OddiS Skrevet Oktober 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2003 Jeg har en 94 nissan sunny, som jeg tenkte å installere motorvarmer, og kupevarmer i. Noen som har peiling, på om dette er mas å installere, og om det er dyrt. Noen som har erfaringer, fra andre merker enn defa?? (hvis det finnes noen da) Og har noen peiling, på hva et fullt slikt sett koster, finner det ingen steder på nettet. Noen som har tips? Siter Morgenstund er tull i grunn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tombra Skrevet Oktober 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2003 hos Bilradiospesialisten her i Trondheim får du komplett DEFA motor/kupevarmer ferdig montert til 3000,- http://Www.bilradiospes.no Siter Signaturen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S-2000 Skrevet Oktober 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2003 Ja, montering av slikt er ikke like dyrt som man skulle tro. En verdig investering dersom du bruker bilen mye om vinteren... Siter Mvh, Eric/S-2000 ----------------- LOTUS driver *signatur redigert pga regelbrudd* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
triggerhappy Skrevet Oktober 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2003 Kalix forhandles av Kolberg Caspary (ved brannstasjonen/metro bowling) og er like brukbart som DEFA. Siter -x 1988 Ford Sierra Cosworth -x 1991 Mazda 323 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beamer Screamer Skrevet Oktober 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2003 Et lite spørsmål: hva varmer egentig motorvarmeren? Har hørt at det bare er kjølevannet/blokken som blir varmet og at oljen er akkurat like seig og kald som på en bil uten varmer. Stemmer dette? Siter Ruhe in der Reihe; BMW Reihensechszylinder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PetterJacobsen Skrevet Oktober 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2003 Man får slange varmer og blokk varmer. Slange varmeren varmer kjøle vannet, og blokk varmeren varmer opp blokka (olja). Slange varmer er behagligst (blåser varmt raskere), men blokk varmer skal være bedre for motoren! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breda Skrevet Oktober 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2003 Originally posted by Beamer Screamer Et lite spørsmål: hva varmer egentig motorvarmeren? Har hørt at det bare er kjølevannet/blokken som blir varmet og at oljen er akkurat like seig og kald som på en bil uten varmer. Stemmer dette? ¨ Defa motorvarmer varmer kjølevannet i blokka til ca 40 grader. ojen ligger jo i bunnpannen så hvor mange grader den får er ikke godt å si, men kjør bilen som om den er kaldstartet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Oktober 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2003 Originally posted by Delta ¨ Defa motorvarmer varmer kjølevannet i blokka til ca 40 grader. ojen ligger jo i bunnpannen så hvor mange grader den får er ikke godt å si, men kjør bilen som om den er kaldstartet. Er ikke uten grunn at skikkelig el macho anleggskjøretøy har oljevarmer istedet for kjølevannsvarmer? Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slow&Low Skrevet Oktober 29, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2003 Originally posted by Gromit Er ikke uten grunn at skikkelig el macho anleggskjøretøy har oljevarmer istedet for kjølevannsvarmer? Denne type kjøretøy har jo rimeligt større olje reservoar, og en del kraftigere og dyrere motorvarmere en de vanlige modellene til DEFA;) Siter Low&Slow. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Oktober 29, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2003 Uansett om motoren er varm og god når du bruker motorvarmer (Ja det er kjekt for motoren er oppvarmet og oljen er i litt bedre humør) så må du tenke på at resten av bilen har kuldegrader, dvs servo, girboks og differensialen har jo samme temperatur som ute.. Så selv om motoren er fin og god så bør du kjøre med bilen som den er kald for å spare drivverk for unødig slitasje. Å rattet er jævlig tungt å snurre når servoolja holder minus 30. Hadde 3 uker med konstant 30 kuldegrader i desember i fjor. Så fikk testa batteriet da ja :D Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.