Gå til innhold

Hvor mye skal jeg senke?

Audi_80/nsr_wannabe

Anbefalte innlegg

Hei

Må bytte demperene på bilen, så tenkte og senke den og i samme sleng. Men er usikker på hvor mye jeg skal senka, har 0 peil på det. Noen som har bilde gjerne hvordan det ser ut på en bil som er senka så og og så mye? Vil ikke ha blodsenka, men vil heller ikke ha noen som du ikke ser forskjell på. Har sett på 35mm og 55/40 tror jeg det var? Men det sier meg ingenting, jeg må se det på en bil. hehe.

mvh.

Bil nå:

Nissan 200sx 92/93mod. "Honda Civic 1.3"

x-biler:

Ford Mondeo 94mod. Nissan Sunny 86mod.

Audi 80 85mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40/40 (35/35) senking på Mondeo (ikke stv) blir ofte ikke pent. De blir pent senket bak, mens fremme så er det fortsatt mye å gå ennå. Hadde det ikke vært for at jeg kjøpte justerbart, så hadde jeg uten tvil kjøpt meg 55/40.

Kan se om jeg finner et bilde av en 40/40 senket mondeo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle mondeoer blir pene når dem er senket. Vertfall om du har noen felger som står i stil med bilen. :)

Finn dei et målband, og parker bilen din på en helt flat flate :)

Så måler du avstanden fra hjulet og opp til hjulbuen. Min var 8-10cm før senking tror jeg. Og da sier det seg nesten selv at vist jeg hadde senket 40, så ville den fortsatt være "høy".

40/40 eller 50/40 ville jeg godt for viss bilen din var høy nå. Spørs også om du vil ha samme avstanden fremme og bak fra hjulet og opp til hjulbuen. Det tar seg best ut om det er lik avstand begge plasser. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har jeg kjøpt dempere bak (gass, ikke sport) skal kjøpe likt fremme når jeg får penger. Skal ha 40/40 tenkte i utgangspunkt 55/40 men nå blir det 40/40 håper jeg blir fornøyd med det. Men har ikke kjøpt framdepere eller senkesett. Så lurer på om noen vet om noen billige sider, er utte etter billigst mulig hehe.

Skal måle mellom dekket og hjulbuen senere, har kjøpt meg RS felger som er inne til i utgangspunkt en dyr lakkering å sandblåsing. Så det blir nokk bra=)

mvh.

Bil nå:

x-biler:

Audi 80 85mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut at alle demperene var gåne, så får se om jeg bytter inn de demperene jeg kjøpte idag, og heller kjøper komplett sportssett. Men hvor selger de det billigst? Noen som har bilde av 50/40?

Bil nå:

x-biler:

Audi 80 85mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...