Gå til innhold

Overheting av motor, hjelp!!!

Ranger emnet


Marcos

Anbefalte innlegg

Hei

Har en VW TARO (HiLux) -90 4x4 2.2l bensin...og har følgende uløslige problem og historie:

 

Det begynte med at vannpumpa gikk, hvilket resulterte i at motoren kokte....og toppen slo seg.

Så:

Toppen ble slipt, ny toppakning, ny vannpumpe, ny termostat, ny tempgiver ble satt på plass.

 

Men nå blir motoren veldig varm ganske fort. Og i oppoverbakker på sommeren, eller med mye last på henger så går temperaturnåla oppover (over normal arbeidstemp).

Det rare er at hvis jeg da slår på maks varme inni kupeen med vifta så synker temperaturnåla ganske umiddelbart!

Kan noen forklare for meg hva som feiler bilen min?

Har en ide om å bytte radiator da jeg kanskje misstenker dårlig vannsirkulasjon.

Men kan det stemme at varmevifta inni bilen er så effektiv at den klarer å senke vanntemperaturen så kjappt???

 

Har sjekket pluggene og de er helt uten avlagringer..som visst nok er symptom på overheting?

 

Hilsen

Marcos

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har en VW TARO (HiLux) -90 4x4 2.2l bensin...og har følgende uløslige problem og historie:

 

Det begynte med at vannpumpa gikk, hvilket resulterte i at motoren kokte....og toppen slo seg.

Så:

Toppen ble slipt, ny toppakning, ny vannpumpe, ny termostat, ny tempgiver ble satt på plass.

 

Men nå blir motoren veldig varm ganske fort. Og i oppoverbakker på sommeren, eller med mye last på henger så går temperaturnåla oppover (over normal arbeidstemp).

Det rare er at hvis jeg da slår på maks varme inni kupeen med vifta så synker temperaturnåla ganske umiddelbart!

Kan noen forklare for meg hva som feiler bilen min?

Har en ide om å bytte radiator da jeg kanskje misstenker dårlig vannsirkulasjon.

Men kan det stemme at varmevifta inni bilen er så effektiv at den klarer å senke vanntemperaturen så kjappt???

 

Har sjekket pluggene og de er helt uten avlagringer..som visst nok er symptom på overheting?

 

Hilsen

Marcos

Bytt til en kaldere termostat.. med mindre ikke bilen bruker vann da..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

med at nåla detter når du skrur på varmen, mener du sånn med en gang? som om du skrudde på en bryter altså? eller mener du at det tar litt tid ? et minutt eller to?

 

kan jo være at toppen ble slipt for mye. at du har for mye kompresjon (som igjen fører til mer varme) som gjør at den går varm. bare en tanke som slo...

 

det høres vel ikke tilfeldigvis ut som om du har ett løst eksosdeksel eller no som driver og rasler vel? når du kjører oppover mener jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår