Gå til innhold

Bremsekraftforsterker kompatibilitet

Ranger emnet

slitenvolvo

Anbefalte innlegg

Den "lille" har vel doble membraner og satt muligens i biler med automatgir og kanskje med kraftigere motor i utgangspunktet. Senere ble den kraftigere servoen standard på alle modeller. Det burde gå fint å bruke den kraftige servoen i alle modeller, men siden hovedpumpa havner litt annerledes kan det tenkes at man må trekke om rørene noe. Det kan også tenkes at man må bytte pumpe til en versjon med uttakene vinklet annerledes.

Det er mye muligens her, men det er noen år siden jeg var borti dette sist. Ca 12 år faktisk...

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den "lille" har vel doble membraner og satt muligens i biler med automatgir og kanskje med kraftigere motor i utgangspunktet. Senere ble den kraftigere servoen standard på alle modeller. Det burde gå fint å bruke den kraftige servoen i alle modeller, men siden hovedpumpa havner litt annerledes kan det tenkes at man må trekke om rørene noe. Det kan også tenkes at man må bytte pumpe til en versjon med uttakene vinklet annerledes.

Det er mye muligens her, men det er noen år siden jeg var borti dette sist. Ca 12 år faktisk...

Her må jeg ile til og si at det kun er 240 jeg snakker om. 740 har jeg aldri vært i besittelse av...

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gå litt i mot deg reodor, og si at den lille er den med minst volum (men størst diameter). Og den "store" er den som sitter på b230e/f motorene.

Du går ikke i mot meg her sliten. Ser du ikke at jeg skrev "liten" i anførselstegn. Det betyr at den lille er den store hvis du skjønner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde gå fint å bruke den kraftige servoen i alle modeller, men siden hovedpumpa havner litt annerledes kan det tenkes at man må trekke om rørene noe. Det kan også tenkes at man må bytte pumpe til en versjon med uttakene vinklet annerledes.

Man må være klar over at bytter men fra stor til liten eller omvendt, må man også bytte reduseringssventilene til bakbremsene til samme type. Bremsekraftforsterkeren og reduseringsventilene skal altså være "parret"

Usikker på hvorfor, men har det fra høyeste hold a.k.a Volvo-Norge :)

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må være klar over at bytter men fra stor til liten eller omvendt, må man også bytte reduseringssventilene til bakbremsene.

Usikker på hvorfor, men har det fra høyeste hold a.k.a Volvo-Norge :)

Eneste jeg kan tenke meg er at det blir lettere å låse hjulene med den store, og man derfor skal gjøre det vanskeligere å låse bakhjulene.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider