Gå til innhold

Har koblet alt, men når jeg slår på så skjer det ingenting!

Ranger emnet

benbeni

Anbefalte innlegg

Hei!

Har koblet ferdig anlegget nå.

Men når jeg skulle slå det på så funket det ikke. Ikke noe respons. Ser at det er lyd i spilleren, men kommer ikke noe i høytallerene.

Sånn jeg har koblet:

Front høyttalerene på ch 1 og 3 (fordi fikk de ikk på 2 pga en skrue)

Så RCA kabel fra spilleren inn på ch 1 på forsterkeren. (Er dette riktig?)

Så Strøm fra batt. til 12V

Jording til GND

Remote fra spilleren til REM

Noen som har en idè eller ser noe jeg har gjort feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er jo ikke riktig da... koble en høyttaler på ch1 og en på ch2... har du kun 2stk høyttalere, så brokobler du forsterkeren... Lyser det i forsterkeren?? har du husket å sette inn sikkringen på +kabelen?

Regner med at du har ch1,2,3, og 4 inn også??

Jeg har 5 kanals forsterker. Har bakhøyttalere og, men tester med de forran først.

Men må jeg ha høyttalerene på ch 1 og ch 2? Går ikke sånn som jeg har gjort?

Jeg har satt i sikringen mellom kabelen fra batteriet ja.

Men det lyser ikke i forsterkeren. :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du muligens koblet remote feil... sjekk at det kommer strøm frem til forsterkeren... ch1 og 3 blir som regel bare høyre eller venstre signal... hvordan forsterker er det snakk om?? koble opp ALT slik du skal ha det først du ;)

Ch 1 og 2 til front, og ch 3 og 4 til bak... ch 5 til sub... Om du MÅ ha signal inn på alle inngangene, vet jeg ikke, hvor mange lijeutganger har spilleren din??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du muligens koblet remote feil... sjekk at det kommer strøm frem til forsterkeren... ch1 og 3 blir som regel bare høyre eller venstre signal... hvordan forsterker er det snakk om?? koble opp ALT slik du skal ha det først du ;)

Ch 1 og 2 til front, og ch 3 og 4 til bak... ch 5 til sub... Om du MÅ ha signal inn på alle inngangene, vet jeg ikke, hvor mange lijeutganger har spilleren din??

Hva er linjeutganger? Sånn til RCA kabelen? I tilfelle bare 1.

Men kan det være at jordledningen er feil. Prøvde en annen RCA kabel og. Skal ta noen bilder så dere kan se.

Er en Planet Audio p600.5s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, til rca kabelen... har du bare 1 sånn, så må du ha y-ledd slik at du får delt den til alle inngangene på forsterkeren...

Jordingen skal fra gnd/- på forsterkeren, og korteste vei til karosseriet, og det er viktig at den er av litt tykkelse, og får GOD kontakt til karosseriet

Så hvis jeg skal bruke ch 1, 2, 3, 4 og 5 så må jeg kjøpe y-ledd?!

Men den skulle jo funket uansett med ch 1 da.

Det kommer jo ikke lys i forsterkeren ingang jo :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at du har fått pluss og minus riktig, og remote på forsterkeren... men hvor har du koblet remoten til spilleren?? koblingene dine til høyttalere ser helt på tryne ut, men litt vanskelig å se på bildet... Ledningene ser ut som søppel, så de burde jo byttes da, men det er neppe det som gjør at det ikke er liv...

Bare inn på ch 1 funker ikke, du må i tilfelle ha med ch 2... Du vil vel ha stereo går jeg utifra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Det var en her nå. Han tok den med seg. Skulle snakke med en på jobben. Han skulle teste den og se om den var ødelagt.

Dette er jo faktisk den forsterkeren jeg skreiv om i denne posten: http://www.bilforumet.no/bilstereo/178474-pass-pa-a-ikke-kjop-fra-denne-brukeren-svindel.html

Så vet jo ikke om den funker liksom.. :ex_machin

Lenke til kommentar
Del på andre sider