Anders- Skrevet September 22, 2007 Rapporter Share Skrevet September 22, 2007 Det er da ikke nødvendig å ta ut rutene... De som driver med dette profesjonelt vasker rutene meget godt utvendig og kutter til filmen på utsiden av bilen (speilvendt ja) for så å vaske godt innvendig og legge den på med såpevann. de kutter til filmen så den akkurat dekker den sorte skyggen på innvendig på ruta. Det viktigste er at de bruker en tykk og god film som tåler å bli jobba med og har trykkfølsomt lim. Denne formes/krympes også med varmepistol på utsiden på krommede ruter (f.eks bakruta). Sånn jobba ihvertfall et profft firma her i arendal på nye biler der jeg jobba tidligere. Dette tror jeg ikke ble veldig bra? Å legge det utenpå blir helt feil, tenk litt på det så finner du ut hvorfor... Siter Volvo 940Turbo Classic 1997 [X]Volvo 240GL Sedan 1990 [X]Volvo 240Turbo Sedan 1984 [X]Volvo 242DL 1981 [X]Volvo 240GL Herregårdsvogn 1987 [X]Volvo 940SE Sedan 1992 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders- Skrevet September 22, 2007 Rapporter Share Skrevet September 22, 2007 Når vi først er inne på soting, hvor får man kjøpt sotefilm av grei kvalitet? Det er til vinterbilen min, så det trenger ikke å være av dyreste sort, bare den er ok å jobbe med. Jeg er faktisk, tro det eller ei, veldig fornøyd med torshov bilrekvisita sin. den kunne vært en anelse tykkere, men er veldig fin å jobbe med syntes jeg.. Siter Volvo 940Turbo Classic 1997 [X]Volvo 240GL Sedan 1990 [X]Volvo 240Turbo Sedan 1984 [X]Volvo 242DL 1981 [X]Volvo 240GL Herregårdsvogn 1987 [X]Volvo 940SE Sedan 1992 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotassen Skrevet September 23, 2007 Rapporter Share Skrevet September 23, 2007 Dette tror jeg ikke ble veldig bra? Å legge det utenpå blir helt feil, tenk litt på det så finner du ut hvorfor... Blir helt feil? Den tilpasses fra utsiden, slik at det blir lettere, og mindre jobb når den skal festes på innsiden. Den skal selvfølgelig ikke festes på utsiden! Når det kommer til limvann, så finnes det et spesielt middel fra Scotch og 3M som man har i lunket vann når man monterer. Zalo og vann etterlater seg gjerne hvite striper/flak når den blir varmet opp og avkjølt igjen ganske fort.. Solfilm som er grei å jobbe med, og ikke er alt for dyr, er 3M Panter. Sign Text AS fører denne, også finner du din nærmeste forhandler for disse ved å ringe dem, eller kontakte ditt nærmeste bildekor firma :D Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders- Skrevet September 23, 2007 Rapporter Share Skrevet September 23, 2007 Blir helt feil? Den tilpasses fra utsiden, slik at det blir lettere, og mindre jobb når den skal festes på innsiden. Den skal selvfølgelig ikke festes på utsiden! Skjønte det.. Men hvis du tar og teiper en runde rundt en fotball, og skjører fotballen opp vil du klare å få teipen "stram" på innsiden av fotballen? Å skjære de først på utsiden fører til at det blir en cm for mye på hver side ca. vertfall med den krommingen jeg har hatt på mine ruter. Siter Volvo 940Turbo Classic 1997 [X]Volvo 240GL Sedan 1990 [X]Volvo 240Turbo Sedan 1984 [X]Volvo 242DL 1981 [X]Volvo 240GL Herregårdsvogn 1987 [X]Volvo 940SE Sedan 1992 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotassen Skrevet September 23, 2007 Rapporter Share Skrevet September 23, 2007 Det kommer helt ann på hvordan du skjærer den på utsiden.. Du skal være bra stødig på handa, så går det fint, og du får ikke noe til overs på rutene innvendig.. Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda 323f Skrevet September 24, 2007 Rapporter Share Skrevet September 24, 2007 Noen som vet pris på å få gjort dette proft i nærheten av drammen? er på en 3 dørs A3 Siter Audi A3 97 1.8 automat/klima VW Polo 01 1.4 TDI (Dama,s) * Toyota Celica 91 2.0 GTi * Mazda 323F 91 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg