Gå til innhold

monAry's 1993 80 Avant 2.0E (Prosjekt!)

Ranger emnet

monAry

Anbefalte innlegg

Da har jeg handla meg ny bil! :)

Det ble en 1993 mod. Audi 80 2.0E Avant.

Ny frontrute og ny reg. reim rett før jeg kjøpte bilen.

* Lettmet. felg sommer

* Lettmet. felg vinter

* Senket 40/40

* Elektriske speil

* El.vinduer

* Sentrallås

* Servostyring

* Takluke

16_1187175010582.jpg

16_1187175010289.jpg

P8280009.jpg

P8280006.jpg

P8280004.jpg

P8280007.jpg

Planer for bilen:

Motor:

Kvassere kam

Åpent luftfilter

Effektanlegg fra katalysator og bak

Interiør:

Sort skinn (blir med tiden)

RS2 ratt

Eksteriør:

[x]RS2 front

[-]En eller annen rs styling-bakfanger...

[x]RS2 bakplate

[x]RS2 linselykter

[x]sideskjørter

[x]tone ned ruter helt fram

[x]større felger

Hva synes dere? :)

Noen formeringer om hva jeg bør gjøre eller noe? :)

Mvh

John

Har visst hatt for mange biler til at det er plass i signaturen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
  • 2 weeks later...
lite futt i denne tråden min... :P

Noen som vet om det er mulig / hvordan montere konfilter på denne motoren? 2.0E motorkode ABK:spin

Ja, du må ha en adapter da det ikke er noe 3" uttak for luftfilter. Det er noen vakuumslanger som går inn i original-luftfilterboksen og justerer varmluft fra grenrøret, men aner ikke hvor vitalt dette er. Monter med stålbånd eller mekk noe selv :) Skal få testet dette i løpet av neste uke selv, har et konfilter i baksetet.

Inside every small problem is a large problem struggeling to get out.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knallfin bil du har fått deg der! :) Grattis!!

Jeg ville ha startet med ratt og girkule, og fortsatt med linselykter fra RS2 samt en annen front. Mer trenger man strengt tatt ikke å gjøre.. :)

NB! Sjekk opp først om RS2 rattet passer, passer ikke om hverandre på 94 og 95 modellen.. (4-eiket og 3-eiket)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knallfin bil du har fått deg der! :) Grattis!!

Jeg ville ha startet med ratt og girkule, og fortsatt med linselykter fra RS2 samt en annen front. Mer trenger man strengt tatt ikke å gjøre.. :)

NB! Sjekk opp først om RS2 rattet passer, passer ikke om hverandre på 94 og 95 modellen.. (4-eiket og 3-eiket)

Lykke til!

Takker! :)

Angående ratt.: Jeg vil helst ha ett eller annet originalt Audi-ratt, vil ikke gå for noe sånt som momo, luisi eller sånn skvip.. Vil ha the real deal!grinchy

Blir ikke bestilt noe særlig nytt til bilen før etter nyttår en gang..

PS! Noen som har erfaringer med RS2 fangeren fra Norsk Bildelesenter? Den hele fangeren i glassfiber..

Takker for respons og svar fra folket! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trur da den rs2 fangeren er bra=) er jo ferdig innstøpte fester også! er jo en befrielse:P hehe.

men som sakt er jo glassfiber, skal ikke så veldig mye til før den sprekker osv.

er jo en billig penge for en MYE kulere Front da=) Fin bil! kommer til å bli bra detta!=)

* 00 Lexus is 200 TTE

* Audi Coupe 2,3 20V Q. 90mod

* Audi 80 1,8 s 87mod. solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Noen som her erfaringer med de to rs2 look frontfangerene fra NBS?

Hvilken er lettest/best å kjøpe?

ASP=3425007[O]Type=Audi[O]Model=80[O]Year=1993[O]Klasse=11"]DENNE ,hel fanger, i glassfiber

eller

ASP=3425007[O]Type=Audi[O]Model=80[O]Year=1993[O]Klasse=11"]DENNE ,i plast, limes utenpå originalfanger...?

Mvh.

John;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trur jeg hadde gått for den i glassfiber=) så har du den orginale hel viss noe skulle skje! passformen skal vist være veldig bra på disse. siden det også er ferdig innstøpte fester burde dette bare være en lek å montere;)

lykke til=)

* 00 Lexus is 200 TTE

* Audi Coupe 2,3 20V Q. 90mod

* Audi 80 1,8 s 87mod. solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trur jeg hadde gått for den i glassfiber=) så har du den orginale hel viss noe skulle skje! passformen skal vist være veldig bra på disse. siden det også er ferdig innstøpte fester burde dette bare være en lek å montere;)

lykke til=)

Ja, kanskje best og enklest det.. :) takker for svar!

men, en annen ting.. : kan noen svare meg på om det er mulig å montere konisk luftfilter på denne motoren?

Har forresten gjort en handel med en hyggelig kar om en rs bakfanger! :jerkoff:

Denne sendes i morgen.. gleder meg! Noen som har peiling på ca. hvor mye det vil koste å få lakkert den?

Mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...