slitenvolvo Skrevet September 17, 2007 Rapporter Share Skrevet September 17, 2007 Er bremsekraftforsterkerne de samme for 200 og 700 serien? Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet September 17, 2007 Rapporter Share Skrevet September 17, 2007 Har ikke studert dem sammen, men jeg tror at dem er like. Btw du skal ikke ha store typen bremsekraftforsterker fra 240? Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet September 17, 2007 Rapporter Share Skrevet September 17, 2007 Litt OT, men noen som har bilder av den store forsterkeren? Har en tykk forsterker liggende, som er helt forskjellig fra den jeg har.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrizz_g Skrevet September 17, 2007 Rapporter Share Skrevet September 17, 2007 Det er en som er med stor dia, og veldig tynn, også er det en som er med litt mindre dia, og tykkere. Siter - 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D - 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++ - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
780V8 Skrevet September 17, 2007 Rapporter Share Skrevet September 17, 2007 Den som er stor og flat er den lille (1x10"), og den som er liten og tykk er den store (2x8") :) Siter [ ] -88 Volvo 780 Bertone V8 [X] -86 Volvo 245 GLT V8 [X] -76 Porsche 911 Targa [X] -69 Plymouth GTX cab [X] -73 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet September 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2007 Skal ha den som går på forgasser-motorene, aka den lille/tynne. Btw, må jeg koble fra bremserørene fra hovedsylinderen, eller går det greit med å bare bøye de. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet September 17, 2007 Rapporter Share Skrevet September 17, 2007 Den "lille" har vel doble membraner og satt muligens i biler med automatgir og kanskje med kraftigere motor i utgangspunktet. Senere ble den kraftigere servoen standard på alle modeller. Det burde gå fint å bruke den kraftige servoen i alle modeller, men siden hovedpumpa havner litt annerledes kan det tenkes at man må trekke om rørene noe. Det kan også tenkes at man må bytte pumpe til en versjon med uttakene vinklet annerledes. Det er mye muligens her, men det er noen år siden jeg var borti dette sist. Ca 12 år faktisk... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet September 17, 2007 Rapporter Share Skrevet September 17, 2007 ikke samme på 200 vs 7/900 serien nei. Helt annen boltdeling inn imot torpedoveggen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet September 17, 2007 Rapporter Share Skrevet September 17, 2007 Den "lille" har vel doble membraner og satt muligens i biler med automatgir og kanskje med kraftigere motor i utgangspunktet. Senere ble den kraftigere servoen standard på alle modeller. Det burde gå fint å bruke den kraftige servoen i alle modeller, men siden hovedpumpa havner litt annerledes kan det tenkes at man må trekke om rørene noe. Det kan også tenkes at man må bytte pumpe til en versjon med uttakene vinklet annerledes. Det er mye muligens her, men det er noen år siden jeg var borti dette sist. Ca 12 år faktisk... Her må jeg ile til og si at det kun er 240 jeg snakker om. 740 har jeg aldri vært i besittelse av... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet September 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2007 Jeg vil gå litt i mot deg reodor, og si at den lille er den med minst volum (men størst diameter). Og den "store" er den som sitter på b230e/f motorene. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet September 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2007 ikke samme på 200 vs 7/900 serien nei. Helt annen boltdeling inn imot torpedoveggen... Takk, der sparte du meg for en del arbeid. Btw, noen som har en tynn, bremsekraftforsterker fra 740 liggende? Min plystrer på siste versjet nå. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet September 17, 2007 Rapporter Share Skrevet September 17, 2007 Jeg vil gå litt i mot deg reodor, og si at den lille er den med minst volum (men størst diameter). Og den "store" er den som sitter på b230e/f motorene. Du går ikke i mot meg her sliten. Ser du ikke at jeg skrev "liten" i anførselstegn. Det betyr at den lille er den store hvis du skjønner... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
780V8 Skrevet September 19, 2007 Rapporter Share Skrevet September 19, 2007 Det burde gå fint å bruke den kraftige servoen i alle modeller, men siden hovedpumpa havner litt annerledes kan det tenkes at man må trekke om rørene noe. Det kan også tenkes at man må bytte pumpe til en versjon med uttakene vinklet annerledes. Det er mye muligens her, men det er noen år siden jeg var borti dette sist. Ca 12 år faktisk... Man må være klar over at bytter men fra stor til liten eller omvendt, må man også bytte reduseringssventilene til bakbremsene til samme type. Bremsekraftforsterkeren og reduseringsventilene skal altså være "parret" Usikker på hvorfor, men har det fra høyeste hold a.k.a Volvo-Norge :) Siter [ ] -88 Volvo 780 Bertone V8 [X] -86 Volvo 245 GLT V8 [X] -76 Porsche 911 Targa [X] -69 Plymouth GTX cab [X] -73 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet September 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2007 Man må være klar over at bytter men fra stor til liten eller omvendt, må man også bytte reduseringssventilene til bakbremsene. Usikker på hvorfor, men har det fra høyeste hold a.k.a Volvo-Norge :) Eneste jeg kan tenke meg er at det blir lettere å låse hjulene med den store, og man derfor skal gjøre det vanskeligere å låse bakhjulene. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet September 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2007 Foresten noen som kan si om det er mulig å bytte bremsekraftforsterkeren uten å ta løs bremserørene fra hovedpumpa. Jeg må i såfall ordne meg plass å jobbe hvor jeg kan søle litt bremsevæske. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.