ole180 Skrevet September 19, 2007 Rapporter Share Skrevet September 19, 2007 Heisann Har hatt ein del prob med at bilen min, har vært vondt å starte når den er kald, har byttet om til FT maskin, men har brukt ett F nett, og saken er den at på FT så er det ikkje kaldstartsdyse, bare lengre åpnings tid på dysene, men på dette nette som eg har nå så er det lagd til med kaldstartsdyse, har målt endel i det siste, kjøletempføleren funker (ny) kaldstartsdysen funker, men di "kommuniserer" ikkje, kaldstarten får ikkje det signale som den skal få, har sjekket ledninger att og fram, men kan det vær at hjernen ikkje er bygd til kaldstart, altså at det er lengre åpningstid på dysene heller? Noen som har hatt dette prob? er veldi irritirende når eg står der om morningen og driten ikkje vil starta:( Mvh=) Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet September 19, 2007 Rapporter Share Skrevet September 19, 2007 det høres ikke usansynlig ut at du må ha (fuel)hjerne bygget for motor uten kaldstarts-dyse nei... Det blir jo liksom to helt forskjellige sykluser....enten så har man kald-starts dyse, eller så kjører dysene "dobble dusjer" fram til motoren er ved passene temp. Høres logisk ut at dette krever forskjellige hjerner.. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet September 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2007 ja, vett det, men hadde vore fint om det går ann å trikse til på ein eller annen måte, men finnes det noen FT maskiner med kaldstarts dyse? Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet September 20, 2007 Rapporter Share Skrevet September 20, 2007 ja, veit det finnes ft med kald-start... B230FT på forumet her hadde det på sin FK mener jeg bestemt å huske. Men, er det noe problem å få tak i en hjerne fra en uten kaldstartsdyse da, og prøve? Jeg kjørte også F-ledningsnett, B230FT u/kaldstartsdyse og med bosch -937 bensinhjerne. starta lett som bare det... lot pluggen til kald-start bare være...stripsa den fast i el-nettet, så det skulle se litt bedre ut enn om den slang rundt :) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet September 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2007 ja, har bare den ene boksen å velge mellom, min slutter på -954 vett ikkje om det sier deg noe eg? men har prøvd uten kaldstart også, men var akkuratt likt:( Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet September 20, 2007 Rapporter Share Skrevet September 20, 2007 tipper du har en feilkode og, pga hjernen ikke føler noen kald-startsdyse tilkoblet... sjekk den du ;) Men, du har prøvd en annen hjerne fra en bil uten kaldstarts-dyse uten at det ble noe bedre?? Da har du for lav kompresjon kompis..eventuelt dåårlig tenning...:) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet September 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2007 Får inn feilkode på kaldstarts dyse og kjøletemp føleren, har kje prøvd me andre hjerner, har kje noen liggenes, men kan eg prøva me F hjernen? ska jo kje ut og kjøra, bare se om han starte bedre då. Motoren e ny bygd, komp er heilt konge kanon, men har slete litt me tenningå og bensin på den andre maskinen som eg hadde, den tok kvellen pga for lite bensin så stempele skar seg. og når eg oversteig 0.9 i trykk så for pluggane, men kjører uten chip også, venter på penger skal rulle inn så eg kan bestilla ein, så litt prob ligger vell der. bilen får bensin også, skyter seg på maks trykk me ein gong, men ikkje umuligt at tenningå er ett prob. Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet September 20, 2007 Rapporter Share Skrevet September 20, 2007 Du kan jo prøve, men du får neppe start. Slik jeg skjønner det fungerer dysene på F-motoren helt forskjellig fra dysene fra FT/FK. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet September 20, 2007 Rapporter Share Skrevet September 20, 2007 hmm...jeg tror ikke du kan bruke f-hjernen heller. Da din gamle F-motor kom MED kaldstarts-dyse...du trenger en hjerne fra en bil som Garantert ikke har kaldstartsdyse! :) En nybygget motor har som regel Veldig høy komp ja, hehe, så da er den nok i orden...forutsatt at regreima står riktig. Alt av tenningsdeler er nytt og ok? kjører NGK BR6ES-plugger(V-line 2)? Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet September 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2007 når dere sier det så går ikkje det nei, har jo formotstand på dysene til ein FT. men har satt på det F sprute, skiftet bare over dysene, det andre innsuge har ikkje kaldstart, men var heilt likt det også, men hvordan kan eg finne ut av at hjernen ikkje er programert med kaldstarts dyse? Mvh Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet September 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 23, 2007 Den starter forresten på startgass, så er nok ikkje tenninga som er feilen, men kjører ikkje med NGK sine:( kjører med bosch (ja, eg vett d e drit) Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet September 23, 2007 Rapporter Share Skrevet September 23, 2007 har jo et sett hjerner jeg tror jeg snart kanla gå.. gullhjerne på tenningen, og bsr chippa bensin..(funker igrunnen tilfredstillendende med åpen dump, og helt fint uten noenting i det hele tatt) om det skulle vært av interesse Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet September 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 24, 2007 Hei, har gullhjerne selv, åsså tenkte eg at eg skal bestille meg ein chip nå denne vekå når eg får lønn. men viss det ikkje funker hva skal du i såfall ha for bensin hjernen? Mvh Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn Skrevet September 25, 2007 Rapporter Share Skrevet September 25, 2007 Styres ikke kaldstartdysa av termotidbryteren? Har for meg at det er slik på motronic ihvertfall, isåfall er den jo uavhengig av hjernen, kanskje det kunne prøves? Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet September 25, 2007 Rapporter Share Skrevet September 25, 2007 Nei. På LH 2.4 styres kaldstarts-dysa fullt og holdent av ECU'en, men ECU får jo signal om motor-temp (Og behovet for kald-startsfunksjon) via vanntemp-sensoren til sprutet. se her for å skjønne mer om LH 2.4 generelt, spesielt nederste delen er fin: http://www.volvoclub.org.uk/tech/fuel_injection/LH-Jetronic-2-4.pdf Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg