Gå til innhold

strammere Wastegate fjær.. hvor kjøper jeg det?

Ranger emnet


Snakey

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier.

Jeg trenger strammere fjær. fikk et tips om KRB trading, men han hadde ikke lengre. Så da må jeg igjen spørre om hjelp.

Hvem skaffer fjærer til min S4 2.2T. målet mitt er å ha et stabilt trykk på 1.4-1.5, og det klarer ikke den jeg har nå (orginale?)

 

ønskes kjøpt holdes til KJØP/SALG delen av Bilforumet.no :mod

Audi S4 92 (sedan)

Chrysler Neon 95

VW Golf 2 86 [solgt]

Honda Prelude 86 [solgt]

Subaru Impreza 93 [solgt]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner bare en som har 1.9 bar og en som har 2.2 bar.

MEN dette er vel i displayet? (altså inkludert atmosfærisk trykk?)

 

har du fått montert fjæren? hvilke trykk kjører du på? og har som mål å kjøre på?

Audi S4 92 (sedan)

Chrysler Neon 95

VW Golf 2 86 [solgt]

Honda Prelude 86 [solgt]

Subaru Impreza 93 [solgt]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner bare en som har 1.9 bar og en som har 2.2 bar.

MEN dette er vel i displayet? (altså inkludert atmosfærisk trykk?)

 

har du fått montert fjæren? hvilke trykk kjører du på? og har som mål å kjøre på?

 

org fjør holder no til 1,5bar vist ikkje ej he hørt feil,

so ditta er ikkje atmosfærsik trykk men ekte bar

1990 Audi 200 20v tq

1987Audi 90 quattro

1986 Ford sierra 2,0L VRAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått montert fjæra enda. Har ikke et eneste verktøy i behold. Kamerat har knabba det, hehe..

 

Jeg er ute etter et trykk som holder seg på 1,5 som det skal være i følge chipen. Ser ofte 1.2, sjeldent 1,3 og enda skjeldenere 1,4. 1,5 har jeg aldri sett ..

 

Så håper det er den gamle fjæra som bare har blitt litt skakk med åra :) Noen sier og at man bør bytte fjær når man chipper bilen opp mot 1,5. Er ikke sikkert det gir resultat i det heletatt da magnetventilen styrer trykket, men er jo lov å håpe :) Og om det virker er det ikke så godt på originalturbo å legge lista høyt :)

- 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får du holde meg underettet Cozzi!

Har også bestilt 1.9bar fjæren no. har som oftest 1.2-1.3 og en sjelden gang 1.4, men aldri hatt 1.5 med min. Håpte eg kunne få et litt mer stabilt trykk med nye fjæren, OM turboen klarer det da.

Er uansett på jakt etter K24 7200 turbo! så om noen har! hyl ut!

Audi S4 92 (sedan)

Chrysler Neon 95

VW Golf 2 86 [solgt]

Honda Prelude 86 [solgt]

Subaru Impreza 93 [solgt]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

N75 ventilen er en liten brun ventil som sitter trykt inn i slangen mellom Luftmassemåler og turbo. Den styrer hvor mye luft (Trykk) som slipper inn i wastegaten. Når du setter inn en stivere fjør i WG, kreves det høyere turbotrykk for å løfte stempelet i WG. På denne måten får du høyere turbotrykk ved å innstallere en stivere fjør.

 

20vwgsol.jpg

 

20vturb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svaret TOP GUN

det der kalles svar, ikke å sitere noe som allerede er skrevet i tråden.

Jeg viste ikke at det var en solenoid ventil til wastegaten...

Blir spennede å se hva cozzie erfarer med ny fjær. selv er min svært nøkkete på 3500-4000rpm, og det tror eg at har med wastegatefjæren å gjøre, for er da den klarer max trykk, og fjæren tror ikke eg klarer å holde dette trykket at det derfor er nøkkete. var nemlig ikke slik før jeg installerte greddy boost controlleren, og ny resik ventil som tåler trykket bedre.

Audi S4 92 (sedan)

Chrysler Neon 95

VW Golf 2 86 [solgt]

Honda Prelude 86 [solgt]

Subaru Impreza 93 [solgt]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin skisse fra Top Gun her :)

 

Tenker jeg får den montert i morgen, så skal jeg rapportere tilbake om det skjedde noe morsomt :)

 

Mer om wastegate/fjær:

 

http://www.sjmautotechnik.com/parts_products/wginst.html

- 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bytta fjær. Den fjæra som stod der originalt var ganske myk i forhold til den nye, og kortere..

 

Lader trykk MYE tidligere enn før. Peaka på 1.6 bar, men lå fint rundt 1.5 bar som chipen skal gi over et større del av turtallet. Ble litt pulserende trykk på toppen, tror N75'n plages litt, eller at chipen holder trykket igjen, så skal prøve å skru wg'n litt tilbake for å se om det løser saken.

 

Ble litt heftigere lyd på resirkuleringa og :D

- 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår