Gå til innhold

Trekke strømkabel fra batteri til kupe i Astra G Bertone

Ranger emnet


MrAndre

Anbefalte innlegg

Var ut for samme problem tidligere i sommer, og etter 2 timer med leting så fant jeg endelig en plass jeg kunne dra strømmen igjennom torpedoveggen. Jeg la den helt inntil håndbrekkvaieren. Måtte borre 2 nye hull i veggen, men de ble tettet igjen med silikon. Du følger vaieren fra åpningshendelen og helt opp i venstre hjørne av torpedoveggen inne i bilen. Finn ledningen i motorrommet. Borr deg igjennom veggen rett ved siden av vaieren. Det var det eneste fornuftige stedet jeg fant. Alt annet var nyttesløst i mine øyne.

Mazda 5

Opel Astra G

http://www.gauldalgatebil.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ut for samme problem tidligere i sommer, og etter 2 timer med leting så fant jeg endelig en plass jeg kunne dra strømmen igjennom torpedoveggen. Jeg la den helt inntil håndbrekkvaieren. Måtte borre 2 nye hull i veggen, men de ble tettet igjen med silikon. Du følger vaieren fra åpningshendelen og helt opp i venstre hjørne av torpedoveggen inne i bilen. Finn ledningen i motorrommet. Borr deg igjennom veggen rett ved siden av vaieren. Det var det eneste fornuftige stedet jeg fant. Alt annet var nyttesløst i mine øyne.

 

Så boring blir eneste alternativ? Sukk... er ikke så hypp på å borre akkurat, men hvis jeg må så må det vel gå ann å finne ett sted som er best egnet? Tenker på Saltvann, gjenerelt alt som er dritt...

Forresten noen som vet om Bertone-karroseriet er galvanisert? Hørt sterke rykter om det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen kom i 2000, ingen biler på det europeiske markedet av den årgangen ble levert uten å ha helgalvanisert karosseri, likevel:

 

* Borr hull

* Legg på autolakk eller noe annet stoff som gjør samme jobben, du ønsker ikke at karosseriet skal være eksponert til friluft/vann/søle/osv.

* Få tak i en gummigjennomføring i rett størrelse og sett i hullet.

* Trekk kabler

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår