører med?

Lader vel rundt 0,4 - 0,5 orginalt som de fleste 1,8T motorene gjør!

Har du bilder av bilen din? Hvor holder du til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De dump'ene jeg har montert har for det meste vært en liten stempeldump fra Turbo XS. Monterte i en Audi 1,8t 96mod. Den ble også chippet i samme slengen. Fikk da 210hk. Tror den gikk med rund 1,0 bar i turbotrykk. Funket HELT fint, og funker enda. Går som et skudd, og lager Masse god lyd!!

Trond

Bytta turbo da?

1,8t fra før 98 er vanskelig å få over 200 hk.... :rolleyes:

Hva slags chip da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste har vært før 98 ja. Uten turbobytte, så gir chippen 210hk. Er ikke sikker på åssen chip det er. Der er på http://www.tcmotor.no i Kr.sand de er gjort chippinga. Chippen styrer selvsagt også turbotrykket. Syns de går skikkelig godt med 210hk også! Hudfletter en 325i E36 f.eks...

Bare chip uten noen ting mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justeringen (økningen ) av turbotrykket er hovedgrunne til at enn får mest HK av å chippe en bil m turbo kontra en uten. Altså justerer alle brukbare chipper turbotrykket pluss tenning ( +++)

Tviler på at han har fått 210 HK ut av en 96 1.8T (150 ) ved kun å chippe. Visst du kikker litt på siden til autoteknikk så ser du at 1.8T står med +30 HK og det stemmer bedre.. Med en chip fra BSR, som skal være de beste får du +43 HK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider