Scorpio29 Skrevet September 19, 2007 Rapporter Share Skrevet September 19, 2007 Har nylig skaffet meg en Plymouth Gran Fury 1983 mod med 318 V8. Byttet forgasser og innsug (original 2 porter forgasser og originalt innsug), til Edelbrock 4 porter 500cfm og performance innsug (nye innsuget har ikke EGR-sensor). EGR systemet er isolert og plugget alle rør som hører til. Bilen starter lett og turtallet ligger mellom 1100 Fast idle, og 600 når den står i "D" Når den står i "P" er motoren helt fin og reagerer akkurat som den skal, funker på alle turtall...... Men når den settes i "D" begynner ting å skje..... kommer mye tilbakesmell og den dauer lett når man gir gass. Med andre ord, den er ikke kjørbar. Har sjekket timingen og den ligger på ca 16`grader BTC, altså der den skal ligge....Har gått over motorrommet med startgass og kan ikke finne noen vacumlekasjer...... Har sluppet opp for ideer, hva skal jeg gjøre....... Siter Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bowtietwister Skrevet September 19, 2007 Rapporter Share Skrevet September 19, 2007 Sjekk at du har satt Vaccum slangene til fordeleren på rett sted. Dette er lett å gjøre feil på Edelbrockèn. Mener den skal stå på det venstre uttaket, sett i farts rettning, eller det som sitter øverst. Med andre ord du må a ut vacuum til fordeler OVER spjella i forgasseren. HAr du forresten ett eller to vacuum uttak på fordeleren? Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scorpio29 Skrevet September 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2007 For å være ærlig, hvor finner jeg vacumslangene fra fordeleren? Kan ikke finne noen slanger som går fra fordeleren, jeg har plugget begge intakene foran på forgasseren, både det høye og det lave... Setter pris på svar. Siter Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scorpio29 Skrevet September 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2007 Ser i Haynes-boken at det skal være ett "vacum-chamber" på fordeleren, men det er ingen ting på min....... Har de flyttet det eller er det noe eget med disse Chrysler-bilene...... Her er ett bilde fra før ventildekslene, innsugsmanifoilen og forgasseren ble byttet. Siter Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet September 19, 2007 Rapporter Share Skrevet September 19, 2007 Btw, pen bil! Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scorpio29 Skrevet September 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2007 takker... måtte friske opp i motorrommet slik at det sto i stil med resten.... og her står jeg ...... Siter Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bowtietwister Skrevet September 20, 2007 Rapporter Share Skrevet September 20, 2007 Ja det glemte jeg i farten å si gitt! Pen Bil:) Merkelig med fordeleren, men sjekk om tenninga øker når du øker turtallet. Jeg synes kanskje 16 grader er ltt høyt hvis det er på tomgang, men kjenner ikke Chrysler så godt. Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scorpio29 Skrevet September 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2007 Skal rett og slett gå til innkjøp av en ny fordeler med vacum chamber. Kankje den nåværende ikke passer med forgasseren..... Tenningen er stillt til ca 13 grader BTC når den er i D , altså ca 600rpm. Merket at motoren fikk jevnere gange rundt dette tallet, men smeller fortsatt...... Siter Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet September 20, 2007 Rapporter Share Skrevet September 20, 2007 Der skal vel være en vacuumklokke på fordeleren, og da skal det gå en slange mellom fordeler og forgasser, og når du skal stille tenningen, så skal vacuumslangen være frakopplet og plugget, har du vanlige stifter eller elektronisk tenning ?? Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scorpio29 Skrevet September 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2007 Beklager hehe, men det er ingen vacumslange fra fordeleren, ser i haynes boken at det skal være, men ikke på bilen...... Skal kjøpe meg en ny fordeler med vacum chamber. Bilen kom med Electronic Lean Burn System, Spark Control Computer som var festet på luftinntaket. Den er nå flyttet til over hjulbuen hvorav ledningene er fortsatt koblet, men slangene er plugget, Bildene under er fra før vi koblet slanger og slikt(air-conditionet henger løst og vannslangene og vacum er ikke koblet). Man kan se Modulen blir flyttet. Video før delene var skiftet.. Siter Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ratata Skrevet September 21, 2007 Rapporter Share Skrevet September 21, 2007 Noen fordelere går det ann å ettermontere vacuum-pumpe Siter ~Ratata~ 4 doors - no waiting http://www.drive4fun.net No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet September 21, 2007 Rapporter Share Skrevet September 21, 2007 Rundt 10 grader pleier å være passe. Stemmer at biler med Lean burn ikke har vakuumklokke.Både tenning og forgasser er elektronisk styrt. Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dart360 Skrevet September 21, 2007 Rapporter Share Skrevet September 21, 2007 Enig meg V8 power. Rundt 10 grader BTC er passe. Evnt litt mindre. Jeg hadde samme problem på en LR for mange år med defekt vacumklokke på fordeleren, så en fordeler med vacum og kanskje litt mindre fortenning er nok løsningen på problemet. Pen bil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dynaBel Skrevet September 21, 2007 Rapporter Share Skrevet September 21, 2007 feit lyd, skikkelig gammel v8 er tingen Siter Mazda 323 1992 LX 90/Rally look ------------------------------- Mazda Owners Group Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.