Gå til innhold

Turbogasser/bygges om til turboforgasser, Stromberg, hva bør jeg se etter?

Ranger emnet


velo

Anbefalte innlegg

Nei. Er ihvertfall 5 typer gassere som er levert til b230/b23.

 

Er tre gassere bygd etter konstant-vakum prinsippet.

 

Pierburg 175 (gul-kork), som ble brukt på b230a og b23a b21a.

Stromberg 175 (svart-kork) som ble brukt på b23a/b21a og b19a.

Strombert 175 (blå-kork) som ble brukt på AT motorene, altså turbokonverterte motorer.

 

Og to fallgassere fra Pierburg DB-ett eller annet. Disse ble brukt på b230k og b200k motorene, og ble levert med automatchoke til volvo 740.

 

 

De tre første gasserne kan brukes til turbo-konvertering. Blå-kork gasseren kan selvsagt brukes slik den er. De to andre må det byttes nål på til turbo-nål. Skal man kjøre mye trykk, må også choken fjernes og hullene tettes.

 

Jeg har aldri hørt noen bruke K-gasserne til turbo, så de bør du ikke bruke. Ellers så er gul- og svart-kork gasserne veldig billige, og lette å få tak i.

 

Tror ikke det spiller noen rolle hvilke motor gasseren kommer fra, siden gasseren justerer blandingen "trinnløst" etter hvor mye luft som passerer.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår