Gå til innhold

Tips til første bil.

Ranger emnet

ActiveX

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå som tiden snart nærmer seg at jeg må trå til med en bil, ettersom jeg snart satser på å klare bil lappen.

Greia er at jeg ikke er helt sikker på åssen bil jeg skal velge.

Er så mangen å velge mellom. De fleste som jeg vet, kjøper seg Golf, noe som da er blitt en vanlig ungdomsbil.

Noe jeg egentlig ikke vil ha da.

Det jeg er ute etter, er faktisk en bil som i og for seg er god, og som også mangen tidligere har vært fornøyd med.

Greiene er at jeg egentlig ikke ønsker å kjøre rundt i en gammel sierra liksom, som egentlig kunne vært på dynga.

Jeg ønsker heller ikke å legge noe stort mer enn 40,000 kr i den første bilen.

Den skal være både tøff(ikke mye styling/div som skal gjøre at den skal piffes opp).

Også være driftsikker.

*86 Mercedes BenQ 190 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honda Accord! Helt grei bil til en billig penge! Men jeg ville kjøpt karrosseriet som gikk fra 90-93 siden dette er en god del penere enn det som sitter på min 87 modell.

Forøvrig er det verdt å nevne att denne bilen har gått knirkefritt i de 3 årene jeg har hatt den, bare byttet olje og termostat.

Vær obs på att det kan skjule seg rust under bensinlokket og bak pyntelistene på siden, har også noe rust under støtfangeren og det kan jo være vanskelig å se vis du skulle dra og sjekke ut en Accord.

Ellers er dette en kjempe lettkjørt bil mye på grunn av den geniale servoen som er på disse bilene. Bilene er som regel godt utstyrte også, ofte med elektriske ruter både foran og bak, elektrisk takluke og sentral lås bare for å nevne noe.

Mvh

Vegel

x '86 Honda Accord 2.0EX

- '97 Opel Vectra 2.0DI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honda Accord! Helt grei bil til en billig penge! Men jeg ville kjøpt karrosseriet som gikk fra 90-93 siden dette er en god del penere enn det som sitter på min 87 modell.

Forøvrig er det verdt å nevne att denne bilen har gått knirkefritt i de 3 årene jeg har hatt den, bare byttet olje og termostat.

Vær obs på att det kan skjule seg rust under bensinlokket og bak pyntelistene på siden, har også noe rust under støtfangeren og det kan jo være vanskelig å se vis du skulle dra og sjekke ut en Accord.

Ellers er dette en kjempe lettkjørt bil mye på grunn av den geniale servoen som er på disse bilene. Bilene er som regel godt utstyrte også, ofte med elektriske ruter både foran og bak, elektrisk takluke og sentral lås bare for å nevne noe.

Mvh

Vegel

Takker for den du! :)

Ja, jeg har tidligere tenkt på en Honda Accord!

Accordene i seg selv, er nå greie biler. Har aldri kjørt en sånn bil, men har hørt at det skal være en god bil. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opel Astra..

F modellen er ikke dyre.

driftsikre, morro og enkel å kjøre.

god på vinterføre, og veldi morro å leke med.

enkelt å legge annlegg i..

ikke vanskelige å piffe litt opp..

hadde en selv i 2 år. kjørte den HARDT, hadde aller problemer med den...

ble faktisk så fornøyd med den bilen, at jeg fikk lyst på en nyere astra...

Les signaturreglene: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstebil = sladdebil

For 40 000 kr får du en pen Opel Omega, BMW 5- eller 3-serie. Eller hva med en Volvo 940?

Nei, noe Volvo vil jeg helst ikke ha.

Det er altfor vanlige biler. Men, å få de skikkelig stilige skal iallefall ikke mye til.

Eneste plusset med volvo, er bakhjulsdrift. ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider