Gå til innhold

Bensin forbruk voyager

Ranger emnet

xzone

Anbefalte innlegg

• 2 months later...
  • 1 month later...

Elektrisk overtrykkskompressor?? Hørtes revolusjonerende ut :watchout

3.3 LE`n min ligger vel på rundt 1.4 i snitt med blandet kjøring ( til og fra barnehage, i butikken etc, mao mye småkjøring ).

Ford Mondeo Ghia MK3

Grand Voyager 3.3 LE

x Audi A8 2.8E quattro x Audi S4 2.2T sedan x Audi coupe 2.3E x Audi 80 1.8S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
Hei

Jeg har en 97 mod 3,3 bensin, den har gått 102000 km og det er automatkasse, den bruker ca 1,5 liter pr mil med blandet kjøring, mest små kjøing, jeg synes det er veldig mye. andre som har en 3,3 bensin her som har samme erfaring eller andre erfaringer med dette?

Er det din som er til salgs på finn?

- Audi A4 2,0TDI B8

-Dont drive faster than your guardian angel can fly-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
Med Sportluftfilter Og Elektrisk Overtrykkskompressor Går Dem På 0.90 Til 1.1 Lang/by

Koster 198 For Vifte Og 138 For Luftfilter På Biltema

Prøv

hva mener du med Elektrisk Overtrykkskompressor??

mener du el-vifte på innsuget??hvor mye overtrykk [boost] er det snakk om???1-2 psi??har vurdert turbo på min..ideen din høres mye lettere ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Jeg har kjørecomputer på min, så jeg kan følge med hvor mye den bruker til enhver tid. Til barnehagen, butikken og andre småturer under 40-50km/t går det nok 1.4-1.6 l/mil. Jeg har ikke hatt den så lenge at jeg kan gi noe eksakt forbruk på langkjøring, men tror det skal være mulig å komme under literen. Har kjøpt en flaske med Silkemotor som jeg skal prøve etterhvert, men har lyst til å sjekke forbruket litt mer i før-situasjon så jeg har noe å sammenligne med.

-06 Dodge Durango 5.7L LPG

-88 Chevrolet Caprice Brougham

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Nå har jeg hatt Dodge'n en drøy måned og det har stort sett vært bare småkjøring. Det er nok ikke den type kjøring den liker best, så forbruket har ligget på rundt 1,3l/mil. I dag var jeg derimot en tur til Sylling i Lier og jeg nullet ut kjørecomputeren før jeg reiste fra Bærum. Vel hjemme igjen hadde jeg brukt 0,81 l/mil og jeg må si at jeg ble positivt overrasket. :-) Det sitter tross alt en 3.8l motor i den. Noen bedre?

-06 Dodge Durango 5.7L LPG

-88 Chevrolet Caprice Brougham

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...
  • 3 weeks later...
hva mener du med Elektrisk Overtrykkskompressor??

mener du el-vifte på innsuget??hvor mye overtrykk [boost] er det snakk om???1-2 psi??har vurdert turbo på min..ideen din høres mye lettere ut..

En slik el vifte greier nok aldri å produsere noe overtrykk som helst, med mindre motoren er av. Tror en 3.3l drar mer luft på tomgang enn hva ei slik vifte klarer å produsere på full guffe. Kjøpte meg ei slik vifte selv for å teste, men jeg koblet den bare til batteriet og kjente på lufta som kom ut av den.. Og da gadd jeg ikke montere den engang, en hårføner blåser kraftigere!

Bortkasta penger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider