Gå til innhold

Førstegangsregistrering av 78 Corvette med uorginal motor

Ranger emnet

78pace

Anbefalte innlegg

Heisann, er nye på dette forumet.

Som topicen sier har jeg tenkt å kjøpe en 1978 Corvette Official Pace Car, med en 327 motor. Det jeg lurer på er om dette vil ha store problemer med å komme gjennom førstegangsregistreringa siden det ikke er den orginale motoren som står i, eller om det ikke blir noe problem siden dette vil være en veteran (30år) når jeg skal registrere 01.01.08.

Situasjonen er at bilen er momset av dagens eier men ikke mer, og hvis jeg da kjøper denne før 01.01.08, vil jeg selv måtte satse på at bilen blir godkjent under førstegangsregistrering, etter jeg har betalt bilen, og kan risikere sitte med skjegget i postkassa.

Håper på Positive svar,

Mvh Thomas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står vel overfor litt samme problemstillinga selv md min pickup, men mitt råd til deg er vel å si så lite somo mulig når du er på vising!

Vil vel heller ikke bli noe bekymmer så lenge motoren ser relativt orginal ut utvendig. Alu topper skaper alltid spørmål i slike sammenhenger!

Hvor skal du vise den forresten?

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hørt at de tar seg bryet med å dekode motornummer osv. (327 og 350 bruker vel dessuten den samme blokken).Så lenge det ser noenlunde orginalt ut går det nok fint.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte vise den på biltilsynet i Kristiansund (hvor jeg selv bor), når tiden er inne etter nyttår. Ellers har jeg så og si gått for bilen, snakka med eiern idag og fikk pruta ned til 160 000. Før vi gjennomfører det 100% hadde jeg tenkt å ta bilen inn på et verksted for å få tilstandsrapport, så det ikke er noe smusk som jeg ikke legger/har lagt merke til selv. Går alt etter planen henter jeg bilen til odel og eie på fredag eventuelt mandag om jeg ikke rekker før. Se om jeg får lagt ut noen bilder av den når handelen er i boks, takker for svarene folkens. :)

Mvh Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med uorginal motor?

Den bilen ble vel orginalt ble levert med 327 som alternativ. Da er det jo bare å passe på at bremser/fjører/stabstag er kraftig nok til en 327

327 ble vel siste gang produsert i 69...

Tviler på at Biltilsynet klarer å finne ut åssen blokk det er.

Du kan du jo se hva du har sjøl på denne sida om du vil:

http://www.mortec.com/castnum.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

327 ble vel siste gang produsert i 69...

Tviler på at Biltilsynet klarer å finne ut åssen blokk det er.

Du kan du jo se hva du har sjøl på denne sida om du vil:

http://www.mortec.com/castnum.htm

Du har helt rett i det... my mistake. Men uansett så vil de neppe se forskjell med mindre de dekoder den.

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet blir vel ikke at motor er uorginal men at smog utstyret mangler.

Utslipp er vel det de er mere opptatt av og på en 78 må du dokumentere noe som ikek er så lett da Bergheim ikke er spes behjelplige med det.

Og mener de den er bygget om ja da blir livet betydelig vanskligere...

Lykke til, enkelte tilsyn er ok andre skikkelige kranglefanter...

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ingen som forventer at katalysator og slikt skal være inntakt etter 30 år? Jaja, man vet jo aldri med enkelte biltilsyn. Men de fleste biler 75-77 modeller som har blitt importert mangler dette og jeg har ikke hørt om noen som har hatt problemer. De norske miljøkravene fra 78 var vel bare mellom 0,5 og 4,5% Co hvis jeg husker rett.(Men ok, er bilen bevaringsverdig skal den jo være i orginalstand og oppfylle kravene i opprinnelslandet)

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider