tazie Skrevet September 22, 2007 Rapporter Share Skrevet September 22, 2007 Noen som vet om det går ann og få tak i noe verktøy til og presse ut hjullagerne? Lagerene mine sitter i bremsetrommelen, og vil gjerne slippe og bytte lagere nå som trommelen skal byttes, for de er ikke så gamle... Evt andre smarte metoder ;) Bilder av lageret; Siter ___________________________________ -1990 Mazda 626 GLX Coupè 2.2i x1989 VW Passat 1.8 GT Stasjonsvogn stjælt.. x1986 Toyota Corolla DX 1.3 vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet September 22, 2007 Rapporter Share Skrevet September 22, 2007 Så du vil heller bruke penger på kjøpe verktøy enn å kjøpe nye lager? Bruker hydraulpresse,ters,dor.. o.l for å presse ut lager,men om du får ut det lageret der uten at det tar skade det er nå en annen sak.. ser ut som det er fast lager på den trommelen,å du kan jo prøve å presse det ut.. Men er det en passat som på avatarbildet som er den aktuelle bilen så er det vel løse lager hvis det er løse lager så er det bare ta ut indre lagerbanen og rullene og bruke dor og hammer på lagerbanen som sitter igjen inni trommelen.. Går som regel greit det siden det er så hardt stål.. men jeg hadde nå spandert på nye lager :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tazie Skrevet September 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2007 Så du vil heller bruke penger på kjøpe verktøy enn å kjøpe nye lager? Bruker hydraulpresse,ters,dor.. o.l for å presse ut lager,men om du får ut det lageret der uten at det tar skade det er nå en annen sak.. ser ut som det er fast lager på den trommelen,å du kan jo prøve å presse det ut.. Men er det en passat som på avatarbildet som er den aktuelle bilen så er det vel løse lager hvis det er løse lager så er det bare ta ut indre lagerbanen og rullene og bruke dor og hammer på lagerbanen som sitter igjen inni trommelen.. Går som regel greit det siden det er så hardt stål.. men jeg hadde nå spandert på nye lager :) haha, nei.. men tenkte kanskje de fantes noe billige løsninger ;) Er ikke på passaten nei, er på En mazda 626.. Blir vel nødt til og spandere nye lager på den da.. Men må man ha spesialverktøy for og få de nye inn også eller? Kan man gjøre det selvm mao. :) Siter ___________________________________ -1990 Mazda 626 GLX Coupè 2.2i x1989 VW Passat 1.8 GT Stasjonsvogn stjælt.. x1986 Toyota Corolla DX 1.3 vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Potato Skrevet September 22, 2007 Rapporter Share Skrevet September 22, 2007 har du hammer og dor kan du banke di inn.. Er ikke noe problem å banke ut lager heller, men er tetningsringen som er vanskelig å få ut uskadet... Siter For å bli gammel og vis, må man være ung og dum først! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VilleW Skrevet September 22, 2007 Rapporter Share Skrevet September 22, 2007 Off, dette var minner fra noen uker tilbake, stod og presset inn\ut sikkert 40 sånne lager på skolen :D Det går med hydraulikkpresse, men personlig fant jeg at det var like enkelt med en hammer og en messing-dor :) Siter 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tazie Skrevet September 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2007 Okei.. får vaffal nye lager på mandag.. men da vet jeg at jeg klarer og sette de inn vaffal :P Siter ___________________________________ -1990 Mazda 626 GLX Coupè 2.2i x1989 VW Passat 1.8 GT Stasjonsvogn stjælt.. x1986 Toyota Corolla DX 1.3 vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VilleW Skrevet September 22, 2007 Rapporter Share Skrevet September 22, 2007 Men husk og presse de rett vei, lett og glemme å se etter det, og da kan du risikere og ødelegge lagerene :) Siter 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tazie Skrevet September 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 24, 2007 Oki, da har jeg fått lagerene :) Her er noen bilder. Vil gjerne spørre hva som skal inn først osv. Samt hvor den låsering-tingen skal? før jeg gjør noe feil :P lageret ser dønn likt ut på begge sider, sikker på at det har noe og si? Og hvor skal jeg smøre fett? :) Takk for svar. Siter ___________________________________ -1990 Mazda 626 GLX Coupè 2.2i x1989 VW Passat 1.8 GT Stasjonsvogn stjælt.. x1986 Toyota Corolla DX 1.3 vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Potato Skrevet September 24, 2007 Rapporter Share Skrevet September 24, 2007 Altså et helt og lukket lager..hadde vært greiest å hadd ei presse å pressa det inn med, kan bli vanskelig å slå det inn med hammer.. Om du drar på et verksted så tar det jo 2min for dem å presse det i til deg:) Siter For å bli gammel og vis, må man være ung og dum først! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tazie Skrevet September 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 24, 2007 Har fått ordna med en presse ;) Men noen som har svar på resten av spm? ;) Siter ___________________________________ -1990 Mazda 626 GLX Coupè 2.2i x1989 VW Passat 1.8 GT Stasjonsvogn stjælt.. x1986 Toyota Corolla DX 1.3 vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet September 25, 2007 Rapporter Share Skrevet September 25, 2007 Samme hvilken vei du setter det inn.. Skal ikke smøres da det er lukket og fullt av fett fra før Press det inn med f.eks en pipe som er litt mindre i diameter enn ytre dim. på lager. sett på låsering inn i sporet på trommel og press tetning forsiktig på plass monter trommel og dra til. ikke noe forspenn på samme vis som på de løse lagrene.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg