Juristen Skrevet Februar 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2008 Jeg kom over en side som heter "Billigstforsikring".. Aner ikke hvor bra og seriøst det er, men jeg tok sjangsen og sendte inn, både på bil og innboforsikring.. Ser nå om jeg får svar, eller om personopplysningene mine havner over alt på nettet.. Angående det å sammenligne ulike selskaper.. Jeg bruke Gjensidige og IF..'s "bilkalkulatorer", og fikk pris på bilen min (en VW Passat GT G60 Syncro Sedan [orginalt med 160 ponnier]).. Med 20% bonus, og delkasko skulle Gjensidige ha rundt regnet 6 500,-, mens If.. skulle ha 12 500,-... Åååkei! Blir spennende å se hva de andre selskapene skal ha, men jeg tror uansett ikke jeg får det så mye billigere enn hos Gjens(tr)idige.. Jeg har også prøvd det derre billigstforsikring.no-greiene. Da sendte de ut en halvveis uforståelig mail til alle forsikringsselskapene man krysset av for om at man ønsket tilbud på ditt og datt fra. Det var noen få selskaper som gadd å gi respons, men de fleste hørte jeg ingenting fra. For øvrig har jeg tilgode å høre om en eneste kunde under 30 år som er fornøyd med MC-/bilforsikring hos If... Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PasseG60 Skrevet Februar 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2008 Nå er det en uke siden jeg sendte inn "requesten" via billigsforsikring.no.. Resultat? Jeg ble kontaktet av neste alle, på telefon, og prøvde å få en pris på samme kriteriene hos alle sammen. Flere av de kom med priser som er bedre enn Gjensidige, samt et kom også med tips til hvordan jeg skulle øke bonusen litt raskere (bytte selskap hver 6. måned = 10% auke for hvert bytte).. Jeg har ikke byttet enda, da jeg ikke har fått alle tilbudene skriftlig enda. På bilen, uten kompressor - estimert 90 ponni, varierte prisen på delkasko mellom 4500,- og 8500,- årlig.. Så det kan absolutt lønne seg å sende inn via overnevnte webside, og vente på respons. (Noe av grunnen til at jeg fikk så god respons kan kanskje være fordi jeg skrev en del både spørsmål og krav i kommentarfeltet - du vet.. Vise interesse, og så videre..) Siter *blah* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sunwave Skrevet Februar 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2008 Ringte If og lurte på om forsikringen min ville bli billigere i og med at jeg fyller 23 år i år, men som jeg fryktet, denne grensen er hevet til 24 år... Det som derimot er fint er at jeg, ved å tegne reise- og innboforsikring i tillegg til bil, gikk ned ca. 700 kr per måned. Bedre forsikret, til lavere pris (høres jo helt blåst ut egentlig) :) Siter __________________ 2003 Audi A4 Avant (x)1995 Mitsubishi Colt (x)1978 Chevrolet G20 Beauville Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet Februar 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2008 Ringte If og lurte på om forsikringen min ville bli billigere i og med at jeg fyller 23 år i år, men som jeg fryktet, denne grensen er hevet til 24 år...Det som derimot er fint er at jeg, ved å tegne reise- og innboforsikring i tillegg til bil, gikk ned ca. 700 kr per måned. Bedre forsikret, til lavere pris (høres jo helt blåst ut egentlig) :) Du gikk ned 700 per måned ved å bli helkunde? I helvete... Hvor mye betaler du i året for forsikringene dine a? Jeg betaler totalt en tusenlapp i måneden for to biler, MC, innbo, reiseforsikring osv... Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
le0n Skrevet Februar 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2008 Totalkunde er vell trikset jeg bruker, + det hjelper jo og ha ESP, garasje, alarm osv:) Har full kasko med 16000 km i kjørelenge på bilen, innboforsikring og personforsikring hos Gjensidige. 70% 1.år - betaler 5300,- og er godt fornøyd med det. Ferdig med ungdomstilleg, og har kjørt skadefritt. IF ringe meg forrige uke av en eller annen grunn og ga meg ett høgere tilbud - hvorfor ringer IF en 23 åring? Når jeg har bedt om pris der tideligere så har jeg blitt helt sjokkert over vannvittige tilbud type 42.000,- for en seat Ibiza 1.4. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet Februar 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2008 If er rablende sinnssyke. De ville ha 70 000 i året for full kasko på en MC til en verdi av 75 000 kr. Gjensidige skulle ha 8000 og Sparebank1 Forsikring skulle ha 5200...gjett hvem av dem jeg har ;) Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sower Skrevet Februar 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2008 If er rablende sinnssyke. De ville ha 70 000 i året for full kasko på en MC til en verdi av 75 000 kr. Gjensidige skulle ha 8000 og Sparebank1 Forsikring skulle ha 5200...gjett hvem av dem jeg har ;) Hmmm Siter H-mjølk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sunwave Skrevet Februar 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2008 Du gikk ned 700 per måned ved å bli helkunde? I helvete... Hvor mye betaler du i året for forsikringene dine a? Jeg betaler totalt en tusenlapp i måneden for to biler, MC, innbo, reiseforsikring osv... Har ligget på 1815,- per måned i omtrent akkurat et år nå, etter at jeg fikk reise- og innboforsikring (jeg bor hjemme hos foreldre enda), gikk premien ned til 1150,- per mnd. Dette hadde ingenting med noen "aldersgrenser" å gjøre, altså redusert "ungdomstillegg" e.l. Rett og slett kun fordi jeg tegnet ekstra forsikringer. (Gleder meg til jeg får hus, båt, hytte og diverse andre ting, da må jo snart jeg få betaling for å være kunde... :spin ) Siter __________________ 2003 Audi A4 Avant (x)1995 Mitsubishi Colt (x)1978 Chevrolet G20 Beauville Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg