Gå til innhold

Anlegg til Volvo 240, rundt 7000kr

Ranger emnet

Straydog

Anbefalte innlegg

helt enig med toffy her.. peerless spiller veldig bra til prisen. har ikke hørt dynabel frontsett heller så kan vel ikke sammenligne, men peerless spiller i allefall pent.

har selv bf0804 på frontsetet mitt og den fungerer fint til det, og den leverer jo 260watt RMS brokoblet, som er mer enn nok til å drive den subben. faktisk mer enn den tåler:)

det er forresten skrevet ved høytaler utgangene hva som skal brukes til brokobling. jeg ville driti i hele bilstereospesialsten å bestilt på eltek.. men det er da meg..

Pug 306 - min første Løve

Focal - Piooneer - Dynabel - Installbay -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess, takker for svar folkens!

Nå har jeg kjøpt meg Alpine CDA-9883R og montert, ble sinnsykt mye bedre lyd i originalhøytalerne, men må ha noe bedre ganske kvikt. Da er det bare frontsett, forsterker og sub igjen. :)

det er en bra spiller med 3 signalutganger. ja så lett er det å forbedre lyden en del.

Det du har igjen er nok det dyreste, men må ikke kjøpe alt sammtidig. Men tenker du er ganske sugen til å få alt på plass nå! :m'm:

Kabler kan også kjøpes på Biltema. Det største sette er faktisk bra. og nok kvadrat i kablene til din 4 kanaler (også til kraftigere forsterkere)

Men det er kanskje enkere hos Dynabel O.L.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tenker du er ganske sugen til å få alt på plass nå! :m'm:

Hehe, ekstremt. :D

Kabler kan også kjøpes på Biltema. Det største sette er faktisk bra. og nok kvadrat i kablene til din 4 kanaler (også til kraftigere forsterkere)

Men det er kanskje enkere hos Dynabel O.L.

Tjaa. Tenkte å handle kabelsettet Biltema selger, en kompis har det og det fungerer helt greit, såklart...

Lurer bare litt på hvilket frontsett, hvilken forsterker og sub jeg skal kjøpe. Var på Bilstereospesialisten og hørte, men de skulle ha fra 2000kr og opp for alle tre tingene, så det blir litt for dyrt for meg...

1996 Volvo 850 T-5

1993 Volvo 240 GL

[x]1986 Volvo 745 GLE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ekstremt. :D

Tjaa. Tenkte å handle kabelsettet Biltema selger, en kompis har det og det fungerer helt greit, såklart...

Lurer bare litt på hvilket frontsett, hvilken forsterker og sub jeg skal kjøpe. Var på Bilstereospesialisten og hørte, men de skulle ha fra 2000kr og opp for alle tre tingene, så det blir litt for dyrt for meg...

ok. du ønsker altså frontsett forsterker og sub, for under 2 000,-

Det kan bli vansklig.

Kan gå, men da må nok frontsett gå på spilleren. og sub på forsterker.

Da kan du senere oppgradere med ny forsterker til sub, og bruke den andre til frontsett.

Men dette blir ikke krem saker, men kan funke.

Produktnr. Produkt Pris inkl mva Total pris

DY9712 dynaBel DB-12 Subwoofer 4 ohm NOK 498.00

BF0752 SAGA USC9975 - 2x75 Watt RMS Bilforsterker NOK 898.00

DY9005 dynaBel 5" komponentsett, pris pr. par NOK 448.00

Totalt NOK 1 844.00

Trur du skal slite med billigere med samme kvalitet.

http://www.dynabel.no

den suben trenger ganske stor lukka kasse, husker ikke helt men 50L eller noe. men Dynabel sidene har info om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, nei, du misforsto meg. Jeg skrev vel noe tullete også da, men hvertfall. Mente at de skulle ha 2000 for hver av komponentene, noe jeg synes er unødvendig dyrt, siden jeg ikke skal investere så ekstremt mye mer. Planen var liksom å havne på rundt 7000 for alt, så da har jeg altså 4000 til å bruke. Håper jeg fikk frem poenget mitt nå. :op:

1996 Volvo 850 T-5

1993 Volvo 240 GL

[x]1986 Volvo 745 GLE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, nei, du misforsto meg. Jeg skrev vel noe tullete også da, men hvertfall. Mente at de skulle ha 2000 for hver av komponentene, noe jeg synes er unødvendig dyrt, siden jeg ikke skal investere så ekstremt mye mer. Planen var liksom å havne på rundt 7000 for alt, så da har jeg altså 4000 til å bruke. Håper jeg fikk frem poenget mitt nå. :op:

Jeg tenkte faktisk på det også :D

7 000,- for forsterker sub og frontsett er ganske mye greiere, og du får uendlig med valg (nesten da)

Jeg liker Dynabel sine produkter sammen med Peerless. Føler dette som meget bra for prisen.

http://www.dynabel.no.

pris rundt 5 000,- kan du havne på da.

trur du kan klare morel til 7 000,- med forsterker og sub også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider