Gå til innhold

Servostyring

Ranger emnet

Galgasor

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en 97-modell Chrystler Neon med en del småfeil. I det siste har jeg hatt den på verksted og fikk beskjed om at motorfeste var defekt, bremse røra var rustne, ulyd i servostyring (blitt verre), demperene foran defekt og ulyd i bremsekloss bak venstre. Er det noen som har en formening om denne bilen er verdt å holde på? Spurt verkstedet men de sier bare jaaa... du har bil i mange år fremover hvis du gjør det, akkurat som de gjorde sist gang jeg fikset den opp for 15000,- for 6 mnd. siden.:angry:

Jeg lurer også på hva ulyden i servoen kan tyde på? den gir en knirke lyd hver gang jeg styrer til venstre eller høyre.:ex_machin

Har vært veldig flink til å holde den i orden og synes den er god å kjøre. Jeg har ikke peiling på bil så jeg trenger hjelp sårt (stoler ikke på verksted)

Mine biler:

Opel Astra Club 1.4 1999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte Chrysler Ensjø for hjelp og de mente det var lite olje, så jeg gikk for å sjekke men der var det mer enn nok. Denne lyden kommer når bilen har blitt mer eller mindre varm og de ville gjerne høre lyden de også. Skal prøve å få til et opptak i løpet av helgen.

Når det gjelder de øvrige rep. så har jeg boka, men jeg er helt grønn på biler (fikk boka av en venn). Skal se om jeg kan få hjelp av en annen hvis det er så lett å fikse de delene som du sier. Har kjørt mange biler tidligere og neon er desidert den bilen som jeg synes ligger best på bakken i både svinger og fart...veldig fornøyd så jeg vil ikke kvitte meg med den hvis det er mulig.

Mine biler:

Opel Astra Club 1.4 1999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Hei,

har nå hatt min neon i over ett år og har blitt klar over lydene som merker seg på bilen. Jeg kjenner meg igjen i lydene du beskriver, i tillegg kan jeg nevne at når jeg svinger i lav hastighet med min bil kan det forekomme lave smell i tillegg til knirkelyder ved svinging.

Jeg tipper det kan være foringene som kanskje begynner å bli noe slitt, men dette skal jeg sjekke nærmere mot jul. Har endelig fått garasje å stå i, så nå har jeg sted å gå gjennom bilen.

Har også oppdaget lekasje på begge baklykter, noen andre som har oppdaget dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

har nå hatt min neon i over ett år og har blitt klar over lydene som merker seg på bilen. Jeg kjenner meg igjen i lydene du beskriver, i tillegg kan jeg nevne at når jeg svinger i lav hastighet med min bil kan det forekomme lave smell i tillegg til knirkelyder ved svinging.

Jeg tipper det kan være foringene som kanskje begynner å bli noe slitt, men dette skal jeg sjekke nærmere mot jul. Har endelig fått garasje å stå i, så nå har jeg sted å gå gjennom bilen.

Har også oppdaget lekasje på begge baklykter, noen andre som har oppdaget dette?

lekkasje på baklyktene er vel like klassisk som flo-pasningen på fotballandslaget under Drillo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lekkasje på baklyktene er vel like klassisk som flo-pasningen på fotballandslaget under Drillo.

bruk karosseri kitt eller noe som IKKE limer bra og bruk det på lyktepakningen.. vert borti de som har brukt rutelim og da slite du viss du skulle finne på å ta ut lykten en gang senere.

Mine biler:

Chevrolet Camarao z28 1985 (strøken orginal)

Chrysler Neon 1995 (amcarneon)

Lenke til kommentar
Del på andre sider