Lotus Elise Green Racing Skrevet Oktober 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2003 Hei! Håper det finns noen bilkyndige her som kan gi meg tips om hvordan jeg best kan øke effekten på min Lotus Elise, har i dag ca 130 hk, ikke trimmet, bare effektanlegg(komplett) og åpent kn filter. Går bra: 0-100 på 5,5 sek (bilens vekt kun 690 kg....) motoren er en 1,8 l k motor som finns i Rover Ønsker ytterligere effektøkning! vil under 5 sek! her er et alternativ: http://www.turbotechnics.com/cars/elise.htm men så jævla dyrt da! Noen kompetente forslag? som er rimeligere? Siter Vekt betyr alt!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evjen Skrevet Oktober 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2003 Fet bil :D Har hørt at disse motorene passer veldig bra med kompressor, chip er også en mulighet. Men dette er jo forholdsvis dyrt da. Siter - 1994 BMW 525iXA Touring - 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES- x 1994 BMW 525i E34 x 1989 BMW 316i Coupê x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lotus Elise Green Racing Skrevet Oktober 21, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2003 i et bilblad autofil? om to ulike turbomotorer som skulle passe "rett i" Lotus Elisen, den ene var visstnok en turbomotor som sitter i Celicaen?? den andre husker jeg ikke. Men turbo er jeg usikker på, radiatoren i bilen min er foran, og den ligger vannrett, og ved montering av evt intercooler så kan jeg ikke fatte hvor den skal plasseres?? motorrommet er ganske trangt, og turboen utvikler vel enorm varme, så kjøling er vel et stikkord? Understreker at jeg ikke er noe særlig kyndig på dette feltet! Hyggelig at du likte bildet, det er ikke meg som er avbildet i bilen, men den forrige eieren. Jeg er en "ansvarlig" mann på 39 år..*ler*.... men jeg har vært og testet den på Vålerbanen, den er helt rå å kjøre, går godt og suuuuuuger gjennom svingene. Siter Vekt betyr alt!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Speeder Skrevet Oktober 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2003 Det er i allefall 2 andre med elise her på forumet, så hvis du gir de litt tid kommer de nok med noen tips. Men en har allerede skrevet litt om dette. mer power i elisen Det du har lest om celicamotoren, vet jeg ikke noe om, men det samme motoren sitter jo i Toyota MR2 mk2 da. Som jo har midtplassert motor. I tilfelle autofil har rett, så er det i allefall mye pulver. Den skyver en celica på 1400kg 0-100 på rett under 6 sec. Denne turbomotoren er levert med 242Hk i siste utgave, rev3. Den satt i Celica ST205 (den med runde lykter). Siter - 1995 Celica 2.0 GT- med slicks og coilovers til bane - 2015 Passat 2,0l 150hk TDI - 2015 Zoe R210 - 1998 Corolla 1.3x 1974 Boble, 1993 Vectra, 1998 Corolla 1,3, 2011 Outlander, 2008 Passat 4motion Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lotus Elise Green Racing Skrevet Oktober 21, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2003 Interessante tips du ga, med den turbomotoren du referer til ville det nærmest blitt sinnsykt å kjøre Lotusen..... tør ikke tippe 0-100 og toppfart da, men tror ikke mange andre biler her til lands ville matchet den da! *Ler* Men allerede idag, originalt så er det mange biler som ikke har sjanse, spesiellt på bane mot denne bilen, denne artikkelen bekrefter dette: http://www.sportcompactcarweb.com/features/0205scc_coblot/ Siter Vekt betyr alt!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lotus Elise Green Racing Skrevet Oktober 21, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2003 Originally posted by Ascona Det er forøvrig imponerende hvor dårlig en sånn Celica ST205 går. Sorry; skjønner ikke kommentaren din her? Vær oppmerksom på at bilen min veier kun 690 kg...... man kan jo tenke seg effekten på denne bilen HVIS muligheten er tilstede for å putte inn denne Celica motoren..... Siter Vekt betyr alt!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Speeder Skrevet Oktober 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2003 Originally posted by Ascona Det er forøvrig imponerende hvor dårlig en sånn Celica ST205 går. Jaha.. Spørs vel litt hva du sammenligner med det tenker jeg.. Men hvis det er tilfellet at en slik motor passer i elise, så kan det være aktuelt å sjekke ut http://www.ts-ogn.no .. Der er det mange som har erfaringer med denne motoren. Siter - 1995 Celica 2.0 GT- med slicks og coilovers til bane - 2015 Passat 2,0l 150hk TDI - 2015 Zoe R210 - 1998 Corolla 1.3x 1974 Boble, 1993 Vectra, 1998 Corolla 1,3, 2011 Outlander, 2008 Passat 4motion Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dalan Skrevet Oktober 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2003 Originally posted by Speeder Denne turbomotoren er levert med 242Hk i siste utgave, rev3. Den satt i Celica ST205 (den med runde lykter). Og i MR2 Turbo som du å skrev, fra 94. Som igjen går en del bedre enn Celica'n ;) Siter '90 Toyota MR2 Turbo '82 BMW 525iA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Oktober 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2003 Chip, ny kam, og kanskje porting så skal nok det der gå helt for jævlig ja! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
duxx0 Skrevet Oktober 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2003 siden min mor heter Elise til mellomnavn fikk jeg et aldri så lite sjokk når jeg leste navnet på denne tråden :P :OP må bare ellers si at det er knallfin bil du har der husker det var noen som hadde en slik en like ved der hvor jeg bor... en hardtop velogmerke som rakk meg til litt over kneskåla (go-cart feeling? ) Siter Internetporrmissbrukare Kjør hardt, kjør stil, kjør bæbu-bil :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lotus Elise Green Racing Skrevet Oktober 22, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2003 Originally posted by duxx0 siden min mor heter Elise til mellomnavn fikk jeg et aldri så lite sjokk når jeg leste navnet på denne tråden :P :OP må bare ellers si at det er knallfin bil du har der husker det var noen som hadde en slik en like ved der hvor jeg bor... en hardtop velogmerke som rakk meg til litt over kneskåla (go-cart feeling? ) Helt klart gocart feeling! bilen suuuuger i svingene, og aksen er rå, men som sagt ønsker enda mere skyv.... dette er kanskje en "sykdom"? *ler* mye vil ha mer... Artig med mora di sitt mellomnavn; få henne til å kjøpe en Elise, så står det i stil..... så kan jo du låne bilen da! *S* Siter Vekt betyr alt!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lotus Elise Green Racing Skrevet Oktober 22, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2003 Originally posted by Robert Chip, ny kam, og kanskje porting så skal nok det der gå helt for jævlig ja! kjenner du til noen seriøse trimmings firmaer i Oslo, eller på Romerike? Og hva tror du en slik operasjon vil koste? Siter Vekt betyr alt!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Åge Skrevet Oktober 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2003 Kan jo få kjøpe motoren min da vet du. Kommer fra celica gt-4 og er den som skal passe rett i. Bare ca 500Hk:D. Siter - 95 BMW 740 -x Mazda Miata Turbo(250Hk) -x Toyota Celica GT-4 WRC -x 2stk MX-5 -x ++++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Oktober 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2003 Det vanlige på disse motorene er Piper eller Newman kammer, og portet topp, neste steg blir datasprut og throttle bodies. Ikke noe problem å ta ut over 200 hk av disse motoren hvis en vil. Har lest masse om trimming av disse motorene i CCC. Vanlig motor i Elise, Caterham og MGF. Med spjeldhus, datasprut, portet topp, kammer, nye råder og veiv har jeg sett at de har tatt ut 242 fra 1,8L versjonen (finnes i 1.4L, 1.6L og 1,8L) Ta en titt her QED Minister wilcox Moto-Build Alt du trenger å vite på et sted, Dave Andrews Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lotus Elise Green Racing Skrevet Oktober 23, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2003 Takk skal du ha!! Det var nettopp slik info jeg trengte, der finns det mange muligheter ser jeg.. Siter Vekt betyr alt!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.