Gå til innhold

Kakke lyd forstilling

Ranger emnet

matros72

Anbefalte innlegg

Har en jævla irriterende kakke lyd fra forstillinga når jeg kjører på ujevn å hullete vei.Har sjekket foringer,lenkarmer og styrkuler,men finner ingen slakke der.D kan også bli en ulyd vist bilen står stille og jeg svinger på rattet.Er d veldig varmt i været eller at det pøs regner,så blir lyden betydelig mindre.Noen som har noen formening om va dette er?Støtdempere?fjærbeinslager? tror jeg blir gal av disse kakke lydene snart:confused:

96 Audi A6 2,6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har levert inn bilen min på verksted i dag pga. de plagsomme dunkelydene og litt vimsete dekkene som svinger der de føler for når jeg kjører rett fram.

Til nå har de funnet et utslitt drivledd.

Jeg ba de om å finne mer feil, siden det kan ikke være eneste problem.

Så får se hva de sier på tirsdag :)

Ja kom med tilbakemelding,så får høre va de finner ut:)

96 Audi A6 2,6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert noe med fjæringa eller dempertårnene eller no sånn sa de.

Å ta ut å skifte der ville blitt for dyrt for meg, så jeg henta bilen igjen i dag uten at de gjorde noe.

Skal besøke foreldrene mine i Polen i juletider, så kan være jeg leverer inn bilen og får montert komplett senkesett da..

Så jeg har desverre ikke noe spesiellt nytt å komme med i denne saken.

Men skal vistnok ikke være noe farlig / kristisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det øvre lageret er lettest å bytte (fjærbeinslager), så ville prøvd å bytta det først :) Fire muttre bare..

Løser det seg ikke må du kanskje lengre ned på fjærbeinet til aksialrillelageret. Dette gjør at fjæra kan rotere uten at støtdempertårnet må svinge med når du svinger på rattet. Må av med fjæra for å bytte denne..

- 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider