Gå til innhold

Ned med forsikringsprisen!

Ranger emnet

Juristen

Anbefalte innlegg

Her kan man komme med tips til andre om hvordan man kan få lavere pris på forsikring.

For min del gikk jeg direkte fra 20 % startbonus til 50 % bonus da jeg forsikret min første bil ved å få arbeidsgiver til å bekrefte at jeg hadde kjørt skadefritt med bil på jobb i tre år (10 % årlig bonus). Dette var hos Gjensidige.

Andre gode tips for å oppnå ålreite bonus- og rabattordninger?

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hmm.. Jeg kunne kanskje bedt foreldrene mine bekrefte at jeg hadde kjørt skadefritt i to år før jeg tegnet egen forsikring.

Mitt tips er: Meld deg inn i en organisasjon som har avtale med forsikringsselskapet, slik at du får rabatt. Studentmedlemsskap i NITO kosta vel 300kr, fram til du var ferdigutdanna (3-5 år). Og det gir meg ca 1600kr rabatt hos gjensidige (pr år)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt lovlig tror jeg men vet om flere som har opprettet post boks i Kongsvinger og forsikret bilene sine der da du får betraktelig billigere forsikring der enn å ha den forsikret i Oslo.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Jeg kunne kanskje bedt foreldrene mine bekrefte at jeg hadde kjørt skadefritt i to år før jeg tegnet egen forsikring.

Mitt tips er: Meld deg inn i en organisasjon som har avtale med forsikringsselskapet, slik at du får rabatt. Studentmedlemsskap i NITO kosta vel 300kr, fram til du var ferdigutdanna (3-5 år). Og det gir meg ca 1600kr rabatt hos gjensidige (pr år)

Hehe... Jeg tror de oppfattet det som at jeg hadde kjørt firmabil. Med mindre foreldrene dine er arbeidsgiverne dine, tror jeg ikke at du hadde fått så mye for det...

Jeg har også hørt snakk om at du må ha kjørt firmabil skadefritt i minst tre år for at de skal gidde å gi deg fordel av det.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Bli totalkunde, og forsikre alt hos samme selskapet!

Jeg hadde livsforsikring, bil, innbo og reiseforsikring i gjensidige. For d betalte jeg 8900,- i året. Fikk meg gjeldsforsikring, uføreforsikring, større innboforsikring og økte premien på livsforsikringen, så gikk jeg ned med 600 kroner i året :)

D er mange detaljer som kan dra ned forsikringen din også, som garasje for bilen, lås på evnt sykkel, boligalarm, ekstra lås på døren etc etc. alt slikt teller positivt!

Dont worry, I'm an expert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli totalkunde, og forsikre alt hos samme selskapet!

Jeg hadde livsforsikring, bil, innbo og reiseforsikring i gjensidige. For d betalte jeg 8900,- i året. Fikk meg gjeldsforsikring, uføreforsikring, større innboforsikring og økte premien på livsforsikringen, så gikk jeg ned med 600 kroner i året :)

D er mange detaljer som kan dra ned forsikringen din også, som garasje for bilen, lås på evnt sykkel, boligalarm, ekstra lås på døren etc etc. alt slikt teller positivt!

Man må ikke se seg blind på at man kan få noen prosent rabatt hvis man har allverdens sikkerhetsforanstaltninger... En alarm, for å bruke det som eksempel, koster ofte flere tusen å få installert, og noen hundrelapper i måneden i "abonnement". En innboforsikring koster sjelden mer enn maks et par tusen i året, med andre ord må forsikringsselskapet praktisk talt betale deg penger for at det skal lønne seg. Med andre ord er ikke det å spare penger på forsikringa noe godt motiv for å installere alarm.

Men joda, det kan nok være noe å spare på å være totalkunde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en kompis kjøpte en gammal horv av en volvo 740. han gav 7000kr for den.

så noen mnd. seinere så ble han påkjørt i sida. Da fikk han beholde bilen (som var like god som før, bare noen bulker) og fikk 13 000kr igjen på forsikringa. ER DET RART DET ER DYRT Å FORSIKRE BIL?

Hehe... Frøkna kjøpte engang en Corolla for 45000. Etter ca to uker ble hu påkjørt av en trailer, og bilen blei totalvrak. Hu fikk igjen 75000 på forskringa... Må si at jeg gnidde meg godt i hendene da, for da fikk jeg igjen litt av de pengene jeg har betalt i overpris i flere år ;) Men det er jo helt fjollete... Forsikringstaksten er alltid kunstig høy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Hvor mye kapital trenger man egentlig for å ha ett forsikringselskap. Har lekt med tanken om å ha en liten ekslusiv forsikringsklubb, der man betaler en viss, stor sum inn i fellespotten, som man får igjen mesteparten av gitt at man har kjørt skadefritt. Skader man pådrar seg i løpet av året blir betalt først med pengen man har skutt inn, og så tas resten fra fellespotten.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

om man bor i en by, men har annen adresse i folkeregisteret (som ikke er lov etter visse regler) benytt den. Eller en adresse man har hatt, evnt. foreldre som bor der etc. Da bor de ofte på landet, egen tomt/garasje el.lignende. Jeg sparer en del på dette. Som sagt tidligere her, benytt alle forsikringene dine hos en leverandør, eventuelt press samtlige forsikringsselskap på prisen. De er ute etter kunder uansett. Er du bilmekaniker kan du får ned prisen på bilforsikring da du gjør mesteparten av arbeidet selv ifølge en kundeansvarlig hos et forsikringsselskap. Ikke alle praktiserer dette da.

Og for all del, unngå å kjøpe diverse biler som har vært med i ran (Audi quattro (s6) for og nevne noen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Total/Helkunde:

Hvis du organiserer deg i LO så får du billig innboforsikring, hvis du så oppretter f,eks ulykkesforsikring så kan du få Totalkundestatus, og dermed inntil 25% helkunderabatt..

En billig ulykkesforsikring koster kanskje 200.- i året.

Motorførernes avholdsforbund:

Hvis du ikke har en vane med å drikke når du skal kjøre bil så kan du godt melde deg inn her, det koster 600.-

Og gir deg 10% rabatt hos Sparebank1..

Ingen vits å melde seg inn her hvis du har under 6000.- i forsikringspremie da..

Parkering i egen garasje:

Har du tilgang til lukket garasje, ja da kan du krysse av på denne, gir deg noen kroner i avslag.

Jeg har forsikret Golfen hos SpB1, med Minikasko og 60% bonus betaler jeg ca. 2800.- i året, inkludert ulykkesforsikring:)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på en ting, hvordan har det seg at forsikringspremien går opp en del når det har gått et år? Jeg forsikra en 83-modell og betalte da litt over 7000kr, men året etter gikk den opp til over 8000kr og har da kjørt skadefritt det året. Hvorfor ble det slik?

- Volvo 240 83`(Solgt)

- Volvo 245TIC 89`

-Member of VOLVOklubbenTrøndelag

Lenke til kommentar
Del på andre sider