Gå til innhold

Trenger jeg kondensator til dette?

Ranger emnet


benbeni

Anbefalte innlegg

ang det med å trenge kondensator, hvor går grensa før man trenger kondensator? Hvis man mister MYE lys når bassen slår når man kjører så er det greit med en kondensator?

 

¨Lånte tråden din jeg :)

 

Mhv

 

Om lysene blinker vitner det heller om for dårlig ledningsnett i bilen. Ta "ondet ved roten" og oppgrader strømkabler i motorrom før man kjøper noe som helst slikt. Kondensator er ikke lenger nødvendig. Mye bedre med et eget batteri bak.

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om lysene blinker vitner det heller om for dårlig ledningsnett i bilen. Ta "ondet ved roten" og oppgrader strømkabler i motorrom før man kjøper noe som helst slikt. Kondensator er ikke lenger nødvendig. Mye bedre med et eget batteri bak.

 

Takk:)

 

fikk vel egentlig svar på det jeg lurte på:)

Nå:Bmw E46

(x)Sabb 9-3

(x)Audi A4

(x)Mercedes 190E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den er hvertfall stor nok til EN høyttaler....

 

trådstarter kan glede seg over at han kan få et anstendig batteri for den prisen en sur kondensator koster-og jeg tror heller det er snakk om et slitent batteri her enn dårlig ledningsnett. Til en så grei liten forsterker trenger du ikke noe hissigere enn et ordinært batteri. Men har du noen kroner ekstra og vil skilte med noe ekte stilig så slår du til med et skikkelig gelebatteri-det finner du masse info om her på forumet om du søker på det i søkefeltet.

 

jeg har bare ræl sjæl da.....

Gitarist, lydtekniker og ingeniør lydkommunikasjonssystemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kommer veldig langt med en enkel 12" i en vanlig bil om du ikke skal ha mer en anstendig lyd i bilen. Jeg har et billig komponentsett fremme og en enkel 12" i en vanlig kasse bak og det spiller ganske pent i forhold til prisen. Om du vil ha litt for pengene kan det lønne seg å handle brukt-men da må du være veldig forsiktig slik at du ikke blir lurt av noen svindlere. Kjøp bare ting du kan hente selv slik at du kan SE og teste det du kjøper. Sjekk også gjerne med oss her som kan hjelpe deg med å se hva som er ok. Det er for øvrig en kjøp og salg del her-den grønne knappen øverst til høyre på denne sia. Her tør ikke svindlerne legge ut noe.

 

lykke t pojken

Gitarist, lydtekniker og ingeniør lydkommunikasjonssystemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Jeg har komp. sett..

 

Men jeg har blitt litt skeptisk til å kjøpe sånne ting som dette brukt. Se denne tråden: http://www.bilforumet.no/bilstereo/178474-pass-pa-a-ikke-kjop-fra-denne-brukeren-svindel.html

 

Han la jo ut på denne kjøp & salg sia.. så.. hmm..

Men får se. Er jo ikke så mye rundt her i Telemark :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel kanskje foreslått dette til deg før, men prøver igjen jeg... Disse forsterkerene du har/skal kjøpe er bare ræva, ikke verdt 500kr engang... så, skal du ha en 5-6kanals forsterker av kvalitet, og med en meget fin pris, så kjøp deg en Dynabel bf0756(http://www.dynabel.no), du kommer garantert ikke til å angre... så kan du jo kjøre 1 RE 12 fra morel.no, da er du rett rundt 4000kr, også kan du evt kjøpe 1 RE 12 til, senere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår