Anders- Skrevet September 21, 2007 Rapporter Share Skrevet September 21, 2007 Er dette å oppdrive? hvor mye vil evnt. støping koste? noen som vet om det noen gang har blitt laget? er jævla keen på det!! Siter Volvo 940Turbo Classic 1997 [X]Volvo 240GL Sedan 1990 [X]Volvo 240Turbo Sedan 1984 [X]Volvo 242DL 1981 [X]Volvo 240GL Herregårdsvogn 1987 [X]Volvo 940SE Sedan 1992 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
960T6 Skrevet September 22, 2007 Rapporter Share Skrevet September 22, 2007 mener du sånn lexus-look? ikke sett på det, kler ikke volvo eller andre biler for den saks skyld...min mening hvertfall :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sideburn Satan Skrevet September 22, 2007 Rapporter Share Skrevet September 22, 2007 er vel hovedlyktn du tenker på? hadde vore grisefett det, men burde vel kanskje gjere noke med innmaten og:/ Siter -90 Mercedes 300E 4-matic -63 Buick Riviera Kustom Härda killar rakar pungen med vinkelslip! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders- Skrevet September 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2007 Frontlykta ja, slike glass som man får til 850, v70 osv. Siter Volvo 940Turbo Classic 1997 [X]Volvo 240GL Sedan 1990 [X]Volvo 240Turbo Sedan 1984 [X]Volvo 242DL 1981 [X]Volvo 240GL Herregårdsvogn 1987 [X]Volvo 940SE Sedan 1992 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sideburn Satan Skrevet September 22, 2007 Rapporter Share Skrevet September 22, 2007 er ikkje råd å slipe og polere orginalglassa da? Siter -90 Mercedes 300E 4-matic -63 Buick Riviera Kustom Härda killar rakar pungen med vinkelslip! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet September 22, 2007 Rapporter Share Skrevet September 22, 2007 er ikkje råd å slipe og polere orginalglassa da? vel,du får demontere et glass og prøve å slipe ned rillene på innsiden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sideburn Satan Skrevet September 22, 2007 Rapporter Share Skrevet September 22, 2007 håpte på at noken andre kunne gjere det først :p Siter -90 Mercedes 300E 4-matic -63 Buick Riviera Kustom Härda killar rakar pungen med vinkelslip! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet September 23, 2007 Rapporter Share Skrevet September 23, 2007 håpte på at noken andre kunne gjere det først :p du sier noe der,har ikke så mye peil på støyping av glass. Men vil tro de som driver med dette må klare å lage glass av et orginalt et i plast? maaange biler som har hovedlyktglass i plast. Problemet blir jo at lysene blir rævva dårlige.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Oktober 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2007 Må nesten ha nye reflektorer også da... Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Oktober 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2007 Har noen av dere tenkt over HVORFOR de rillene og strekene i frontlysglassene er der? Kanskje dere burde ta et lite selvstudium i lysteknologi, konstruksjon og oppbygging av ulike varianter av lys? Sliper du vekk rillene vil ett av to skje, jeg er ikke sikker selv; 1) lyset går i alle retninger 2) du får såkalte "blyantstrek" tusenmetere med en meget konsentrert stråle. I moderne lamper sitter spredningen i reflektoren, ikke glasset. Mao fant de ikke opp "klarglass" (bare) fordi det så kult ut. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jason940 Skrevet Oktober 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2007 Har noen av dere tenkt over HVORFOR de rillene og strekene i frontlysglassene er der? Kanskje dere burde ta et lite selvstudium i lysteknologi, konstruksjon og oppbygging av ulike varianter av lys? Sliper du vekk rillene vil ett av to skje, jeg er ikke sikker selv; 1) lyset går i alle retninger 2) du får såkalte "blyantstrek" tusenmetere med en meget konsentrert stråle. I moderne lamper sitter spredningen i reflektoren, ikke glasset. Mao fant de ikke opp "klarglass" (bare) fordi det så kult ut. Helt riktig det skody sier her. jeg jobber med lys til daglig og vet at dette ikke er en god ide. Resultatet vil være dårlig lysutbytte for føreren av bilen og du vil blende alle som kommer mot deg. En løsning som kan fungere, men som blir mye jobb, det er å finne et par små runde innsatslykter med klarglass til en annen bil. Golf,focus,s15 ect. Plukke de ut av sitt orginale hus og bygge de inn i et nytt hus tilpasset volvo. Blir sikkert sinnsykt tøft, med sikkert også temmelig dyrt. Siter 360 M/TURBO TIL SALGS Ny bil i hus: 04mod Honda Civic Type R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Oktober 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2007 Helt riktig det skody sier her. jeg jobber med lys til daglig og vet at dette ikke er en god ide. Resultatet vil være dårlig lysutbytte for føreren av bilen og du vil blende alle som kommer mot deg. En løsning som kan fungere, men som blir mye jobb, det er å finne et par små runde innsatslykter med klarglass til en annen bil. Golf,focus,s15 ect. Plukke de ut av sitt orginale hus og bygge de inn i et nytt hus tilpasset volvo. Blir sikkert sinnsykt tøft, med sikkert også temmelig dyrt. Takk for bekreftelsen. Det gjør godt for egoet (og selvbildet) mitt. :):D:thumb Hva med å titte på de rallybilene som går i Norge og Sverige? Vet ikke med 940 da det går så få slike her, men til 240 ser det da ut til å finnes ferdige lykteinnsatser med 1-2 runde lys per side? Er i hvertfall så mange som har slike at jeg tviler på at alle har finni opp sin egen patent?!:confused: Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Oktober 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2007 Takk for bekreftelsen. Det gjør godt for egoet (og selvbildet) mitt. :):D:thumb Hva med å titte på de rallybilene som går i Norge og Sverige? Vet ikke med 940 da det går så få slike her, men til 240 ser det da ut til å finnes ferdige lykteinnsatser med 1-2 runde lys per side? Er i hvertfall så mange som har slike at jeg tviler på at alle har finni opp sin egen patent?!:confused: Har sett det på både på 240 og 940, lurer på hvor man får tak i det :) Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Oktober 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2007 i sånn rally opplegg har jeg selv vært med på å lage dette..fint på avstand, men skal legge en del jobb i det for å få rette finishen.. er ikke værre enn å bare ta ei plate du knekker til med rette fasongen som lykteglasset, og så feller inn sånne innsats "linser".. fineste er jo om du får dette et stykke inn, og så med et klart glass over dette igjen.. ser for meg 960 lyktene hadde vært jævla råe med ei linse ytterst, og fjernlys inn mot midten! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Oktober 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2007 Har noen av dere tenkt over HVORFOR de rillene og strekene i frontlysglassene er der? Kanskje dere burde ta et lite selvstudium i lysteknologi, konstruksjon og oppbygging av ulike varianter av lys? Sliper du vekk rillene vil ett av to skje, jeg er ikke sikker selv; 1) lyset går i alle retninger 2) du får såkalte "blyantstrek" tusenmetere med en meget konsentrert stråle. I moderne lamper sitter spredningen i reflektoren, ikke glasset. Mao fant de ikke opp "klarglass" (bare) fordi det så kult ut. om du leser mitt innlegg lenger opp her så står det"lysa blir rævva dårlige",må være god nok forklaring det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg