Gå til innhold

Lakkere stålfelger!

Ranger emnet

akselrv

Anbefalte innlegg

Heisan!

Jeg har en 92-modell Peugeot 106xsi, og til den har jeg noen vinterdekk med stålfelger.

Jeg har lyst å lakkere dem hvite. (De som har sett en 106 rallye med hvite felger skjønner hvorfor!).

Jeg har kjøpt grunning, og hvit lakk på biltema som det stod var spesielt for felger. Men er det noe jeg bør huske på/ tenke på før jeg går igang? Burde de vært sandblåst for eksempel? Det har vært malt med en slags grå malin fra fabrikken tror jeg. Den har begynt å skalle av litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du lakke med biltema felglakk, bruk for alldel et godt lag med grunning, matt den skikkelig ned! Og deretter legger du på tynt og tynt og tynt med lakk for vært strøk! Den tørker for så selv om du har dårlig tid, tar det ikke lang tid.

Lakken er så tynn så det er lett å renninger! Anbefales ikke, for det er noe drit å pusse ned igjen den harde lakken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Hei igjen!

Har vært litt lenge borte fra forumet.

Men uansett, har tatt en kikk på felgene, og et par har ganske mye stygg rust (ikke farlig, men stygt!). Så regner med at jeg må bruke litt jobb på det og rustbehandling (kline på det brun-røde greiene).

Har droppa biltema lakken, og lurer på om dette kan bli like fint bare ved å male med pensel, siden de ikke er verdens jevneste overflater fra før av. Men hva slags lakk skal jeg bruke? Og hva slags grunning? Går det an med bengalakk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lakka felgene til muttern med biltema`s felglakk, ble utrolig bra syns jeg. Dette var jo vel og merke lettmetallfelger da. Lett å lakke med og tåler veldig mye. Tok 3 lag med grunning og 3 lag med felglakk. Trenger jo ikke så mye, men holder lengre.

Opel Rekord B 1966 1700 2 dørs sedan

Opel Kadett B 2 1971 1100 2 dørs

Range Rover 3,5

Toyota Carina Stasjonsvogn(hugges snart)

Bmw 520 24 ventiler(Til salgs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider