Gå til innhold

Nøkkel-riper på svart bil

Ranger emnet


Whitemist

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Kom ut idag tidlig, og fikk til min store "glede" se noen forholdsvis meningsløse tegninger med nøkkel over hele panseret på bilen min. I utgangspunktet kunne jeg tenke meg å lemleste personen som har gjort dette, men vi får gå for alternativ B; minimere skadene.

 

Det finnes muligens et svar på dette allerede, men er det noen rimelige muligheter for å få redusert dette med lett tilgjenglige produkter? Panseret må jo i alle fall sikkert lakkeres, men det kommer ikke til å gjøres med det aller første av økonomiske grunner.

 

Bilen er en "Jack Black" Smart Brabus Xclusive om det skulle være av noen betydning.

 

Takker for hjelpsomme svar jeg måtte få.

 

//Lars Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forstår godt at du er forbannet, noen som har dratt en spiss gjenstand på siden av min svarte bil ca 40-50cm lang ripe:(

dette skjedde når jeg var på kino i Drammen.

Det var nok bare en stygg idiot med en gammal lada i garagen med dårlig betalt jobb som ikke klarte å se at andre har finnere bil en det vraket dem kjører selv. Så da måtte personen lage ripe på bilen for å føle seg litt bedre.

 

Ripen jeg fikk må min bil gikk helt inn til metallet så var ikke noe å gjøre på min. men kan jo hende at du har vært mer heldig at det bare er klarlakken som har fått riper.

Så du kan jo prøve Meguiars ScratchX og se om det hjelper noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle tips. Har benyttet lunchen til å teste scratch-remover og wax etter en skikkelig rengjøring. Skrapene syntes ikke fult så godt på avstand, men de syntes ALT for godt på kloss hold.

 

Personer som finner glede i å gni stein/nøkkler på andres biler, burde få stifte bekjentskap med flisete wire på pungen, men det er nå så.

 

- Lars Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

I utgangspunktet kunne jeg tenke meg å lemleste personen som har gjort dette, men vi får gå for alternativ B; minimere skadene.

 

 

Jeg ser ikke noen grunn til å gjøre bare A eller B;)

Håper det ordner seg enten med hjemmerep. eller proffjobb. Jeg har noen uforklarlige riper på bilen jeg også, som jeg ikke kan forstå annet enn at det er noen som har vært borte og kødda med vilje.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja etter først å gjenomført punkt A....så hadde jeg sikkert vært så sliten at jeg hadde levert bilen inn hos feks Dekkmann og fått en proff til å se på det..

 

Alt B: ScratchX må du ofte gå over med noen ganger, og de vil da se at det blir litt bedre for hver gang, om (som det er nevnt) er i mellom klalakk/lakk må det lakkes uansett, og da er du glad du gjenoførte alt A..

 

Som sagt, Dekkmann/meguiars senter tar nok ikke all verden for å sveipe over panseret ditt med MG 85/ull, MG 82/80 gul pad og MG 21 for å beskytte, dette vil jeg nesten tippe de kan klare mens du venter....OG de er sikker med å hjelper til med mht punkt A de også om du tar han med ned ditt..

 

Når folk gjør sånt bare for å være fulle av f##en er det NOE så INNI H#####e irriterende og trist, på legge andre utgifter de ofte har nok av fra før bare for morro er ikke mennsker etter min smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår