Gå til innhold

Turteller på e34 virker ikke...

Ranger emnet

Ottesen

Anbefalte innlegg

Heisann...

Turtelleren min virker ikke på bimmer'n, flere som har tatt dette problemet ? Den kom og gikk i noen mnd, men nå er den helt død. Samme er dem oljeskifte indikatorene, noen tips ?

Mvh

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Jeg har samme problem...

Hørt rykter om at det er 2 stk oppladbare batt inne i instrumenthuset som burde byttes grunnet att batt lekker etterhvert..

Tok ut instrumenthuset (når det fungerte) og så litt på det..

Satt det inn igjen (da slutta det og fungere)

Så slo jeg litt på det og tok det ut en gang til.. (Da starta det og fungere igjen..

Forbruksmåleren er også helt på jorde..

[ ]90 - Bmw 520 E34 12v

[x]91 - Toyota Corolla stv 1.6xli (spiker)

[ ]96 - Peugeot buxy 50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla :)

Hadde helt glemt bort tråden jeg nå, er så vant med å ikke har turteller, har det ikke på leke/bane/søndagsbilen heller.

Forbruksmåleren er også vekk ja, battri inni instrumenthuset ja, mye mulig. Det som er litt rart er at min kom og gikk veldig mye før, men nå er den helt vekk. Må innrømmet at jeg ikke har tittet så mye på dette da, men får val kanskje tenke på det snart :)

mvh

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme problem...

Hørt rykter om at det er 2 stk oppladbare batt inne i instrumenthuset som burde byttes grunnet att batt lekker etterhvert..

Tok ut instrumenthuset (når det fungerte) og så litt på det..

Satt det inn igjen (da slutta det og fungere)

Så slo jeg litt på det og tok det ut en gang til.. (Da starta det og fungere igjen..

Forbruksmåleren er også helt på jorde..

Sjekket opp litt nå, og du har helt riktig, det er battri i instrumenthuset, skal vare ca 6-7 år... sitter sammens med kretskortet inni der

96 Mercedes E230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ofte to kondensatorer som går i stykker. Disse kan byttes, men man burde har loddet litt først føre man roter med instrumentkortet.

Ja, tok ut den ene kondensatoren/battri eller hva det er, men gikk ikke uten å dra av noe annet. Men nå fungerer plutselig turtellerene, men ikke lyset på ene siden av instrumenthuset. er ikke så farlig egentlig...

96 Mercedes E230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At lyset ikke fungerer kan være at du har kommet borti en av pærene og at det har blitt dårlig kontakt. Kan jo hende den har gått også. Skal se om jeg får tak i et koblingsskjema av instrumentet.

Opel Rekord B 1966 1700 2 dørs sedan

Opel Kadett B 2 1971 1100 2 dørs

Range Rover 3,5

Toyota Carina Stasjonsvogn(hugges snart)

Bmw 520 24 ventiler(Til salgs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider