Gå til innhold

Rockford Fosgate dårlig\bra?

Ranger emnet

Dirty^Dog

Anbefalte innlegg

Originally posted by Yeah right

Skjønner at du er en person med totalt mangel på endel grunnlegende kunnskaper. Kaldlodding er faktisk en loddeteknikk som gjøres maskinelt! og utføres i de produksjonsledd hvor man skal spare tid og penger. Helt riktig det med varme på loddepunktet. Og at det sitter dårlig. Men som sagt er dette noe som brukes bevist ved de fleste kinesiske produksjonsteder. Siden du driver butikk innenfor bilstereo hadde det vært relevant å vite din bakgrunn? men det er vel også noe du ikke vil kommentere?? Den som følger med får se hva som skjer med RF. Jeg vet at innen 1 år er det rasert. fullstendig. Du viste vel heller ikke at RF er kjøpt opp av et holdingselskap heller da ?? Hmmm siden du er en forhandler av RF syns jeg virkelig at det er noe du burde vite.Og jeg ser at du ikke vet så veldig mye om damping factor også, fortell meg hva damping factor illustrerer? ig i hvilken sammenheng den er relevant for?? for ut ifra hva du svarte tidligere virker det som om du ikke helt vet det! Og mens du holder på kab du kansje fortelle meg forskjellen på damping factor og slew rate?? Det at rock ford må ha masse watt for å spille bra med sine subber, har vel mer enn bare watten å si ikke sant eller?? er vel en tnig som heter sensitivity? ser at RF ligger ofte rundt 86-89db 1watt/1m. Det er faktisk relevant i den sammenhengen. Nei Autosound er nok et lurve firma jeg ikke ville ha tatt seriøst. Glad jeg slipper å kjøpe mine produkter derfra! Og den butikken kan jo ikke gå særlig bra siden du omtrent lever her inne på disse sidene.

Hva er dette for noe sprøyt...??? :mad:

Blir rimelig provosert av den gallen du greier å spy ut.

Bakgrunnen min, som du ikke har noe tru på, er elektro, og automatiseringsteknikk. Jeg har jobbet 12år som produksjonselektroniker, elektromekaniker, servicetekniker og driftstekniker. Hva det betyr for deg, driter jeg i.

I jobbsammenheng har jeg produsert hjemmeforsterkere for Adyton... Mulig du ikke veit hva det er, men her snakker vi forsterkere opp til 200.000,-

Også studioutstyr for div Tyske radio/TV kanaler. Og Sony.

Har jobbet lenge nok til å vite at alle printkort blir loddet idet de blir fraktet over en bølge av loddetinn. Og det tinnet har IKKE for lav temperatur. Loddingene på denne måten blir bedre enn du og alle dine likesinnede tilsammen greier å få til. Det er kun der mennesker har hatt fingrene inne i bildet, at det kan oppstå kaldloddinger.

Mer om disse andre sakene gidder jeg ikke å diskutere med deg. Meningene mine står greit forklart over. Om du er uenig, får du komme med motargumenter, og ikke bare stå og pisse rundt... Tydelig at du kun er her inne for å provosere. Noe nick'et ditt også antyder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 95
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Skjønner at du er en person med totalt mangel på endel grunnlegende kunnskaper. Kaldlodding er faktisk en loddeteknikk som gjøres maskinelt! og utføres i de produksjonsledd hvor man skal spare tid og penger. Helt riktig det med varme på loddepunktet. Og at det sitter dårlig. Men som sagt er dette noe som brukes bevist ved de fleste kinesiske produksjonsteder. Siden du driver butikk innenfor bilstereo hadde det vært relevant å vite din bakgrunn? men det er vel også noe du ikke vil kommentere?? Den som følger med får se hva som skjer med RF. Jeg vet at innen 1 år er det rasert. fullstendig. Du viste vel heller ikke at RF er kjøpt opp av et holdingselskap heller da ?? Hmmm siden du er en forhandler av RF syns jeg virkelig at det er noe du burde vite.Og jeg ser at du ikke vet så veldig mye om damping factor også, fortell meg hva damping factor illustrerer? ig i hvilken sammenheng den er relevant for?? for ut ifra hva du svarte tidligere virker det som om du ikke helt vet det! Og mens du holder på kab du kansje fortelle meg forskjellen på damping factor og slew rate?? Det at rock ford må ha masse watt for å spille bra med sine subber, har vel mer enn bare watten å si ikke sant eller?? er vel en tnig som heter sensitivity? ser at RF ligger ofte rundt 86-89db 1watt/1m. Det er faktisk relevant i den sammenhengen. Nei Autosound er nok et lurve firma jeg ikke ville ha tatt seriøst. Glad jeg slipper å kjøpe mine produkter derfra! Og den butikken kan jo ikke gå særlig bra siden du omtrent lever her inne på disse sidene.

Yeah right: Ser at du er ny på forumet her, og kanskje du bør være her en stund til før du slenger med leppa. For det første har jeg en følelse av at Bisarre har litt mer kunnskaper enn deg. Virker iallefall sånn på sakligheten i innleggene i forhold til deg. Og når du klarer å beskylde Autosound for å være ett lurvefirma du ikke tar seriøst kan det virke ganske så provoserende. Ser du på prisene er det ingen som slår dem (med mindre det er snakk om tilbud), og servicen der er upåklagelig. Det vet jeg for har handlet der selv. Finner man noen andre steder på nettet der man får grundig hjelp over nettet? Neppe. Kanskje derfor Bisarre er endel her, for det er tross alt ganske mange potensielle kunder her inne. Hvis du ser litt på diverse bilstereo-poster ser du at det alltid er Bisarre som gidder å svare på selv de simpleste spørsmål. Så anbefaler deg å kanskje tenke litt over hva du sier før du kommer med drittkastinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke ha sagt det bedre selv!

Jeg er også kunde hos dem, og det virker som han har veldig mye peiling på det han driver med. Samt at service'n er eksepsjonell! Han hadde forståelse for at når jeg kjøpte deler der, så var det masse penger for meg, og et meget spesielt kjøp. Var med en kompis som skulle kjøpe seg noe utstyr på bilradio'n i tr.heim. Der ble han behandlet som om det var melk og brød han var og handlet. :(

Ikke minst så har han begrunnelser og argumentasjoner for det meste han sier, noe ikke de har hatt de som har kommentert han/hans påstander. Man tror jo heller på en som kan referere og begrunne uttalelsene sine, imotsetning til de som kommer med påstander ut av løse luften.

Samt at det må gå an å holde en saklig diskusjon, med påstander og argumentasjoner, isteden for å starte et helt ubegrunnet personangrep mot vedkommende. Folk ser jo fort i denne tråden hvem som er troverdig, og hvem som er helt ute å kjører.

Denne plassen er jo et sted med masse potensielle kunder, samt at mange av kundene deres er her, så at han er her ser jeg ikke noe galt i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler Focal Polyglass 165V2! Kjøpte det for noen uker sien og det spiller helt fantastisk! Bare du ikke spiller med cd-spilleren... Selv bruker jeg en Spl Dynamics Pro 3004.

Noen som har en sub og anbefale i området 2500-5000 kr? Klarte å spille i stykker en SD Pro 15D2 :mad:

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da fælt til skit kasting her inne da. vel vel det er vel noen tullinger over alt. Ser yeah right ypper litt! Nei la oss være seriøse her inne og dyrke en fantastisk hobby, som bilstereo er. Greit at man er uening i ting og tang.

Roy Andersen

TRU

Cerwin-vega!

VIBE

Lanzar

Pyle

www.soundpressure.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Bisarre;

Du forsvarte tidligere den lave damping factoren på Rockford Fosgate forsterkere. Jeg har lest sidene det har vært referert til, interresant lesning må jeg si :) Dempefaktoren har skjønt lite å si på papiret ;-ved lave frekvenser. Impedansen i en høytaler når bunnpunkt i lave frekvenser (bass), mens den blir stiger med høyere frekvens. Dempefaktoren vil stige proporsjonalt med impedansen. En forsterker med damping factor på 400 @ 4ohm har 800 @ 8ohm osv. Høy dempefaktor hjelper på kontrollen over elementene; gjør at utslagene stopper raskere (mer korrekt). Kall det et "jerngrep" om du vil...

Jeg vil tro høy dempefaktor kan skape et ryddigere lydbilde, når den vil spille en rolle for musikkgjengivelsen i mellomtone/diskant-området. Hva gjør dette relevant for diskusjonen, jo fordi du sier Rockford Fosgate har Klasse A/B forsterkere - fordi Klasse-D ikke egner seg til annet enn de dypeste oktaver. Ergo SKAL RF duge til mer enn woofers, og da har det hvert fall ikke lenger "ingenting å si" med lav dempefaktor! :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ALJ_GSi

hura hura.

Snakka med en kar ifra macintosh på lyd og bilde messen på plaza. og hva var viktig for at en forsterker skulle spille bra. 1:bra komponenter. 2: bra kontroll på elemntet (damping) riktig gjengiving. (slur) og god kjøling spesielt av ring kjerne trafoer

er jeg heilt på jorde no elller?? men ringkjerne trafoer er vel ikke det som lager mest varme i en bilforsterker, akkurat det er vel viktigere i en "hjemmeforsterker"...

forresten veldig interessante teorier om loddeteknikker Yeah_right har... kaldlodding er en teknikk man lærer å slutte med på grunnkurs elektro, bølgelodding er nok litt mere vanlig i serieproduksjon ja:o

- '01 SEAT Leon 4 20VT

X '96 VW Polo Colour Concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider