Gå til innhold

Rockford Fosgate Power T110D2 hjelp

Ranger emnet

carisma97

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte på å kjøpe meg 2 Rockford Fosgate Power T110D2 10" Power Stage 1 Dual 2 ohms Subwoofer eller 4 ohms, men jeg er ikke helt sikker på hva som avgjør om jeg skal ha en 4 eller 2 ohms versjon. Kan noen forklare meg det og samtidig anbefale en monoblokk for hver av disse eller en som kan drive begge?

en sånn her : http://www.rockfordfosgate.com/products/product_details.asp?cat_id=4&series_id=32&family_id=12&item_id=91833&locale=en_US&p_status=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feks Pioneer DEH-6900IB. Den er mulig å få for ca 1800 kroner inkludert frakt og moms, mens i Norge så må jeg ut for 2300 bare for spilleren + 2-300 kroner som blir 2500-2600 kroner, altså oppimot 6-800 kroner mer bare for en vare.

Det sier vel seg selv at hvis jeg kan spare så mye pr vare så vil det lønne seg om jeg har tenkt å kjøpe et anlegg som til slutt ender på 4-5000?

Med mindre jeg har glemt noe da, og det tror jeg ikke at jeg har

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips kan være å handle dette utstyret i norge, hos en forhandler som kan gi deg det rette utstyret til akuratt DITT bruk. Du vil da også få den nødvendige support for å kopple opp utstyret og en plass å henvende deg dersom noe skulle gå galt og reklamasjon skulle bli nødvendig.

Handler du dette på nett så vil du måtte lage deg en tråd her på forumet (og alle de andre bilstereorelaterte forumene i landet) for å få hjelp til å kopple opp utstyret ditt. Du vil da få mange svar der noen få er riktige og de fleste er riv ruskende gale. Det er mange som "VIL" men få som har vært ute en uværsnatt før.

Dette er MITT forslag til deg.

Anbefalingene du har fått kan jeg ikke si noe om.

Bruk tid på å lytte selv, i bilene til venner og kjente og gjør deg opp din egen mening om hvordan lyd DU liker.

Vi er alle forskjellige når alt kommer til alt.

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg kan jo si litt om hva jeg liker da.

Bassen mener jeg skal være hard og skarp, sånn at du kan føle den på kroppen. Den må klare å følge med kjappe trance tunes og lignende men den må samtidig klare å spille klart sånn at det ikke høres helt forferdelig når jeg setter på system of a down og annen "bråke" musikk. Så skarp og fin lyd med trøkk er det jeg vil ha kan du vel si. Jeg vet ikke helt om det er å forlange både pose og sekk jeg :P

Og en annen ting som jeg kunne trengt litt tips om er hva oppsett jeg bør ha.

Jeg må jo ha høyttalere i dørene framme, og mest sannsynlig så blir d 2 subber ilag med ampen i hattehyllen og en kasse under som blir selvbygd da jeg liker at det ser litt stylished ut :) Jeg vet ikke om jeg kommer til å klare det da, men jeg vil gjerne ha de baki hattehyllen, men det kan jo være at det ender opp med bare ampen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider