Gå til innhold

Litt problemer med anlegget...

Ranger emnet

esbandos

Anbefalte innlegg

Hei.. Har en forsterker (monoblokk) av typen Alpine MRP-M450 og 2*12" subber av typen Arizona Eagle + 1*12" JBL 1000watt som drives av JBL sin 4-kanals forsterker.

Når jeg først monterte alt dette, spilte det rimelig godt.. Å så fant jeg ut at jeg skulle legge opp en større jordingskabel til JBL-forsterkeren da jeg har høytalerene på den forsterkeren også. (bare en annen kanal). Når jeg skulle legge opp ny jording, måtte begge subbene ut og batteriet koblet jeg fra.

Så la jeg opp ny jording, la ny kabel til de 2*12" og monterte på plass igjen. Koblet til batteriet igjen og begynte med å stille inn spilleren på nytt.. Spilleren er rimelig avansert, med tanke på lydinnstillinger og slikt.

Uansett. Nå virker det som om jeg ikke får basslyden inn i bilen. Er ikke samme vibrasjonene inni cupè slik som det var før. Nå er det liksom bare lyd bak baksetene. Noe som høres helt jævlig ut.

Noen som kan ha noen formening om hva som kan være galt? Har sett over at alle 3 subbene slår osv. Alt virker bra der bake, og innstillingene på forsterkerene har jeg justert på nytt uten hell.

Håper på svar.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du har ikke stilit noe på forsterkeren, snudd noen bassere? snudd en kasse?

Alt ser helt likt ut som før? Du la bare opp ny jording?

Kan hende du har fasevending! Altså byttet om pluss og minus! Nå vet ikke jeg hvordan du har koblet opp dette, men det kan hende du har fasevending kun på 1 element, men dette må du nesten finne ut av selv :)

cossiemk1: sånn går det når jeg bruker 15 min på et innlegg =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke ha noen fasevending nei. Og, ja, alt er og ser ut som før jeg bytta jording. De to 12" sitter i en egen kasse med 2 utganger. Er rett fase på de elementene ihvertfall. Den JBL'en skal jeg sjekke i morgen.

Men om det ikke er fasevending, hva kan det være da..?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke fase endring ihvertfall.. Sjekket kablene 2432 ganger idag, å plussen går til pluss og minus til minus.. Skjønner fortsatt ikke hva som er galt. Kan heller ikke spille like høyt som jeg kunne før. Nå når jeg spiller høyt, høres det ut som om subbene er på tur ut av kassen.. :p

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har som sagt sjekket opptil flere gang at alle elementene går samme veien. Etter det jeg klarer å se, gjør dem det.

Har en signalkabel som er til sub ja, men den har jeg splittet med y-ledd slik at jeg får den på begge forsterkerene.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har stillt inn innstillingene på spilleren slik dem var før jeg begynte det hele.. :p

Er i en 244 jeg har anlegget ja. Får lyden inn i kupeen via midtarmlenet i bakseteryggen. Funket som sagt helt supert, frem til jeg byttet jordingskabel. :b

Kassene er orginale greier som fulgte med elementene. Begge kassene er portet.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider