Gå til innhold

Rockford Fosgate dårlig\bra?

Ranger emnet

Dirty^Dog

Anbefalte innlegg

• Svar 95
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg vil nå si at Rockford Fosgate er et kvalitetsmerke på høyde med Audison, Cadence, Focal, Pioneer osv..

Men, det forekommer ofte at de som har en 15" Cadence Wild Beast sier at Rockford suger. Akkurat som at en med Opel Ascona mener at Ford er noe dritt. :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SeVen

Ja, det stemmer. Ikke et drittmerke, men dem har masse sucky forsterkere og elementer.

Dette må vel være dagens drøyeste påstand... Om ikke du definerer alt annet enn eksotiske komponenter, som koster en månedslønn, for "billig dritt"

Rockford er verdens største på ettermarkedet... Det er en grunn til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bisarre

Dette må vel være dagens drøyeste påstand... Om ikke du definerer alt annet enn eksotiske komponenter, som koster en månedslønn, for "billig dritt"

Rockford er verdens største på ettermarkedet... Det er en grunn til det.

RF har helt greie forsterkere og elementer, men de klarer ikke å hevde seg med Pio og PG foreks. Men som nesten alle produsenter har de forsterkere etter pris. Jeg mener at eks. PG forsterker på 2x45W er bedre enn en RF på 2x150W

PG holder det de lover, det er kan jeg ikke si om RF. Har erfaringer med begge merkene og er helt klart stor forkjsell på kvaliteten! Vis RF er så kjempe bra, så lurer jeg derfor på da, hvorfor er det nesten ingen i DB eller Hig-end lyd konkuranser som stille med RF. Men men.. hver sin smak seff. :)

Dette er min erfaringer, det snakker ut fra, mulig dette er helt på jordet men... det jeg har opplevd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke opp siden, men tviler ikke på det.

jeg har aldri sett noen som har brukt fosgate utstyr på konkuranse nivå faktisk. Men bøyer meg i støvet for det...

Mulig alle RF gir bedre effekt enn hva specen tilsier, men det har iallefall ikke jeg opplevd. Jeg har hatt noen RF forsterkere og punch element. Jeg ble så skuffet over lyden... greit nok det dunka, men elementene hadde ikke en sjangs til å være konstante og klare mellom svingninger. Hadde egentlig vært et fett og jeg hadde stått baki og dunka i taket eller spilt på det anlegget. Men skiftet til Phoenix GOLD og 2xCervin Vega 124 elementer (12") så ble lyden mye bedre. Husker ikke helt hva den forsterkeren typebetegnelse var, men den var iallefall på 2x45W. Den spilte de 2 12" så det gøyv :) RF er sikkert bra det, men jeg har iallefall dårlig erfaringer med dem.. var litt galt av meg å "stemple de" så trekker tilbake det. Alle må få mene sin egen mening selv om den er helt på viddene ? hehe...

Det er hver sin smak, noen synes sikkert at RF er helt konge, mens jeg ble sterkt impinert over PG. SIkkert noen som synes PG er helt sucky og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at du ikke får dem opp... Funker fint for meg.

Men det gjelder 3verdensrekorder i dB-drag, og 14trofeer totalt i SQL og SPL på konkuranser i USA.

Og en verdensrekord i Frankrike, med >173dB

Mulig du har dårlige erfaringer... Men du er den første jeg har vært borti, som har klaget over Rockford...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er kanskje litt merklig. Ikke vet jeg...

Men kjenner endel som har punch element og er ikke imponert over de, men mulig punch er "billig" modellene til RF.

men er det sant at PG ikke får lov til å delta i noen konkuranser pga. deres overlegenhet i diverse kategorier ?

Mente jeg leste dette et sted..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SeVen

Får ikke opp siden, men tviler ikke på det.

jeg har aldri sett noen som har brukt fosgate utstyr på konkuranse nivå faktisk. Men bøyer meg i støvet for det...

Mulig alle RF gir bedre effekt enn hva specen tilsier, men det har iallefall ikke jeg opplevd. Jeg har hatt noen RF forsterkere og punch element. Jeg ble så skuffet over lyden... greit nok det dunka, men elementene hadde ikke en sjangs til å være konstante og klare mellom svingninger. Hadde egentlig vært et fett og jeg hadde stått baki og dunka i taket eller spilt på det anlegget. Men skiftet til Phoenix GOLD og 2xCervin Vega 124 elementer (12") så ble lyden mye bedre. Husker ikke helt hva den forsterkeren typebetegnelse var, men den var iallefall på 2x45W. Den spilte de 2 12" så det gøyv :) RF er sikkert bra det, men jeg har iallefall dårlig erfaringer med dem.. var litt galt av meg å "stemple de" så trekker tilbake det. Alle må få mene sin egen mening selv om den er helt på viddene ? hehe...

Det er hver sin smak, noen synes sikkert at RF er helt konge, mens jeg ble sterkt impinert over PG. SIkkert noen som synes PG er helt sucky og.

Bare til informasjon så er det Visonik som inneholder Verdensrekorden av Db extreeem drag på 175,2 dB

Og det klarte de med 2 18" subbere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider