flyfaen Skrevet September 20, 2007 Rapporter Share Skrevet September 20, 2007 Hei! Jeg er nå gått dritt lei b230a'en som sitter i 740'ien min, og har tenkt å bytte motor. jeg har sett på noen B230FK med M90 kasse, fra 900serien, og lurer på om noen har noe info om dem. om det er sterke eller svake råder etc. hvis jeg skal ta en slik motor fra 900serien, må jeg bytte ledningsnett og slikt også, eller er det ganske enkelt "drop-in" er det ikke slik at jeg trenger ny mellomaksel også? MVH Njål Nilssen Siter 740 bruksbil: B230F med 11:1, KG004, porting og heimsnekkra eksos. Bil/motorbygge på gang. Sersjant/lærlingebefal @ Motorverksted Andøya flystasjon (skrur motor på Orionflyene) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet September 20, 2007 Rapporter Share Skrevet September 20, 2007 Det er vel et av de mest omtalte emnene her på forumet hvis du søker litt... Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet September 20, 2007 Rapporter Share Skrevet September 20, 2007 Du må ha mellomaksel fra m90, samt hydraulisk clutch. Ellers så er 740/940 like biler bortsett fra fronten og skjermene, så alt er bolt-on. Du kan enten lage ett separat motornett av 940 nettet eller bruke ett modifisert 240 nett (mye enklere). Jeg vil ikke anbefale deg å bytte hele nettet til 940 nett, da 940 nettet er for hele bilen, og en stor jobb å bytte. Å koble opp ledningsnettet er omtrent det letteste jeg noen gang har gjort på en bil, og min elektriker kompetanse begrenser seg til ohms lov og multimeter-abc. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flyfaen Skrevet September 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2007 Tusen takk!...vel da er det godt mulig at jeg bygger om... vet det er mange som har spurt om dette før, men får ikke til den søkefunksjonen. spurte fordi jeg var usikker på det med ledningsnettet. Siter 740 bruksbil: B230F med 11:1, KG004, porting og heimsnekkra eksos. Bil/motorbygge på gang. Sersjant/lærlingebefal @ Motorverksted Andøya flystasjon (skrur motor på Orionflyene) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg