Gå til innhold

Sleipe bilselgere!

Ranger emnet

steinar

Anbefalte innlegg

De siste ukene har jeg prøvd å få tak i en eu ok bruksbil med servo som er god å kjøre. Budsjettet har ligget rundt 10 k så det er jo ikke all verdens jeg kan forvente.

Det er greit som bilselger at du ikke går og peker på alle de opplagte feila på en bil, det hadde jeg sikker gjordt selv. Men han jeg møtte i går tok kaka.

Hadde sett en grei Camry fra 87 på autodb.no og i annonseteksten stod det "Jan Hoffman" og et mobilnummer.

Problemet er at det fins ingen Jan Hoffman i folkeregisteret i Norge og mobiltelefonnummeret var ikke i noen telefonkatalog...

Jeg tenkte likevel jeg skulle gi bilen en sjanse og ringte mobilnummeret og snakka med en kar med dårlig østkantdialekt som ikke presenterte seg. Avtalte og titte på bilen utpå ettermiddagen da han skulle selge den for onkelen sin.

Så kommer jeg ut på stovner og ringer mobilnummeret igjen - mannen nekter å presentere seg og sier han skal ringe onkelen sin så han kommer ut og viser meg bilen, så legger han på.

"juhu" tenker jeg og er glad jeg ikke har cash med i lomma. Etter 5 minutter kommer det faenmeg en stein 14 åring ut som såvidt kan uttale "hei" og subber bort til bilen.

Gutten aner ikke hvor lenge de har hatt bilen og vet såvidt hvor bilen står. Og nå ser jeg den er den et rustvrak - seriøst et rustvrak fiksa med hubba bubba og knust bakrute fiksa med plast og gaffa.

Blir forbanna på at folk lar meg kaste bort hele ettermiddagen på noe slikt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by steinar

Det er greit som bilselger at du ikke går og peker på alle de opplagte feila på en bil, det hadde jeg sikker gjordt selv. Men han jeg møtte i går tok kaka.

Det første jeg gjør når jeg selger en vare er å opplyse om feil og/eller mangler ved varen. Da virker man mye mer seriøs og slipper ekstra arbeid i ettertid.

Men uansett, hva har skjedd med dette landet?

- 1994 BMW 525iXA Touring

- 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES-

x 1994 BMW 525i E34

x 1989 BMW 316i Coupê

x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder

Lenke til kommentar
Del på andre sider